به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد یک فروند بمب‌افکن B-1B با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را بر فراز آبراه‌های اصلی خاورمیانه به پرواز درآورده است. در این پرواز که جنگنده‌هایی از عربستان، مصر، بحرین و رژیم صهیونیستی در مراحل مختلف به بمب‌افکن ملحق شدند، شامل عبور از تنگه هرمز، دریای سرخ، کانال سوئز و باب‌المندب نیز شده است.

 این نمایش قدرت از سوی آمریکا آن هم در آستانه دور جدید مذاکرات بر سر احیای برجام و در ادامه مجموعه‌ای از اتفاقات در روزهای اخیر دارای پیام‌های مختلفی است. 

 نخست این‌که بر خلاف نمایش‌های قبلی این بار بمب‌افکن از پایگاه هوایی آمریکا در جزیره دیگو گارسیا در اقیانوس هند به پرواز درآمده که نشانه‌ای عینی از سیاست آمریکا مبنی بر خروج بار اصلی توان نظامی این کشور از منطقه غرب آسیاست. 

 پیام دوم این پرواز برای شرکای منطقه‌ای آمریکاست. همراهی جنگنده‌هایی از کشورهای منطقه در کنار این بمب‌افکن حاوی این پیام است که واشنگتن در عین حال‌ که سیاست خروج از منطقه و احیای توافق هسته‌ای را همزمان دنبال می‌کند، به هیچ‌وجه متحدان منطقه‌ای خود را رها نخواهد کرد. 

 پیام سوم به طور مشخص برای ایران بود. آمریکا با این نمایش قدرت این پیام را به ایران ارسال کرد که برای آغاز مذاکرات هسته‌ای صبری بی‌پایان نخواهد داشت و این نمایش نظامی در واقع حرکتی در جهت معتبر نشان دادن تهدید آمریکا به استفاده از plan B در صورت عدم توفیق در مذاکرات بوده است. 

 آن چه روشن است دولت آمریکا و شخص بایدن دست‌کم به دو دلیل اراده و بنایی برای ورود به فاز درگیری نظامی با ایران ندارند. اول به این دلیل که هرگونه درگیری نظامی در منطقه بر خلاف سیاست کلان (خروج از منطقه) در حال اجرای واشنگتن در منطقه است و دلیل دوم این‌که اقدام نظامی علیه ایران دارای پیامدهای گسترده‌ای است که شرایط جهانی و منطقه‌ای و حتی اوضاع داخلی آمریکا آمادگی پذیرش آن را نخواهد داشت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    8 0
    علی الظاهر حمله به پایگاه التنف برای یانکی ها بسیار گران تمام شده است که با مصاحبه های پی در پی مقامات سیاسی و نظامی از یک سو و قیافه گرفتن های نظامی مانند پرواز بمب افکن بی 1 و رزمایش های نظامی در خلیج فارس و نزدیک آب های کشور ما از سوی دیگر، تلاش می کنند تا چهره پنجه کشیده شده شان توسط محور مقاومت را ترمیم کنند! و مثلاً بگویند هنوز آمریکا مقتدر است!!!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    9 0
    پیام اول ایران بایدغنی سازی بالای نوددرصدباشه پیام دوم ایران بایدزیرپوشش قراردادن جزیره دیه گوگارسیاباموشکهای جدیدوفراصوت ایران باشه در فاصله چهارهزار کیلومتری ازدهانه تنگه هرمز ومهمترین کارساخت زیردریایی اقیانوس پیماواتمی به تعداد کافی جهت محاصره بی سروصداشهرهای ساحلی آمریکاوبیخ گوش این کشورجنایتکار
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    9 7
    اصراعیل یک تانک بزرگ‌در شمال ایران مستقر کرده و اماده شلیک به ایران است اسم این تانک جمهوری آذربایجان است.
  • امریکا هیچ است IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    7 0
    خخخخخ هواپیمای ترسو بزدل امریکایی.هواپیمای گوجه افکن خخخخخ مرگ بر امریکا
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 0
    ايران هم بايد فعلا مذاكرات رو به تاخير بندازه تا مشخص بشه دور بره ايران اصلا نزديك نشوند
  • حسین حسین زاده فومنی DE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 1
    آمریکا با به پرواز در آوردن این بمب افکن ظاهر امر این که می خواست به ایران هشدار بدهد اماباید بدانیم که این کشور جرات ( بمب باران )چنین کاری را ندارد چرا که سرتاسر پایگاه های شیطانی اش در منطقه در تیر رس و زیر موشک و تحت پهباد های انتحاری ویرانگر ایران قرار دارد و خودشان هم می دانند در صورت اقدام غیر منطقی با پاسخ کوبنده و دندان شکن و قاطع ایران مواجه خواهد گردید و تلفات جانی و ضربات مهلک و خرابی های فراوانی متوجه شان خواهد شد . بنا براین تجربه عین الاسد را فراموش نکرده اند و خیلی خیلی آن موشک باران جهنمی ایران را به یاد دارند . والبته می توانند حقیقت آن حادثه دهشتناک را از سربازان تروریست خود مستقر در پایگاه عین الاسد بپرسند .
  • نادر IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    چند تا ترسو در کنار هم قرار بگیرن احساس قدرت کاذب میکنن قدرت ایمان فراتر از آهن پاره هاست
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    واقعا مردم کشورهای نوچه امریکای گنده لات چطور این نشانه های حقارتبار را کنار هم می چینند؟! از سعودیها که انتظارهیچ شرافتی نیست، مردم مصر چطور به این منجلاب تحقیر و تسلیم تن داده اند؟!
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 1
    برگ برنده ایران وجود اسرائیل است. اگر حمله ای به ایران صورت بگیرد اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد بنابراین حمله ای به ایران انجام نخواهد گرفت
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    8 0
    هورس شت. اینها دارند بازی درمیارند و اصلآً جنگی علیه ایران صورت نخواهد گرفت.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اگه وارد حریم ما میشدند خوب بود چند تا شون میفرستادیم کف دریا.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    بله آمریکا حریف عجیبیه وازسال 1940تاامروز درحال جنگ هست جنگ باژاپن جنگ باکره باویتنام عراق افغانستان وازهمه بزرگتر باشوروی یعنی دقیقا80سال حالا شما دلت رو خوش کن که آمریکا درگیرجنگ نمیشه
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    برای ایران فقط یک بی 52 کافی است . بی خودی مردم را این همه اذیت و ازار دادند . ایران توان مقابله ندارد و ضررش به مردم و ثروتش به تصمیم گیران می رسد .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس