کد خبر 1285489
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
مسئول انتقال عناصر داعش در بغداد دستگیر شد

سازمان الحشد الشعبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که مسئول انتقال عناصر تروریستی داعش در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد پایتخت دستگیر شد.

به گزارش مشرق، تارنمای «السومریه نیوز» با انتشار این خبر نوشت که معاون اطلاعات و شناسایی الحشد الشعبی (بسیج مردمی) از دستگیری یکی از عوامل انتقال اعضای داعش در منطقه الطارمیه در شمال بغداد خبر داد.

معاون اطلاعات سازمان الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس داده های دقیق و مستند اطلاعاتی و پس از اخذ مجوزهای قضایی، مسئول انتقال تروریست های داعشی دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، در عملیات دستگیری این تروریست، سلاح، مهمات و تجهیزات مخفی در نزدیک خانه او نیز کشف و ضبط شد.

الحشد الشعبی در این بیانیه اعلام کرده که عملیات دستگیری عامل انتقال و جا به جایی عوامل داعش با هماهنگی ارتش عراق و  تیپ ۵۹ در الطارمیه انجام شده است.

پسماندهای گروه تروریستی داعش با وجود شکست سال ۲۰۱۷ همچنان در برخی استان های شمالی، شرقی و غربی عراق حضور دارند و هرازگاه دست به اقدام های تروریستی می زنند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

دوشنبه گذشته نخست وزیر عراق از دستگیری معاون سرکرده گروه تروریستی داعش در خارج از مرزهای این کشور خبر داده بود.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در توئیتی نوشت که نیروهای امنیتی عراق «سامی جاسم الجبوری» جانشین ابوبکر البغدادی سرکرده به هلاکت رسیده داعش را دستگیر کردند.

در این توئیت آمده است: درحالی که چشمان تیزبین دلاوران ما در نیروهای امنیتی برای حفاظت از انتخابات بیدار بود، بازوی اصیل آنها در سرویس اطلاعاتی یکی از دشوارترین عملیات اطلاعاتی را در خارج از مرزها برای دستگیری سامی جاسم الجبوری، ناظر مالی داعش و معاون ابوبکر بغدادی سرکرده به هلاکت رسیده گروه تروریستی داعش اجرا کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس