دمشق: با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه در واکنش به مصوبه پارلمان ترکیه برای ادامه حضور نظامی در این کشور و عراق، تأکید کرد که حق دفاع و آزادسازی اراضی را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه شامگاه امروز شنبه مصوبه اخیر پارلمان ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به عراق و سوریه را محکوم کرد.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که سیاستهای «رئیس جمهور رژیم ترکیه، تهدید مستقیمی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است؛ زیرا به حملات نظامی به خاک سوریه ادامه می‌دهد».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این اقدامات اردوغان، نقض فاحش قطعنامه‌های سازمان ملل درباره اوضاع سوریه است.

دمشق گفت که بر اساس منشور و حقوق بین‌الملل، حق دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت و انجام اقدامات عملی را برای خود محفوظ می‌داند تا بتواند با تجاوزات ترکیه مقابله و اراضی خود را آزاد کند.

وزارت خارجه سوریه از جامعه بین‌الملل خواست که نظام ترکیه را به خاطر جنایات جنگی و تجاوز به سوریه بازخواست و آن را مجبور کند که خسارات سوریه را بپردازد؛ خساراتی که معلول اقدامات ترکیه علیه غیر نظامیان، زیرساختهای و منابع طبیعی و تاریخی سوریه است.

پارلمان ترکیه سه شنبه هفته گذشته با تمدید حضور نظامی ارتش ترکیه در عراق و سوریه موافقت کرده است. این لایحه به نیروهای مسلح  این کشور اجازه دارند  تا دو سال دیگر در سوریه و عراق عملیات نظامی انجام دهند.

ترکیه از آغاز بحران سوریه با حمایت از گروههای تروریستی، بخش اعظمی از اراضی شمال این کشور را در اشغال خود دارد.

 وزارت دفاع ملی ترکیه چندی قبل به بهانه مقابله با نیروهای «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان)   از حملات زمینی و هوایی به شمال عراق خبر داد. وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور پنج عضو پ‌ک‌ک را در شمال عراق از پای درآوردند.

ترکیه مدعی است که پ‌ک‌ک اغلب در شمال عراق در آن سوی مرز جنوبی ترکیه مخفی می‌شود تا نقشه‌های تروریستی را در ترکیه طراحی کند. ارتش ترکیه بارها به این بهانه به شمال عراق و کردستان این کشور حمله کرده‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    6 2
    یه زمانی از همین ترکیه جدا شدین دوباره برمیگردین
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      2 1
      ترکیه تستان لیدیه ایران است و پس از تثبیت سوریه و عراق و یمن به سراغش می آییم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس