کد خبر 1292697
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
ترکیه خطری برای صلح و امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود

وزارت خارجه سوریه به شدت به اقدام اخیر ترکیه در تمدید حضور نیروهای نظامی در شمال سوریه برای دو سال دیگر واکنش نشان داد و چنین تصمیمی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، پس از اقدام اخیر ترکیه در تمدید حضور نیروهای نظامی در عراق و شمال سوریه برای دو سال دیگر، وزارت خارجه سوریه به شدت به این موضوع واکنش نشان داد و چنین اقدامی را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار بایدن به اردوغان درباره اقدامات رئیس جمهور ترکیه

در همین ارتباط نیز یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه تاکید کرده که سیاست رئیس جمهور ترکیه با تجاوز نظامی به خاک سوریه و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص این کشور خطری برای صلح و امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

دمشق همچنین افزود: سوریه بر اساس منشور ملل متحد و قوانین بین المللی دفاع از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی را حق مطلق خود می‌داند و برای مقابله با تعرض‌های ترکیه و آزادسازی کامل اراضی سوریه از همه امکانات و تدابیری که قوانین بین الملل مجاز شمرده اند استفاده خواهد کرد.

مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه از جامعه بین الملل خواسته است تا ترکیه را بخاطر ارتکاب جنایت جنگی و تجاوزاتش بازخواست کند تا غرامت همه ویرانی‌های بر جای گذاشته در سوریه را بپردازد.

به تازگی پارلمان ترکیه در آنکارا تداوم عملیات ارتش این کشور در خاک عراق و سوریه را به مدت دو سال به بهانه مبارزه با تروریست در مناطقی از سوریه و عراق تمدید کرده است.

در همین ارتباط نیز خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که نمایندگان پارلمان ترکیه تمدید دو ساله عملیات ارتش این کشور تا اکتبر ۲۰۲۳ را به تصویب رساندند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 1
    ایران مقتدر خواست روسیه و ترکیه نیست. . قطع ارتباط ایران. با قفقاز. خواست روسیه و ترکیه است ... کی میخواهید بفهمید ؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس