کد خبر 1262738
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
مصطفی الکاظمی برای اولین بار در لباس نظامی:تروریسم در عراق پناهگاهی نخواهد داشت - کراپ‌شده

نخست وزیر عراق در سفر به شهرستان الطارمیه در شمال بغداد برای نخستین بار در لباس نظامی ظاهر شد و تاکید کرد که تروریسم در عراق پناهگاهی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی»  نخست وزیر عراق، امروز دوشنبه برای اولین بار از زمان تصدی پست خود در ماه مه سال ۲۰۲۰ با لباس نظامی ظاهر شد.

به گزارش موازین نیوز، وی در ادامه سفر خود به شهرستان الطارمیه در شمال بغداد و دیدار با شماری از بزرگان و شخصیت‌های این منطقه گفت: ما قبل از هرگونه وابستگی، بر عراقی بودن خود تاکید می‌کنیم؛ در حالی که گروه‌های تروریستی سعی می‌کنند با ایجاد اختلال در امنیت مردم و خدمات رسانی به آنها، به عزتشان آسیب برسانند.

وی افزود: این تروریست‌ها فرزندان ما نیستن ، بلکه فرزندان ما کسانی هستند که از حیات انسان‌ها مراقبت می‌کنند.

الکاظمی تاکید کرد: الطارمیه خواسته‌های برحقی در خصوص خدمات و سرمایه گذاری‌ها در این شهرستان دارد، اما تروریسم می‌خواهد تمام زندگی را در اینجا هدف بگیرد، در الطارمیه طائفه‌های نجیب و منابع کشاورزی وجود دارد که باید محافظت و تقویت شوند.

نخست وزیر عراق افزود: تروریسم نه در بین ما و نه در هیچ نقطه‌ای از خاک عراق پناهگاهی نخواهد داشت و ما به هیچکس اجازه نمی‌دهیم سرویس‌های امنیتی را هدف قرار دهد و مبارزه با تروریسم به عهده همه، چه دولت و چه  شهروندان است.

وی ادامه داد: ما ارتش، سرویس‌های امنیتی و الحشد الشعبی را داریم که فرزندان شما در آن عضویت دارند و به همه سرویس‌های امنیتی دستور داده‌ایم که با شهروندان همکاری کرده و از آنها حفاظت کنند. ما انتخابات را پیش رو داریم؛ از همین رو یا باید درگیری و هرج و مرج  یا تغییر و توسعه را انتخاب کنیم.

وی خطاب به ساکنان منطقه طارمیه گفت: من از مردم می‌خواهم که با سرویس‌های امنیتی همکاری کنند  و مهمتر از همه  ما باید گفت‌وگو کنیم و به ساخت کشور خود از هر زاویه ادامه دهیم و می‌دانیم که شما تلاش می‌کنید مشکلات اجتماعی را حل کنید و دستگاه‌های امنیتی به شما کمک خواهد کرد.

الکاظمی گفت: حملات به دکل‌های برق توهین به همه عراقی‌هاست. تروریسم هدفی جز به بار آوردن خرابی ندارد و ما دیدیم که تروریست‌ها چه در موصل کردند.

چهار نیروی الحشد الشعبی (عضو جنبش مقاومت اسلامی نجباء) شنبه گذشته در کمین تروریستی داعش در الطارمیه به شهادت رسیدند.

 عناصر تکفیری ابتدا یک مین کنار جاده‌ای را منفجر سپس از پنج نقطه در مزارع مجاور به رزمندگان نُجَباء حمله کردند.

سازمان الحشد الشعبی عراق در پی این حمله تروریستی،از شهادت چهار مجاهد نُجَباء به نام‌های «علی کاظم الازیرجاوی»، «یوسف محمد الکریماوی»، «محمد حمزة الجبوری» و «ضرغام عدنان الجنابی» را تایید کرد و مجروح شدن شماری دیگر از رزمندگان این تیپ خبر داد.

معاون فرمانده تیپ ۱۲ الحشد الشعبی از جمله شهدای نُجَباء در این کمین است.

الکاظمی امروز دوشنبه وارد شهرستان الطارمیه شد و اول نشستی را با فرماندهان امنیتی برگزار کرد.

نخست وزیر عراق در این نشست از آغاز عملیات امنیتی در الطارمیه با همکاری اهالی منطقه و برای نابودی بقایای گروه‌های تروریستی در این منطقه خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    پس منطقه سبز مرکز چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس