کد خبر 1295405
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
اثربخشی دارچین در پیشگیری از آلزایمر

عصاره دارچین به طور مؤثر، از انباشتگی آمیلوئید بتا و پروتئین تائو که از مشخصه‌های بیماری آلزایمر هستند، جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، دارچین با نام علمی Cinnamomum verum درختچه‌ای کوچک و همیشه‌سبز به ارتفاع ۵ تا ۷ متر است که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. از پوست این درختچه به عنوان ادویه در غذاها استفاده می‌شود؛ اما علاوه بر آن از خواص و فواید پزشکی فراوانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید

ادویه‌هایی که قند خون را تنظیم می‌کنند

دارچین حاوی میزان قابل‌توجهی از ترکیبات با قدرت آنتی اکسیدانی است و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود، مقابله می‌کند و فعالیت مغز را افزایش می‌دهد و فشارهای عصبی را از بین می‌برد.

ترکیباتی در دارچین وجود دارد که از بروز زوال عقل و مشخصاً پارکینسون جلوگیری می‌کند. عصاره دارچین به‌طور مؤثر از انباشتگی آمیلوئید بتا و پروتئین تائو (Tau) که از مشخصه‌های بیماری آلزایمر هستند، پیشگیری می‌کند. دارچین دارای اثرات محافظت‌کننده سیستم عصبی است که باعث پیشگیری و کنترل استرس اکسیداتیو و پروتئین‌های التهابی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، این ادویه همچنین در کمک به کاهش روند پیشرفت بیماری پارکینسون نیز مؤثر است. نتایج مطالعه‌ای که روی موش‌های مبتلا به پارکینسون انجام شد، نشان داد که مصرف دارچین به محافظت از نورون‌ها کمک کرده و باعث بهبود عملکرد عضلانی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    وقتی طرفو تو چین دار می زنن چه جوری آلزایمرش خوب می شه ؟این دیگه از اون حرفاست
  • علی خان IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    دارچین ها مونده رودستتون ، بعد زنجبیل الان دارچین ،، گرم نگه داشتن مغز با مواد مغزی برا پیشگیری از آلزایمر و شادابی بدن مفید هست ،، هر ماده غذایی که باعث گرمی مغز شود مانند دارچین ، زنجبیل ، گلپر ، سیاه دانه و کندر و بخصوص( کله پاچه و سیرابی با آبلیموی طبیعی و سیر خام له شده) . ،، لوبیا چیتی پخته شده با پیاز زیاد ،، پیازی که سرخ نشده ، بلکه خام در آب لوبیا چیتی پخته و حلیم شه ،، معجون جوانی است فردی که هر هفته سه وعده این غذا را برا صبحانه بخوره هیچ وقت موهای سرش نمی ریزه و پوستش جوان می ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس