خدمت‌رسانی پزشکان جهادی در روستاهای زاهدان

نماینده مجلس با اشار به اوضاع نامناسب پیک پنجم کرونا در سیستان وبلوچستان گفت: اکثر شهرهای کوچک سیستان و بلوچستان فاقد بیمارستان هستند.

به گزارش مشرق، اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اوضاع کرونا در این استان و با گلایه از تمرکز پزشکان و متخصصان در مرکز استان و شهرهای بزرگ گفت: اکثر شهرهای کوچک سیستان و بلوچستان فاقد بیمارستان هستند و مناطق دارای بیمارستان هم، فاقد پزشک عمومی و متخصص هستند.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده دعوای نماینده مجلس با نمکی

وی ادامه داد: امیدواریم در تقسیم نیروهای کادر درمان و ظرفیت‌های پذیرش، استان سیستان و بلوچستان هم دیده شود. خصوصاً بیمارستان‌هایی که در واقع فاقد هر نوع پزشک متخصص هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اطلاعی از آمار دقیق در خصوص کمبود پزشک ندارد افزود: اما مطمئن هستم که بیش از ۳۰ درصد بیمارستان‌های استان فاقد پزشک متخصص هستند.

حسین زهی در خصوص راهکار حل مشکل کمبود پزشک در استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: راهکار کوتاه مدت تخصیص متناسب سهمیه پزشک از مرکز کشور به استان است. همچنین راه حل بلند مدت آن هم این است که دانشجوهایی که از خود منطقه در رشته پزشکی پذیرفته می‌شوند، تعهدی داشته باشند که بعد از پایان تحصیلات، خدمتشان را در همان منطقه انجام دهند.

وی در رابطه با عدم اجرایی شدن قانون عدالت آموزشی برای جذب پزشکان تعهدی بومی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشجویان بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی برای کار یا گرفتن تخصص به مرکز استان انتقالی می‌گیرند. در حالی که باید تعهد خدمت دانشجویان تعهدی به درستی رعایت شود که در این خصوص وزارت بهداشت و درمان می‌تواند عمکرد بهتری داشته باشد.ش

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    با زور نمیشه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس