سردار پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اقدامات اخیر سپاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار محمد پاکپور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته بازدیدی از منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان داشتیم که در جریان آن از نزدیک معضلات مردم روستاهای منطقه را بررسی کرده و برای رسیدگی به برخی از آنها دستور رسیدگی فوری صادر شد.

بیشتر بخوانید:

حرکت زیبای فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان+ عکس

وی با اشاره به اینکه پیرو دستور صادره تاکنون اکثر اقدامات لازم توسط قرارگاه قدس جنوب شرق نیرو زمینی سپاه مستقر در سیستان و بلوچستان و سپاه سلمان استان اجرایی شده، ادامه داد: تامین شرب آب مورد نیاز مردم از مشکلات مهم منطقه محروم "قرقری" از توابع شهرستان هیرمند بود که در این راستا به نصب مخازن و آبرسانی با تانکرهای آب سیار با ظرفیت ۱۸ تا ۳۰ هزار لیتر در این روستا اقدام کردیم تا از مناطق همجوار که از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند به روستاهای این منطقه آب انتقال دهیم.

فرمانده نیرو زمینی سپاه اضافه کرد: در حال حاضر آبرسانی با تانکر به روستاهای منطقه در حال انجام است و طبق بررسی میدانی که داشتیم شرایط به حد قابل قبولی رسیده است.

سردار پاکپور به اشاره به اینکه مسئله بهداشت و درمان دیگر مشکل اساسی مردم روستاهای این منطقه بوده، گفت: در این راستا در هفته‌های اخیر یک بیمارستان سیار تخصصی در منطقه مستقر کردیم که خدمات رایگان تخصصی متعددی به مردم محروم ارائه کرد و همچنین با توجه به پراکندگی روستاها در شهرستان هیرمند تیم‌های پزشکی متخصص به روستاها اعزام کردیم تا به افرادی که امکان مراجعه به بیمارستان سیار ندارند خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

فرمانده سپاه: هیچ کشوری در شرایط ایران به سر نمی‌برد

فرمانده نیرو زمینی سپاه افزود: پیرو این ارائه خدمات برنامه‌ریزی شد تا افرادی که نیازمند رسیدگی درمانی بیشتری هستند برای دریافت خدمات رایگان به بیمارستان‌های سطح استان به ویژه بیمارستان "نبی اکرم(ص)" زاهدان منتقل شوند که این موضوع نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خانه‌ها و اماکن فرسوده و نیازمند رسیدگی از دیگر مشکلات این منطقه بوده، اظهار داشت: در این راستا ترمیم و بازسازی مساجد، مدارس و منازل مردم در دستور کار سپاه قرار گرفته و در حال انجام است و تاکنون به یاری خداوند به همه وعده‌هایی که به مردم این منطقه دادیم عمل کردیم اما پایان این اقدام زمانی است که روستا به روستا این اقدامات انجام و کار اساسی به مردم ارائه دهیم.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: برخی از خانوارهای محروم منطقه به لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند که در این راستا نیز در هفته‌های اخیر سبدهای معیشتی از جانب سپاه میان آنها توزیع شده و این موضوع تداوم دارد.

فرمانده نیرو زمینی سپاه به خدمات اخیر در منطقه بلوچستان اشاره کرد و گفت: در هفته‌های اخیر یک بیمارستان سیار تخصصی در منطقه صفر مرزی «کشتگان» از توابع شهرستان سراوان برپا کردیم که ۱۰ روز در منطقه مستقر بود و در این مدت به تعداد قابل توجهی از مردم محروم خدمات درمانی ارائه کرد و بیمارانی که نیاز به رسیدگی بیشتر داشتند با هزینه سپاه به سایر بیمارستان‌ها اعزام شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 3
    دستتان درد نکنه . خیر ببینید.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    استفاده گسترده از صفحات خورشیدی و آب شیرین کن ها و لوله کشی آب از دریا .
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    ایول سردار .به خدا ثواب کردی. خیرببینید که به محرومان رسیدگی محرومیت را ریشه کن میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس