پزشک نمایه پزشکان نمایه

نماینده مجلس گفت: این انحصار در رشته پزشکی که عده‌ای برای خود امپراتوری ایجاد کرده‌اند بایستی در کشورمان حل شود و بتوانیم پزشکان بیشتری در کشورمان تربیت کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر درخشان، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور و عدم توزیع عادلانه متخصصان اظهار داشت: در دانشگاه ایرانشهر که قطب پزشکی جنوب شرقی کشورمان محسوب می‌شود با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فقط یک جراح متخصص مغز و اعصاب دارد.

بیشتر بخوانید:

افزایش خودکشی در بین دستیاران پزشکی

وی ادامه داد: اکثر متخصصانی که در ایرانشهر و اطراف آن حضور دارند در قالب گذران طرح خود به آن شهرها آمده‌اند و وقتی طرح‌شان به پایان برسد بلافاصله به شهرهای خود و کلانشهرها عزیمت می‌کند و متأسفانه هیچگونه سیاستی برای ماندگاری پزشکان و اعمال اقدامات حمایتی از آنها وجود ندارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم و شهرهای کوچک بسیار کم است و مشکلات درمانی در بخش‌ها و روستاها بسیار زیادتر از این حرف‌ها است.

درخشان با بیان اینکه آبان‌ماه زمان تقسیم‌بندی پزشکان متخصص است، عنوان کرد:‌ وزارت بهداشت می‌تواند با ایجاد جذابیت‌های لازم اعم از دستمزد و برخی امکانات و مزایا شرایط را به سمت و سویی ببرد که پزشکان در قالب طرح بعد از پایان دوره طرح‌شان در همان منطقه بمانند. 

وی افزود: این انحصار در رشته پزشکی که عده‌ای برای خود امپراتوری ایجاد کرده‌اند بایستی در کشورمان حل شود و بتوانیم پزشکان بیشتری در کشورمان تربیت کنیم و یا اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها تعداد پزشکان بومی آموزش دیده را افزایش دهیم تا آنها فقط در همان حوزه استحفاظی به فعالیت بپردازند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه‌های تخصیصی پزشکان طرح و یا متخصصان در شهرستان‌ها بسیار ناچیز است و به هیچ‌وجه جوابگوی نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی.طاها IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 3
    متاسفانه از زمان دولتهای هاشمی وخاتمی این فساد بزرگ بوجود امد که دانشگاههای پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت رفت تا ورودیهای رشته های پزشکی کنترل وکاملا محدود شود تا هم شاهد کمبود پزشک در جامعه شویم وهم بعلت کمبود پزشک .پزشکها درامد های نجومی بگیرند اولا باید رشته های علوم پزشکی هم باید زیرنظر اموزش عالی برود وهم ورودی این رشته ها بیشتر از نیاز جامعه باشد تاهم مشکلات کمبود پزشک رفع شود وهم بتدانیم پزشک به کشورهای دیگر صادر کنیم
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    سهمیه پزشکی در کنکور باید 100 برابر شود تا نیاز کشور برطرف شود و اینکار حتماً باید از دست وزارت بهداشت خارج شود سرانه پزشک غزه از ایران بیشتره
  • ناشناس IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 2
    آره سهمیه ها رو بیشتر کنید تا پزشکی هم مثل مهندسی بشه، بعد رتبه های برتر کشورمون فرار کنن، نخبه ها برن داغونا بمونن، همین درب و داغونا مسئولیت رو بعهده بگیرن، و کشور از همینی که هست داغون تر بشه
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    زیاد کنید هر جا انحصار طلبی باشه فساد و افزایش قیمت های نجومی رخ میده. بهتره که رقابت رو به جای کنکور، به مقاطع بالاتر ببرید.از و الی سه میلیون کنکوری که همگی هم پزشکی میخوان فقط دو هزار نفر اونها قبول میشه!! بقیه دو میلیون نفر واقعا احساس سر افکدگی یاس و ناامیدی میکنن. با وجود این که ممکنه کسی واقعا شخصیت و مهارت پزشکی در خونش باشه اما به خاطر نزدن یکی دو سوال که تاریخ تولد حضرت حافظ چه روزی بوده ممکنه رد بشه . علاوه بر این. کشور در استانه پیریه کامله و نیاز مبرم به پزشکان داریم.باید در حین کار بین پزشکان رقابت ایجاد بشه. پزشکی که کارش خوب باشه مردم تمایل بیشتری دارن که پیش اون فرد برن.
  • محمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    حقیقتا کمبود پزشک در نقاط مختلف کانادا و امریکا و خصوصا بخش هایی از شمال اروپا مشهود است. وظیفه دانشگاه های علوم پزشکی ایران این است که مانند گذشته هرچه سریعتر با افزایش 100 برابری پذیرش خود نسبت به رفع این کمبود اقدام کنند. خارج از طنز صحبت ایشان تا حدی درست است ولی برای اینکه کاملا درست شود به این نماینده مجلس باید گفته شود که نگاهی به ظرفیت های خالی رشته های تخصصی بیاندازد که بدلیل اینکه خود مجلسیان و دولت کارگر مفت می خواهند خالی مانده اند. مطلب زیر از دکتر قانعی است: ظرفیت های خالی بسیار نگران کننده است. درصد ظرفیت خالی مانده در رشته ی طب اورژانس 91 درصد، ظرفیت خالی رشته بیهوشی 69 درصد و ظرفیت خالی رشته عفونی 68 درصد بوده است و البته متاسفانه بعد از انتخاب رشته و ورود به بخش نیز در این رشته ها ریزش و یا تقاضا برای تغییر رشته زیاد می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس