«دراگی» یا «برلوسکونی» چه کسی رئیس جمهور جدید ایتالیا می‌شود؟

در حالی که چند روزی بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا زمان باقی نمانده، اما هنوز نامزد مطمئنی برای جانشینی «سرجو ماتارلا» اعلام نشده و تنها حدس و گمان‌هایی در این باره زده می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از "اس اراف" سوئیس، پارلمان ایتالیا در ۲۴ ژانویه ( ۴ بهمن ماه) رئیس جمهور جدید ایتالیا و جانشین "سرجو ماتارلا" را انتخاب می‌کند.

مجلس نمایندگان ایتالیا امروز (سه شنبه) در رم اعلام کرد که پارلمان در این روز ( ۲۴ ژانویه) در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی جلسه مشترکی را برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل خواهد داد.

چندین هفته است که رسانه ها درباره نامزدی "ماریو دراگی"، نخست وزیر فعلی ایتالیا برای تصدی این سمت حدس و گمان هایی می زنند.

"روبرتو فیکو"، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا پیش از این با "ماریا کازلاتی"، رئیس سنا درباره برگزاری این انتخابات به تفاهم رسیده بودند. در ایتالیا نمایندگان مجلس، سناتورها و نمایندگان ۲۰ منطقه محلی رئیس جمهور را انتخاب می کنند. برای برنده شدن در اولین دور رای گیری اکثریت دو سوم آراء لازم است. در رای گیری چهارم تنها اکثریت مطلق کافی است.

در ایتالیا با شور و هیجان و تنش زیادی همه منتظر آنند تا ببینند چه کسی رئیس جمهور بعدی ایتالیا خواهد شد. تا به حال نامزد مطمئنی برای این سمت معرفی نشده است.

هفته هاست که رسانه ها درباره نامزدی "ماریو دراگی"، نخست وزیر کنونی ایتالیا گمانه زنی می‌کنند. برخی هم علاقه دارند یک زن را در کسوت رئیس جمهور جدی ایتالیا ببینند.

در اردوگاه راستگراها هم "سیلویو برلوسکونی" ۸۵ ساله به عنوان نامزد احتمالی برای این سمت وارد بازی شده است.

رئیس جمهور ایتالیا به ویژه در مواقع بحران نقش مهمی را در کشور ایفا می کند؛ از جمله می تواند سنا و یا مجلس نمایندگان را منحل و وزرا را تعیین کند. دوره ریاست جمهوری ماتارلا بعد از هفت سال در فوریه به پایان می رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس