گروسی: نتیجه مذاکرات وین برای ما بسیار مهم است/ امیدوارم بتوانم با رئیس‌جمهور ایران دیدار کنم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: آژانس ضامن اجرای تعهدات هسته‌ای ذیل هرگونه توافق میان کشورهای مذاکره‌کننده در وین است و نتیجه مذاکرات برایش اهمیت زیادی دارد.

به گزارش مشرق، رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز تأکید کرد که نتیجه مذاکرات وین برای احیای برجام از اهمیت زیادی برای آژانس برخوردار است.

گروسی در این خصوص گفت: «درست است که ما جزو طرف‌های مذاکره‌کننده [در وین] نیستیم، اما نتیجه مذاکرات اهمیت زیادی برای ما دارد. ما ضامن اجرای تعهدات [هسته‌ای] در چارچوب هر توافق جدیدی میان آنها خواهیم بود.»

وی ادامه داد: «آژانس همواره روند مذاکرات را از نزدیک دنبال کرده است. ما درباره مسائل فنی نیز به همه کشورهای مشارکت‌کننده در برجام مشورت می‌دهیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره روابط آژانس با دولت جدید ایران نیز اظهار داشت: «رابطه ما با ایران یک رابطه دائمی است که به برجام یا مسائل دیگر بستگی ندارد. این یک رابطه دائمی است که بر مبنای عضویت کشورها در معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای شکل می‌گیرد. این رابطه نیز مانند هر رابطه دیگری دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که آن را در سطح خوبی حفظ کنیم.»

گروسی در پاسخ به این سؤال که آیا با رئیس‌جمهور جدید ایران نیز دیداری داشته است، گفت: «متأسفانه هنوز دیداری نداشته‌ام، اما امیدوارم که بتوانم با او دیدار کنم. هنوز این فرصت را نداشته‌ایم که زمینه را برای یک گفتگوی سیاسی رئیس‌جمهور جدید ایران فراهم کنیم. انجام این گفتگوی سیاسی بسیار ضروری است زیرا جدا از ابعاد فنی که به بازرسی‌های ما در ایران مربوط می‌شود، جلب اعتماد نیز باید انجام گیرد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 0
    غلطهای زیادی . سطح تماس با این دلقک رقاص باید به رفتگر سایت نطنز نزول داده شود.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    6 0
    تو با همقد خودت باید دیدار کنی مامور سیا نه با رئیس جمهور ایران
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    آقای گروسی ، خداوکیلی رو پیشونی ما ایرانی ها چیزی نوشته؟!! داداش ما رو چی فرض کردید.به خدا قسم دوران روحانی و ظریف یه حادثه تلخ بود ، اون دوران گذشت
  • سید فروزان CH ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    این شخص دیر آمده ورود میخواهد برود شکر خوری زیادی میکن این شخص ، اندوره حسن فریدون بود که هر بی سر و پای اروپائی را برایش فرش قرمز پهن و با تشریفات مستیقم میرفت دیدار حسن آقا ،تا حسن آقا هم نیشش را تا پشت سرش باز کند و پیام عاشقانه بفرستد برای دولت‌های اروپایی
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    نکبت
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    در حد رئیسجمهور ما نیستی بفهم مرتکیه
  • SE ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    یکی به این پادو حالی کنه پایش از گلیمش درارتر نکنه که قلمش میکنیم
  • ایراندوست IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 0
    جناب رافائل گروسی : بیخود وقت خودت را تلف نکن شما در ایران فقط با یک نفر همطراز خودت میتوانی ملاقات داشته باشی و انهم کسی نیست جز جناب " شاغلام " مسئوول غنی سازی چای در وزارت خارجه که ما اصطلاحا به او " شاغلام آبدارچی" میگوئیم !!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    مردک نوکرتقاضای ملاقات با رئیس جمهور ایران را داری.
  • جاویدایران NL ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    این گروسی خداییش خیلی داره حرف میزنه، جوری نگران مسائل اتمی ایرانه که انگاری خواب و خوراک نداره و موضوع اتمی ایران یه موضوع شخصی داخل خانوادشه! یه سوال، بنظرشما اگه ایران از ان پی تی خارج بشه دهن این گروسی هم بسته میشه آیا؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    جالبه که خودش اعتراف می‌کنه پرونده ایران و سیاسی کردن! مذاکره با علی باقری کنی هم از سرتون زیاده چه برسه به سطوح بالاتر! اگه دولت انقلابی به درخواست‌های نامتعارف اینها ترتیب اثر بده دیگه باید فاتحه‌ش و خوند!!! عزتمون و با هیچی معامله نمی‌کنیم حواستون باشه!×××
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • FR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    مالا می‌خواد خودش را وهم جلوه بده که اگر ملاقات صورت گرفت بگه که من خواستم و شد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس