کد خبر 1284736
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
ایتالیا یک ناوچه در تنگه هرمز مستقر کرده است

یک ناوچه ایتالیایی برای کمک به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از نیوال نیوز، یک ناوچه ایتالیایی برای کمک به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر شده است.

گفته شده این ناوچه از کلاس «برگامینی» نیروی دریایی ایتالیاست و به عنوان اولین کشتی نیروی دریایی این کشور تحت عملیات «آگنور» در چارچوب ائتلاف دریایی اروپا به فرماندهی فرانسه در تنگه هرمز فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ایتالیا: ارتباط گیری با طالبان مورد نیاز است

پیش از این «روبرتو کارپینلی» از فرماندهان نیروی دریایی فرانسه در ارتباط با فعالیت ائتلاف دریایی اروپا در منطقه ادعا کرده بود که فعالیت ائتلاف تلاش برای اطمینان از آزادی ناوبری، اطمینان بخشیدن به حمل و نقل غیرنظامی و جریان آزاد تجارت جهانی در منطقه است.

در حالی که رسانه‌های ایتالیایی چندی قبل به مأموریت دریایی ایتالیا در تنگه هرمز اشاره کره بودند، وزیر دفاع این کشور با تأیید این خبر از حضور در آب‌های منطقه به بهانه تأمین امنیت سخن گفت. «لورنزو گوئرینی» وزیر دفاع ایتالیا پیشتر با حضور در پارلمان این کشور گفته بود: ایتالیا قصد دارد با یک یگان دریایی در مأموریت نظارت دریایی اروپا در تنگه هرمز شرکت کند.

لورنزو گوئرینی به نمایندگان مجلس گفت ایتالیا به دنبال گفت‌وگوی بین کشورهای سواحل خلیج فارس برای ثبات بهتر در منطقه است. گوئرینی با اشاره به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز (EMASOH) مدعی شد که این طرح برای محافظت از آزادی ناوبری در تنگه هرمز بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس