به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: در روزهای اخیر، برخی اخبار حاکی از استقرار چهار جنگنده سوخو 35 روس در قامشلی واقع در شمال شرق سوریه است. این رویداد چه پیام‌های می‌تواند داشته باشد؟

 حدود دو سال پیش، مسکو و دمشق برای ایجاد یک پایگاه نظامی روس در قامشلی به توافق رسیدند. این پایگاه از آن زمان تاکنون صرفاً میزبان سامانه‌های پدافندی روس بوده است. اکنون و پس از گذشت دو سال و در آستانه حمله احتمالی ترکیه به مناطقی از جمله شرق فرات، چهار جنگنده روس در این پایگاه مستقر شدند.

 همچنان که پیش از این مطرح شد (لینک) به نظر می‌رسد آمریکا و روسیه بر سر سوریه به یک چارچوب مشترک دست یافته‌اند که براساس آن، آمریکا به تدریج از سوریه خارج شده و پرونده این کشور با مشارکت نسبی دولت‌های عربی و با هدف حداقل‌سازی نفوذ ایران، در مسیر عادی‌سازی قرار می‌گیرد.

 بخشی از این تفاهم احتمالاً به حضور نظامی روسیه در شرق فرات بازمی‌گردد. براین اساس، از یک‌سو روسیه مانع از اهداف جاه‌طلبانه ترکیه در این منطقه خواهد شد و از سوی دیگر طی توافق میان کردها و دمشق، نوعی از مدیریت محلی با نظارت دولت مرکزی در شرق فرات شکل خواهد گرفت.

 این چارچوب مشترک میان مسکو و واشنگتن، یک وجه دیگر دارد و آن منازعه تهران-تل‌آویو است. دیدار اخیر بنت و پوتین و حملات مداوم رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در هفته‌های اخیر از یک‌سو و مواضع انتقادی اخیر روسیه در پرونده هسته‌ای ایران نشان می‌دهد این وجه از توافق احتمالی آمریکا و روسیه می‌تواند پیامدهای تهدیدزایی برای منافع ایران داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 1
    روس ها هم نمی شود به‌شون اعتماد کرد متل باد تغییر جهت‌ می دهند
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    7 11
    هیچ پیامدی نداره ترکیه مثل ببر دیرالزور میگیره و ضمیمه خاک خودش میکنه دل شیر داره
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      حتما ببره، البته از نوع کاغذی، شغال فرصت طلب شاید
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 2
    اگه ایران سوخوی 35 داشت آسمان سوریه رو می بست . حیف ازین آلت قتاله که این محتاط ها جرات استفاده از اون رو ندارند ...
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 1
    کشور روسیه از جنگنده ها استفاده های مخصوصی می کنه : سوخوی 30 : جت چند منظوره بمب افکن پیشرفته همه کاره میگ 29 : جنگنده رهگیر برد متوسط هوایی و جنگ نزدیک هوایی سوخوی 35 و 37 : جنگنده همه فن حریف برتری هوایی رهگیر دور برد و مخصوص داگ فایت برای نبرد های اصلی سوخوی 24 : جنگنده بمب افکن سنگین برای عملیات های دور سوخوی 33 : میگ 35 : جنگنده بشدت چالاک مخصوص دوئل هوایی و شناسایی انواع جت های نسل 4 و 5 سوخوی 47 : ....
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 1
    کشور روسیه از جنگنده ها استفاده های مخصوصی می کنه : سوخوی 30 : جت چند منظوره بمب افکن پیشرفته همه کاره میگ 29 : جنگنده رهگیر برد متوسط هوایی و جنگ نزدیک هوایی سوخوی 35 و 37 : جنگنده قاتل همه فن حریف برتری هوایی رهگیر دور برد و مخصوص داگ فایت برای نبرد های اصلی سوخوی 24 : جنگنده بمب افکن سنگین برای عملیات های دور سوخوی 33 : میگ 35 : جنگنده بشدت چالاک مخصوص دوئل هوایی و شناسایی انواع جت های نسل 4 و 5 سوخوی 47 : ....
  • تک سوار DE ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 1
    روس های خطرناک
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 1
    به به، خلبانان و پرسنل روسیه خسته نباشید، یه دوسه جای دیگه هم تو سوریه پایگاه بزنین فکر خوبیه!
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 2
    بشار اسد بهتر است در قدم اول مناطق کردنشین شمال سوریه را به اردوغان تقدیم کند بعد با خیال راحت سر وقت امریکایی ها برود چون جنگیدن با ترکها و هم امریکا برای این کشور بسیار پرهزینه خواهد بود اول باید امریکا را اخراج کرد ترکیه خودش بدون امریکا دیگر بهانه ای ندارد و مجبور به ترک سوریه است
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    7 1
    باید به کاروان امریکایی ها در مرز عراق و سوریه نیز حمله ی بسیاری کرد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 0
    باید بخش زیادی از حمله به اشغالگران خاک سوریه از طریق خاک عراق صورت گیرد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    باید فکری برای پایگاه تنف کرد امریکا قصد دارد از این پایگاه کار ناتمام تروریست ها را تمام کرده و به دمشق در آینده حمله کند نباید انها در این پایگاه احساس آرامش کرده و برنامه ریزی بتوانند بکنند تنف باید نابود شود
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    خروج آمریکا از شرق سوریه بخاطر حملات مکرر به کاروان های آمریکایی در خاک عراق است خوب امریکا بجز خاک عراق راهی برای سوریه ندارد از این رو روسیه می داند حضور ایران در خاک عراق و سوریه باعث تبدیل ایران به یک امپراطوری خواهد شد از این رو باید بشار اسد اندک اندک بر میزان فشارهای خود باید در شرق فرات باید بیفزایند باید از طالبان یاد بگیرند 3000 نفر بودند
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 0
    یه هشتاد نودتا هم از این سوخو های ۳۵ به ایران بدند.جای دوری نمی ره.پولشم از پولهای بلوکه شدمون در کشورشان بردارند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    خالی کردن پشت ایران از سمت ابرقدرت ها پیشینه تاریخی داره اما ایندفعه با دفعات قبل فرق میکنه و اون اینه که روس ها فقط در نقش نیروی هوایی ونه چیز دیگه ای وارد درگیری ها توی سوریه شدن و با افزایش تسلیح محور مقاومت به پهباد های نقطه زن این کمبود(نبود روسیه)همین حالا هم جبران شده حساب میشه.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    روس ها رفیق نیمه راه هستند متاسفانه مسئولین محترم بیش از حد روی روس ها حساب ویژه باز کرده بودند !!! هیچ تفاوتی بین روسیه و کشورهای غربی همچون آمریکایی ها نیست ... همین چند روز پیش بود که جناب پوتین با سران رژیم صهیونیستی ( بنت ) دیدار و نشست دوستانه ای داشتند، جناب پوتین خیلی دوستانه و صمیمانه از اسرائیل درخواست کرد هنگام حملات هوایی موشکی به سوریه مراقب باشید سربازان روسی آسیب نبینند !!! ... هوشیار باشیم هم میهنان گرامی !
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    روس ها هیچگاه دوست و شریک قابل اعتمادی برای ایران و هیچ کشور دیگری نبوده اند .. روسیه روحیه و خوی استعماری خودش رو حفظ کرده تفاوتی بین روس و یا آمریکا نیست ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس