برنامه دیدار هیئت آمریکایی با مقام‌های طالبان در دوحه/ محکومیت گسترده حمله انتحاری به مسجدی در «قندوز»

رایزنی‌ها در مورد وضعیت سیاسی افغانستان در سطوح مختلف ادامه دارد و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری نشست‌های مرتبط در حال انجام است.

به گزارش مشرق، افغانستان شاهد یک حمله مرگبار انتحاری بود که به صورت گسترده و به شدت در عرصه‌های داخلی و بین المللی محکوم شد.

دیدار هیئت ارشد آمریکایی با نمایندگان طالبان

به گزارش «رویترز»، مقام‌های بلندپایه آمریکایی روزهای شنبه و یکشنبه با نمایندگان امارت اسلامی در «دوحه»، پایتخت قطر، دیدار می‌کنند. موضوع این دیدار خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان است.

در عین حال، هیئتی به ریاست «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، روز جمعه برای دیدار با مقام‌های قطری و نمایندگان شماری از کشورها، وارد دوحه شد.

وضعیت سیاسی افغانستان موضوع بحث این دیدارها خواهد بود.

محکومیت گسترده حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندوز

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، ضمن محکوم کردن حمله انتحاری به مسجدی در «قندوز»، بر تلاش برای شناسایی و مجازات عاملان این حادثه تاکید کرد.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، وزارت خارجه پاکستان، وزارت خارجه روسیه، «حامد کرزای»، رئیس جمهور پیشین و «عبدالله عبدالله»، رئیس کمیسیون آشتی ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌هایی این حمله منجر به کشته شدن ۵۰ و زخمی شدن ۲۰۰ نفر را محکوم کردند.

برگزاری نشست آینده افغانستان در مسکو

«مسکو»، پایتخت روسیه، ۱۰ روز دیگر میزبان نشستی درباره آینده افغانستان با حضور نمایندگانی از ایران، چین، هند و پاکستان خواهد بود.

بازداشت ۱۴ عضو داعش در افغانستان

مقام‌های طالبان می‌گویند ۱۴ فرد وابسته به گروه تروریستی «داعش» را که قصد انجام اقدام‌های خرابکارانه داشتند، در استان‌های مختلف دستگیر کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس