حمایت مرکل از برجام؛ نباید از حقوق فلسطینیان غافل شویم

صدر اعظم آلمان امروز (دوشنبه) در دیدار با کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به اختلاف نظرهای بین این رژیم و آلمان درباره برجام از این توافق حمایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که به سرزمین های اشغالی سفر کرده است اعلام کرد که اروپا بعد از خروج آمریکا از افغانستان باید منافع امنیتی خود را آشکارتر تعریف کند.

مرکل امروز (دوشنبه) در گفتگو با نمایندگان موسسه مطالعات امنیتی اسرائیل (INSS) اعلام کرد که همان گونه که می بینیم آمریکا دیگر آماده نیست بدون قید و شرط نقش رهبری در دنیا را بر عهده گیرد.

صدر اعظم آلمان که از شنبه شب به سرزمین های اشغالی سفر کرده است روز گذشته با نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم دیدار و گفتگو کرد.

وی بر مسئولیت دولت های آینده آلمان در قبال امنیت اسرائیل تاکید کرد.

مرکل همچنین درباره تلاش ها برای مهاربرنامه هسته ای ایران نیز گفت: ما در حال حاضر در فرآیند حساسی قرار داریم. آلمان و اسرائیل یک موضع مشترک دارند و آن این است که باید از مسلح شدن ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کنند. اختلاف نظر تنها درباره مسیر درست برای این منظور وجود دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که او توافق هسته ای با ایران در سال ۲۰۱۵ را توافقی می داند که هر چند کامل نیست اما چارچوبی برای عمل ایجاد می کند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز یکشنبه هم در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت: هفته‌های پیش رو برای آینده توافق هسته‌ای با ایران تعیین کننده خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد: هر روزی که بدون پاسخ به اقدامات ایران می‌گذرد، منجر به غنی سازی بیشتر اورانیوم توسط ایران خواهد شد.

صدر اعظم آلمان اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز برای کمک به بازگرداندن ایران به میز مذاکره، مسئولیت دارند.

وی در کنفرانس خبری مشترک با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم گفت: روسیه و چین نیز در این خصوص مسئولیت دارند، چرا که اگر برجام دیگر اجرا نشود، اوضاع دشوار خواهد شد، بنابر این هفته‌های آینده برای این توافق تعیین کننده است.

مرکل همچنین امروز در دیدار با کارشناسان امنیتی اسرائیل با نگاهی به درگیری ها و مناقشات خاورمیانه ای گفت: مسئله فلسطینی ها اخیرا به صورت روزافزون از دستور کار برنامه های فعلی حذف می شود. این روند خوبی نیست.

وی افزود: همانگونه که اسرائیل حق داشتن یک دولت را دارد همچنین نباید از حق فلسطین در این باره غافل شد. این مسئله در بلند مدت محو نخواهد شد حتی اگر اسرائیل روابط بهتری با کشورهای عربی برقرار کند.

وی در عین حال گام های عملی اسرائیل برای بهبود شرایط فلسطینیان را ستود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس