کد خبر 1292710
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ایتالیا تکذیب شد

وزارت خارجه روسیه برنامه ریزی برای دیدار میان «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، برنامه ریزی برای دیدار میان «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او از سوی وزارت خارجه روسیه تکذیب شد.

در همین ارتباط نیز «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که لاوروف در برنامه خود برای نشست گروه ۲۰ در رم با اعضای هیأت آمریکایی ملاقاتی نخواهد داشت و همکاران آمریکایی ما در برنامه ذکر نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هدف از مذاکرات با ۱+۴ لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال افزود که قرار است لاوروف روز یکشنبه با «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا دیدار و در همایش‌های گروه ۲۰ شرکت کند، اگرچه «هیچ بحث اساسی» در مورد مسائل گازی روسیه و اروپا در دیدارهای روز شنبه لاوروف انجام نشده است.

روز شنبه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، اجلاس سران گروه ۲۰ را آغاز کرد و از رهبران کشورها خواست تا در مواجهه با چالش‌های جهانی متحد شوند. در این نشست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که بصورت مجازی شرکت کرده بود، گفت: دیدگاه روسیه نسبت به توسعه بهداشت و درمان و اقتصاد جهانی بیشتر شبیه سایر کشورهای گروه ۲۰ است. وی تصریح کرد: من به موضوعاتی که ایتالیا برای بحث امروز پیشنهاد داده است، اقتصاد جهانی و مراقبت‌های بهداشتی جهانی می‌پردازم و باید فوراً بگویم که این چیزی است که همه ما تا حد زیادی روی آن کار می‌کنیم.

پوتین گفت: بحران ناشی از همه‌گیری باعث شد بسیاری از دولت‌های گروه ۲۰ برای کمک به بهبود اقتصاد جهانی کسری بودجه بیشتری را متحمل شوند.

وی افزود: جهش‌های مداوم ویروس کرونا نیازمند مکانیزمی است که به واکسن‌ها اجازه دهد تا به سرعت با تغییرات ویروسی سازگار شوند.

رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها هنوز برای دستیابی به واکسن‌های موجود در تلاش هستند. پوتین گفت: به اعتقاد من، این اتفاق به دلیل رقابت ناعادلانه، حمایت گرایی و این واقعیت است که برخی از کشورها، از جمله در داخل گروه ۲۰، آماده به رسمیت شناختن واکسن‌ها و گواهی‌های واکسن نیستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس