کد خبر 1293912
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴
اگر لاستیک خودرو دچار آسیب شد، چه باید کرد؟

تعمیر لاستیک مورد تایید تایرسازان نیست ‌اما اگر به هر دلیلی مجبور به تعمیر تایر شدید، بهتر است در این کار به بعضی نکات توجه کنید.

به گزارش مشرق، پنچر شدن تایر تقریبا برای همه افراد رخ می‌دهد و به جز خودروهای گران قیمتی که به تایرهای ران فلت مجهزند، اغلب رانندگان باید نکاتی را در رابطه با شرایط آپارات و پنچرگیری تایرهای معمولی و موارد مهم در استفاده مجدد از آن‌ها بدانند.

اگر در جاده متوجه شدید لاستیک خودرو پنچر شده با خیال راحت و به آرامی از جاده خارج شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

بیشتر بخوانید

دلایل کم شدن آب رادیاتور

در فاصله چند متری از ترافیک و در مکانی امن، خودروی خود را متوقف کرده و ترمز دستی را فشار دهید. مسافران را از ماشین پیاده و به مکانی امن ببرید.  درزگیر لاستیک خود را از صندوق عقب خودرو (و کمپرسور، در صورت داشتن یکی) بردارید. محل سوراخ را پیدا کنید. لاستیک آسیب دیده را با لاستیک زاپاس تعویض کنید.

اگر یک میخ یا تکه شیشه را در لاستیک دیدید، آن را خارج کنید، در غیر این صورت سوراخ بزرگتری ایجاد می‌شود. اگر نیاز به تعمیر لاستیک در کنار جاده دارید، دستورالعمل‌هایی که در کیت پنچرگیری گفته استفاده کنید، زیرا مکانیسم‌های موجود در این کیت‌های تعمیر متفاوت است.

پس از تعمیر لاستیک، بررسی کنید که آیا خودروی شما در حالت نول است یا خیر، سپس موتور را روشن کنید و کمپرسور خود را روشن کنید. لاستیک را با PSI/Bar صحیحی که در کتابچه راهنمای خودروی خود توصیه شده است، باد کنید.

هنگام رانندگی از حداکثر سرعتی که در دفترچه راهنمای خودرو و کیت تعمیر توضیح داده شده است تجاوز نکنید. لاستیک تعمیر شده با استفاده از کیت تعمیر یک اقدام موقتی است و فقط برای کمک به رساندن شما به مکانی امن است. به نزدیکترین مکانیکی بروید و در اسرع وقت آن را به درستی تعمیر یا تعویض کنید.
چگونه باید متوجه سوراخ شدن لاستیک شد؟

شدت پنچری لاستیک بسته به ماهیت آسیب و میزان نفوذ متفاوت است. علائم زیر ممکن است نشان دهنده پنچری لاستیک باشد:

کاهش فشار لاستیک، تخلیه فوری باد لاستیک، چرخ‌ها می‌لرزند، مشکل در هدایت ماشین یا ماشین به سمت چپ یا راست می‌کشد که انگار در آن جهت کشیده شده است. نادیده گرفتن این علائم می‌تواند باعث آسیب غیر ضروری تایر و از هم پاشیدگی اجزای لاستیک شود. مهمتر از آن، می‌توانید با سرگردانی خود و مسافران را در معرض خطر قرار دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 1
    اشتباه ننویس.با این گرانی لاستیک اولین کار اینه که دوست خود را بلند کرده و محکم به سرمان بکوبیم و بعد ادامه داستان...
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    میتوانید از ژل ضد پنچری کیا ژل ویا تایرهای ضد پنچری بنام سیلانت تایر که مشابه لاستیک های فعلی هستند وقیمت آن باتایرهای عادی تفاوت اندکی دارد استفاده کنید تا دچار مشکلات پنچری نشده ‌وازخطرات بالقوه‌ای که در اثر پنچری ممکن است اتفاق بیافتد درامان باشیم جهت خرید در دیجی کالا ویا در اینستاگرام tire-puncture-silant اقدام نمایید
  • نا شناس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    آخه نادان وقتی از زاپاس ماشین استفاده می‌شود چه نیازی به پنجر گیری توسط خودش است به آپاراتی مراجعه کرده وآنان برایش درست می‌کنند کار به این سادگی را غول نفرمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس