تداوم سخنان دوگانه مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر خلاف نظر مقامات اطلاعاتی این رژیم در خصوص فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران ادعا کرد که تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای به دنبال خرید زمان است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه صهیونیستی کان،   «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم امروز (یکشنبه) در مراسم جشنی که برای کابینه رژیم اسرائیل ترتیب یافته بود و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در آن حضور داشت، خطاب به مرکل تاکید کرد که‌ عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یک سوال وجودی برای [رژیم] اسرائیل است.  

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به موضوع بازگشت به توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و در اظهاراتی بی‌اساس ادعا کرد که تهران طی سه سال گذشته، یک جهش بزرگ رو به جلو داشته است و ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، توانایی خود را  به بالاترین حد رسانده است.  

«بنت»، ایران را به تلاش برای خرید زمان جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت که امنیت [رژیم] اسرائیل بخشی از منافع ملی آلمان است.  

رژیم اسرائیل به شدت مخالف احیای توافق هسته‌ای ایران با قدرت های جهانی است که در سال ۲۰۱۵ بین ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان امضا شد، اما واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از آن خارج گردید.  

اظهارات تکراری «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی امروز بیان شد که پیشتر رئیس اطلاعات نظامی این رژیم ۱۰ مهر امسال برخلاف مواضع مقام‌های دیگر این رژیم تاکید کرد که ایران به سمت ساخت بمب اتمی حرکت نمی‌کند.  

«تامر هایمن» رئیس اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل در این باره گفته بود که بر اساس اطلاعات ما، آن‌ها (جمهوری اسلامی ایران) در حال حاضر به دنبال یک بمب [هسته ای ] نیستند، ممکن است در آینده‌ای دور باشند.  

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ایران نمی‌تواند در کوتاه مدت به سلاح هسته‌ای دست یابد.  

روابط رژیم صهیونیستی و آلمان در دوره تصدی مرکل قوی شد 

پیش از این نیز، «بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «آنگلا مرکل» که امروز (یکشنبه) در هتل» ملک داوود» قدس برگزار شد، خطاب به صدر اعظم آلمان گفت: ما از دوستی و تعهد شما به [رژیم]  اسرائیل قدردانی می‌کنیم.  

وی خطاب به مرکل گفت: روابط بین آلمان و [رژیم] اسرائیل قوی بود، اما در دوران تصدی شما از همیشه قوی‌تر شد.  

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت» نیز به نقل از مرکل نوشت که خوشحالم که توانستم قبل از پایان دوره تصدی خود، بار دیگر به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) سفر کنم و نخست وزیر جدید را بشناسم. «نفتالی بنت» از ۱۳ ژوئن گذشته به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزیده شد.  

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان که روزهای پایانی مسوولیت ۱۶ساله خود در مقام صدراعظمی آلمان را پشت سر می‌گذارد، در چارچوب هفتمین سفر رسمی خود در این مقام، شنبه شب وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.  

صدر اعظم آلمان قرار است اواخر امروز (یکشنبه) با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کند.  

مرکل همچنین قرار است پس از دیدار با رئیس رژیم اسرائیل، به مناسب بزرگداشت «هولوکاست» از موزه «یاد فاشیم» در قدس دیدن و در برنامه‌ای دیگر با تجار و صنعت‌گران اسرائیلی گفت و گو کند.  

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «کان»، قرار بود صدر اعظم آلمان در اواخر ماه اوت به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) سفر کند، اما به دلیل وضعیت اضطراری در افغانستان و لزوم تخلیه نیروهای آلمانی از این کشور، سفر خود را به تعویق انداخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب نیست. در حالی که جمهوری اسلامی، شش سال به تعهدات خود در برجام عمل نمود، غربی‌ها طی این مدت نه فقط به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه هر روز بر تحریم‌ها افزودند. اکنون باید مقابله به مثل لازم با آن‌ها در برجام صورت پذیرد. آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع نموده‌اند، برای همیشه و در عمل لغو نمایند، و این امر مورد راستی‌آزمایی دقیق و طولانی مدت قرار گیرد. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ تمام خسارات وارده به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در برجام را بپردازند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف شود. این موارد باید پیش شرط شرکت در مذاکرات باشد. باید برای انجام این موارد ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر شش ماه یک بار به حال تعلیق در آورد.
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    از دست ما عصبانی باشید و از شدت این عصبانیت بمیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس