کد خبر 1293169
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
دمشق: اقدامات اردوغان تهدیدی بزرگ برای صلح است/ترکیه خاک سوریه را ترک کند

مجلس سوریه تاکید کرد که اقدامات و سیاست‌های اردوغان تهدیدی بزرگ برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مجلس سوریه در بیانیه‌ای اقدام پارلمان ترکیه در تمدید مجوز اعزام نیروهای نظامی به سوریه و عراق به مدت دو سال را شدیدا محکوم کرد.

مجلس سوریه در این بیانیه اعلام کرد که اقدامات و تجاوزات ترکیه به خاک سوریه از نظر قانونی، اخلاقی و انسانی غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید:

اردوغان چگونه از تنش صفر به تنش صد رسید

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات و سیاست‌های اردوغان به تهدیدی بزرگ و مستقیم برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

مجلس سوریه همچنین از اتحادیه‌ها و نهادهای پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی خواست تا اقدامات تجاوزکارانه رژیم ترکیه را محکوم کرده و آن را وادار کنند که تجاوزات خود به سرزمین‌های سوریه را فوراً متوقف، و به طور کامل و بدون قید و شرط از سرزمین‌هایی که اشغال کرده عقب‌نشینی کند و از دخالت در در امور داخلی سوریه دست بردارد.

پیش از این یک منبع مسئول وابسته به وزارت خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «سانا» اظهار کرد که دمشق اقدام دو روز پیش پارلمان ترکیه در تصویب طرح تمدید دو ساله حضور نیروهای نظامی ترکیه در دو کشور عراق و سوریه را محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: «سیاست‌های اردوغان که بر اساس آن، حملات نظامی ترکیه به خاک سوریه و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به وضعیت سوریه ادمه دارد، به تهدیدی مستقیم علیه صلح و ثبات منطقه و جهان تبدیل شده است».

رجب طیب اردوغان سه‌شنبه گذشته از پارلمان تقاضا کرد که مجوز حضور نیروهای نظامی ترکیه در دو کشور عراق و سوریه را به مدت دو سال دیگر تمدید کند؛ هر چند حزب جمهوری خلق به رهبری «کمال قلیچ‌داراوغلو» مهم‌ترین حزب مخالف دولت اردوغان محسوب می‌شود، درخواست اردوغان را رد کرده و آن را برخلاف مصالح ملی کشور دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس