حادثه مسجد ولایت قندوز نسل‌کشی است

قم-ایرنا- حزب رفاه ملی افغانستان با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با حمله تروریستی اخیر در یکی از مساجد ولایت قندوز این کشور از آن به عنوان نسل‌کشی تمام معنا یاد کرد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که شامگاه شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا، قرار گرفت، آمده است: حزب رفاه ملی افغانستان حمله تروریستی گروه داعش به مسجد جامع سید آباد ولایت قندوز را که در آن صدها تن از شیعیان متدین افغانستان در حال ادای فریضه نماز جمعه بودند را به شدت محکوم می نماید و آن را یک نسل کشی به تمام معنا می داند و از مجامع جهانی می خواهد مانع حمایت حامیان گروه تروریستی داعش در افغانستان گردد.

بیانیه افزوده است: حزب رفاه ملی افغانستان ضمن دعوت مردم به وحدت و برادری، افغانستان را خانه مشترک همه اقوام و برادر هم اعم از شیعه و سنی می داند و از تحریک اسلامی طالبان می خواهد به منظور ارج گذاری به ارزشهای اسلامی و جلوگیری از ایجاد فتنه و نفاق زمینه همدلی و برادری را بیش از پیش مهیا و فراهم سازند تا همه مردم کشور در قبال دسیسه آمریکا جنایتکار و مزدوران آن آگاه، هوشیار و بیدار باشند این خواسته مهم تحقق پیدا نمی کند مگر با ایجاد حکومت فراگیر و همه شمول در کشور، در اخیر حزب رفاه ملی افغانستان به ارواح مطهر شهداء حادثه غم انگیز مسجد جامع سید آباد ولایت قندوز و دیگر شهداء راه حق و آزادی درود می فرستد و با فامیل و خانواده های داغدار آن غم شریکی نموده مراتب تسلیت و همدردی خویش را ابراز می دارد و از خداوند بزرگ برای بازماندگان آن شهداء عالیقدر صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نماید.

ظهر جمعه هفته قبل هنگام ادای نماز جمعه در مسجد شیعیان در شهرستان سیدآباد انفجاری رخ داد که پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز افغانستان تاکنون تعداد شهدا را ۵۰ و زخمی‌ها را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای حمله انتحاری به یک مسجد شیعیان در شهرستان سیدآباد ولایت قندوز افغانستان را بر عهده گرفت.

پس از تسلط گروه طالبان بر تمام افغانستان این نخستین حمله انتحاری خونین در مسجد شیعیان است.

پیش از این نیز داعش مسوولیت حمله به فرودگاه کابل را که به کشته شدن ۱۷۰ تن انجامید، پذیرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    با عرض تسلیت .و همدردی. واقعات تلخ و بسیار دردناک و تاثر برانگیز نسبت به شیعیان در افغانستان رخ میدهد . حداقل تو این اوضاع با حفظ هشیاری از خود مراقبت کنید . بازدید بدنی . و تا یِک.شعاعی اجازه ورود و پارک خودرو . خاصه در مسیر اصلی را ندهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس