کرونا

وزرای 20 اقتصاد بزرگ جهان شب گذشته هشدار دادند که جهش‌های جدید ویروس کرونا از یک سو و دسترسی پایین کشورهای در حال توسعه به واکسن کرونا روند بهبود اوضاع اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰ شب گذشته اعلام کردند که افزایش تعداد جهش‌های ویروس کرونا از یک سو و دسترسی ضعیف کشورهای در حال توسعه به واکسن، از سوی دیگر در حال به چالش کشیدن روند بهبود اوضاع اقتصاد جهانی است.

این نشست در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد و نخستین بار از زمان شیوع کرونا بود که وزرای گروه ۲۰ به صورت رو در رو و حضوری با یکدیگر دیدار می‌کنند.

در این نشست البته تصمیم‌هایی در راستای جلوگیری از رفتن شرکت‌ها به سمت کشورهایی با مالیات کمتر هم گرفته شد.

این نشست همچنین تلاش کرد تا مسیر را برای تعیین حداقل ۱۵ درصد نرخ مالیات در نشست آتی که قرار است ماه اکتبر در رم برگزار شود، هموار کند. در صورت نهایی شدن این تصمیم صدها میلیارد دلار درآمد جدید برای کشورهای جهان و به خصوص آنهایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در بحران به سر می‌برند ایجاد خواهد شد.

البته در این نشست اعلام شد که شرایط نسبت به دور قبلی نشست گروه ۲۰ که در ماه آوریل برگزار شد، بهتر شده است که این اتفاق به لطف اجرای بسته‌های محرک اقتصادی در اقتصادهای بزرگ و اجرای واکسیناسیون سراسری در برخی کشورها بوده است.

وزرای اقتصاد گروه ۲۰ همچنین می‌گویند: با توجه به اینکه شاهد جهش‌های سریع ویروس کرونا در جهان هستیم، روند بهبود اوضاع  کنونی اقتصاد جهانی کمی شکننده به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس