ویژه ها

بر طبق الگو و نسخه افراطیون اصلاح طلب، ایران باید همواره به طرف خارجی به صورت یکطرفه و بدون هیچ چشم داشتی امتیاز بدهد. گویا الگوی این طیف در سیاست خارجی، شخصی همچون «معمر قذافی» است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** زیباکلام: نباید با رزمایش نظامی به آذربایجان پیام می دادیم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«آذربایجان تحت تحریک برخی کشورها امروز در مقابل ایران ایستاده و به برخی اظهارات نسنجیده می‌پردازد. همین مساله نیز باعث شده تا نوع نگاه ایران نسبت به بحث آذربایجان تغییر کند و از دریچه دیگری به موضوع جمهوری آذربایجان نگریسته شود. البته به نظر می‌رسد که نگاه در مناسبات خارجی‌ همانند نگاهش در مناسبات داخلی است. هرکس انتقاد و مخالفتی داشته باشد خیلی انتقاداتش وارد نیست».

زیباکلام در ادامه نوشت:«لذا این نگاه در عرصه سیاست خارجی نیز عینا وجود دارد. اگر ما با آذربایجان مشکلی پیدا کنیم و اختلافی بین ایران و آذربایجان، ترکیه و سایر کشورها پیدا شود حق با ایران است. یعنی دقیقا همان نگاه در داخل در سیاست خارجی نیز وجود دارد. لذا تشخیص می‌دهند در برخی اوقات حتی در سیاست خارجی نیز با قوه قهریه به کشورهای مدنظر پیام خود را بدهند...راه دفاع از منافع ملی استفاده از دیپلماسی و دستگاه سیاست خارجی است و راه دیگری جز این نیست».

زیباکلام: نباید با رزمایش نظامی به آذربایجان پیام می‌دادیم/ عبدی: هنوز خادم و خائن در پرونده کرسنت معرفی نشده‌اند

این فعال اصلاح طلب در این یادداشت با اشاره به مسئله آذربایجان تاکید کرده که «تشخیص می‌دهند در برخی اوقات حتی در سیاست خارجی نیز با قوه قهریه به کشورهای مدنظر پیام خود را بدهند». گویا آقای زیباکلام از اجرای رزمایش نظامی دلاورمردان ارتش تحت عنوان «فاتحان خیبر» در داخل خاک کشورمان نگران و آشفته شده است.

انتقاد این فعال اصلاح طلب در حالی است که به فاصله کوتاهی پس از برگزاری رزمایش فاتحان خیبر، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه اسپانیایی «افه» با عقب نشینی از اظهارات نسنجیده و ضدایرانی خود گفت:«از همکاری با ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کنیم».

رهبر معظم انقلاب امروز در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین(ع) فرمودند:«نیروهای مسلح کشور عزیز ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند و این عقلانیت باید الگویی برای دیگر کشورها و عامل حل مسائل موجود باشد و همه بدانند که اگر کسی برای برادران خود چاه بکَند اول خودش در چاه می‌افتد».

ایشان در بخش دیگری از فرمایشات خود تاکید کردند:«ارتش‌های منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نباید اجازه دهند که ارتش‌های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند.حوادثی که در شمال‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است باید با همین منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود».

آقای زیباکلام و همفکران وی- سهوا یا عمدا- از دو مسئله غفلت می کنند؛ یکی خوی زورگویی و غارتگری آمریکا و انگلیس و فرانسه و رژیم اسرائیل و... است و دیگری لزوم بکارگیری دیپلماسی مقتدرانه و عزتمند در مواجهه با حوادث مختلف است.

فعالین و رسانه های اصلاح طلب از یکسو مدعی هستند که ایران باید همانند توان هسته ای، در توان موشکی و قدرت دفاعی و منطقه ای خود نیز بتن بریزد و از سوی دیگر مدعی هستند که ایران هیچگاه نباید با زبان اقتدار با دیگر دولت ها سخن بگوید.

بر طبق الگو و نسخه این طیف، ایران باید همواره به طرف خارجی به صورت یکطرفه و بدون هیچ چشم داشتی امتیاز بدهد. گویا الگوی زیباکلام و همفکران وی در سیاست خارجی، شخصی همچون «معمر قذافی» است.  

** عبدی: هنوز خادم و خائن در پرونده کرسنت معرفی نشده اند

«عباس عبدی» فعال اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «پرونده کرسنت چه می گوید؟» نوشت:«پرونده کرسنت می‌گوید؛ در غیاب رسانه‌های مستقل و کارآمد و در فقدان شفافیت، این پرونده‌ها در بخش محرمانه ادارات دولتی دچار فرسایش رسیدگی می‌شوند و در نهایت خادم و خائن آنها شناخته و معرفی نمی‌شوند و دایره معیوب مدیریت همچنان به کار خود ادامه می‌دهد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت:«روسیه با صادرات گاز خود به اتحادیه اروپا، آنان را در موقعیت ضعیف قرار داده است، آنگاه در ایران بزرگ‌ترین سنگ‌اندازی‌ها در برابر چنین قراردادی صورت می‌گیرد. عربستان، قطر، امریکا و اسراییل در این ماجراها بیکار نمی‌نشینند. بدون تهیه چنین گزارشی که جامع باشد، باز هم شاهد این موارد خواهیم بود. در این مورد خاص لازم است آقای زنگنه که اشراف کامل به موضوع و اطلاعات دارد، گزارش جامعی را در اختیار مردم قرار دهد».

زیباکلام: نباید با رزمایش نظامی به آذربایجان پیام می‌دادیم/ عبدی: هنوز خادم و خائن در پرونده کرسنت معرفی نشده‌اند

جریان تندرو اصلاح طلب عادت دارد که جای ظالم و مظلوم، قاتل و مقتول، خائن و خادم و شاکی و متهم را عوض کرده و روایتی مغشوش به مخاطب عرضه کند. علاوه بر این افراطیون اصلاح طلب، سانسورچی های ماهری هستند و با تقطیع و حذف یک روایت، آن را تحریف کرده و اصل ماجرا را به حاشیه می برند.

 قرارداد کرسنت در سال ۱۳۸۱ در دولت اصلاحات و در دوران وزارت «بیژن زنگنه» بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت الهلال یا همان کرسنت امضا شد. این قرارداد با اشتباهات فاحش امضا شد. در آن مقطع شرکت ملی نفت ایران تعهد داده بود که گاز میدان سلمان در سال ۱۳۸۴ آماده صادرات است. این در حالی بود که به دلیل کم‌کاری و تعلل دولت اصلاحات در توسعه میدان گازی سلمان، عملاً امکان صادرات گاز در سال 84 وجود نداشت.

علاوه بر این، وزارت نفت دولت خاتمی طوری قرارداد را بسته بود که گاز ایران با بهایی ناچیز- با یک چهاردهم قیمت منطقه‌ای- و تقریباً رایگان در اختیار دلال اماراتی قرار می‌گرفت.

همچنین در قراردادهایی مانند کرسنت، توتال و استات اویل اغلب پای رشوه در میان بوده است؛ به عنوان مثال شرکت توتال متهم است هنگام وزارت زنگنه در دولت اصلاحات، به تیمی که در راس مدیریت آن مهدی هاشمی بوده، رشوه ۳۰ میلیون دلاری داده است. توتال به همین دلیل در دادگاه فرانسه به جریمه ۵۰۰ هزار یورویی محکوم شد.

«حسن روحانی»- آذرماه 1381- در کسوت دبیر شورای عالی امنیت ملی، نامه اعتراض آمیزی خطاب به رئیس‌دولت وقت(خاتمی) نوشت و اقدام وزیر نفت (زنگنه) در انعقاد قرارداد با شرکت اماراتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون، از طریق «واسطه» و دارای آثار منفی فراوان برای کشور دانست».

ایران برای دفاع از خود و برای جبران قصور و تقصیر دولت اصلاحات، روی فساد سازمان یافته در امضای این قرارداد دست گذاشت تا همه چیز در داوری مشخص شود. این اختلافات تا سال ۹۲ ادامه داشت که زنگنه دوباره به وزارت نفت رسید. وی قول داد که در مدت 3 ماه پرونده کرسنت را جمع می‌کند.

اما این ادعا نه تنها هیچوقت به واقعیت نپیوست بلکه با انتصاب متهمان پرونده کرسنت توسط زنگنه در دولت روحانی، دست طرف اماراتی علیه ایران پر شد و این روند خسارت بار به محکومیت ایران در مرحله اول داوری منجر شد.

زنگنه همان وزیری است که خسارت بیش از ۱۴ میلیارد دلاری کرسنت را به کشور تحمیل کرد. حذف کارت سوخت در دوره وزارت زنگنه با حساب ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان به کشور خسارت زد. علاوه بر این جریمه قرارداد صادرات گاز به ترکیه و همچنین بدهی و جریمه قرارداد واردات گاز از ترکمنستان در دوره وزارت زنگنه در مجموع حدود ۴ میلیارد دلار به کشور خسارت زد. خسارت توتال و تعلل در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را هم باید به این فهرست افزود.

با اینحال امثال عبدی و همقطاران وی مدعی هستند که هنوز خادم و خائن در پرونده کرسنت معرفی نشده اند.

** در انتخاب شخصی مثل نجفی،نگاه تخصصی حاکم بود؟!

«علی اعطا» عضو شورای شهر پنجم تهران- که همگی اصلاح طلب بودند- در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:« برای فردی مثل من که سابقه فنی و تخصصی‌ام به سابقه سیاسی می‌چربد، در انتخاب شهردار مسئله تخصص و تجربه در حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری اهمیت جدی دارد. در شورای پنجم تهران هم چنین نگاهی حاکم بود».

اعطا در ادامه گفت:«ما در شورای پنجم سه شهردار انتخاب کردیم. شهردار اول ما دکتر نجفی، در همین شورای شهر تهران شش سال سابقه عضویت داشت. شهردار دوم ما آقای مهندس افشانی، دقیقا پیش از حضور در جایگاه شهرداری تهران، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بود و در نهایت سومین شهردار ما دکتر حناچی، پیش‌تر معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور و همچنین دارای درجه دکترا در رشته مرمت شهری بود. سابقه و تجربه و تخصص، برای شهردار تهران موضوع مهمی است. اما همه داستان این نیست».

زیباکلام: نباید با رزمایش نظامی به آذربایجان پیام می‌دادیم/ عبدی: هنوز خادم و خائن در پرونده کرسنت معرفی نشده‌اند

برخلاف ادعای این عضو سابق شورای شهر تهران، در دوره پنجم که لیست امید با «تَکرار می کنمِ» لیدر اصلاحات به شورا را یافت، به هیچ عنوان شاهد انتخاب شهردار بر مبنای تخصص نبودیم.

«محمدعلی نجفی» اولین شهردار منتخب شورای شهر اصلاح طلب تهران بود. شخصی که نهادهای ذیربط عدم صلاحیت وی را برای شهرداری اعلام کردند، اما شورای شهر با اصرار و بدون هیچ پشتوانه کارشناسی، وی را انتخاب کرد و در نهایت این شهردار اصلاح طلب با سوءمدیریت از شهرداری کنار رفت و مدتی بعد در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود را با سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

«محمدعلی افشانی» نیز شهردار دوم اصلاح طلب در شورای شهر پنجم بود که باز هم به دلیل سوءمدیریت و همچنین به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان کنار رفت. سومین شهردار نیز «پیروز حناچی» بود که به هیچ عنوان نتوانست کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارد.

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر پنجم تهران- تیر 1400- در مصاحبه با روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که «تغییرات پی‌درپی شهردار در تهران تا چه حد موجب شد تا آن‌گونه که باید برنامه‌های شورا بدرستی اجرا نشود و اساس این بی‌ثباتی در مدیریت شهری آثار نامطلوبی بر اداره شهر داشت؟» گفت:«اینکه ثبات در مدیریت در کارآمدی و موفقیت تأثیری بسزا دارد قابل انکار نیست و سه بار تغییر شهردار در این دوره موجب بروز بی‌ثباتی شد».

مردم در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران، اصلاح طلبان را اخراج کردند. این تصمیم به این دلیل بود که این طیف به هیچ عنوان به مطالبات مردم رسیدگی نکرده و صرفا مشغول امور حزبی و سیاسی بود، به گونه ای که کارشناسان عنوان «شورای اسم و فامیل» را برای شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران انتخاب کردند.

به عقیده کارشناسان، زمزمه‌هایی درباره کشف اسناد و پرونده‌های مفاسد اصلاح‌طلبان در دوره چهارساله شهرداری تهران و احتمال برخورد زاکانی با آنها باعث شده تا اصلاح‌طلبان پروژه اعتبارزدایی از شهردار جدید را کلید بزنند.

لازم به ذکر است که «لیست جمهور» - لیست امید سابق- علیرغم حمایت ویژه خاتمی و پشتیبانی گسترده احزاب و رسانه های اصلاح طلب، ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر ششم تهران باخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 163
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    میشه یکی دهان زشت کلام راگل بگیره حرف نزنه وطن فروش غربپرست همیشه ضدنطام بوده اعدامش کنید
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      77 8
      جالبه در قضایای کشور افغانستان، ایران و موظف به دخالت نظامی میدونست، بعد اینجا که مستقیم منافع مملکت خودمون در خطره استفاده از قوای قهریه حرامه!!!
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      52 6
      ابله تمام - فندق کلام - .............
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      17 2
      .... والسلام!!!!
    • RO ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      11 17
      تاوقتی مخ تو وامثال تو رو گل گرفته، اوضاع همین میشه
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      32 5
      حرف امثال زیبا کلام خریداری نداره خداراشکر.
    • ایرانی GB ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      18 5
      زیباکلام: نباید با رزمایش نظامی به آذربایجان پیام می‌دادیم.... آره , تو راست میگی , باید مثل تو مثل یک موجود بدبخت خاک بر سر به پاهاشون میوفتادیم و مثل تو دست تضرع و گدایی و خاک بر سری طرفشون دراز میکردیم !
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 1
      گل گفتی
    • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      خدایا توفیق عنایت فرما نسل بز دل هایی مثل زشت کلام را از روی زمین برداریم . آمین
    • CA ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 4
      انشالله قره سو رو بتونیم از ترکیه پس بگیریم چون واگذاری قره سو بدون نظر نمایندگان ملت در زمان رضاخان خائن انجام شده.
    • رامین IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 4
      الهام علیف یک سال پیش پیشنهاد همکاری 6 کشور قفقاز رو دادن ولی ایران .....
    • عزت MD ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 0
      اصلاحطلبان چون خود ذلیل هستند جز پیام ذلت پیام دیگری ندارند
    • عزت MD ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 0
      اصلاحطلبان چون خود ذلیل هستند جز پیام ذلت پیام دیگری ندارند
    • عزت MD ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      از کوزه همان برون تراود که در اوست پیام ذلت از اصلاحطلبان نشانه وجو ذلیل انها است
    • عزت MD ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 0
      از کوزه همان برون تراود که در اوست پیام ذلت از اصلاحطلبان نشانه وجو ذلیل انها است
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      این زشت کلام ضد نظام بودن یک طرف ضد تمامیت ارضی کشور هم هست واقعا با او باید برخورد امنیتی و قضایی شود7645
    • عماد FR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      جناب زیبا کلام، باش تا صبح دولتت بدمد...
    • عماد FR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      جناب زیبا کلام، باش تا صبح دولتت بدمد...
    • کارشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      غرب یعنی سوریه و عراق. اذربایجان، عراق و سوریه نیست که سرتو بندازی پایین و با صلوات واردش بشی. این کشور صاحب دارد
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 0
      همه ساکت لطفا اینجا یک رامین نامی هست،سخنگو و حافظ منافع الهام رجب در ایران ، بذارید افاضات خودشو بگه،آخه اگه نگه منفجر میشه
  • امیر IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    69 7
    این زیبا کلام خائن رو اعدام نمیکنید نکنید دهنشو نمی بندید اونم به کنار حداقل چرندیاتش رو منتشر نکنید چرا بهش تریبون میدین !!!!
    • FR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      20 5
      برای تشریح مغزش مثل جسد در سالن تشریح !
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      اعدام ک نه ولی بهش محل نزار
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    66 6
    زیبا کلام! برو بمیر!
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      52 3
      ان شالله خدا هدایتش کنه. اگر نشد نابودش کنه
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 0
      یعنی .... تر از این خود فروخته در تمام تاریخ بشر وجود نداشته است.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    57 4
    زیبا کلام دلش با اسرائیل است از دلباخته به شيطان انتظاریغیر اين داريد اين شخص بيگانه پرست است‌ حتی درمسابقات ورزشي از باخت ایران لذت می برد
    • DE ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      28 6
      از یک ایران ستیز بدبخت! بی شعور! از این بیشتر انتظار نداریم که در زمین ایران به نفع دشمنان ایران هی میخواد دروغکی مثلا گل بزنه!
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    20 6
    نقطه ابهام کرسنت اینجاست که بیژن زنگنه 8سال دیگر وزیر میشود ، آیا تو کشور سیستمی نبود جلوی وزارت ایشون رو بگیره ، و دقیقآ این همان حرف عبدی است که درست هم است ، اینکه هر کسی یک تعبیری رو ارائه بده به ملت که نمیشه باید نهادی باشه که حرف آخر رو بزنه
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    33 9
    پل و مسیر جدید و بدون وابستگی به آذربایجان را بین ایران و ارمنستان سریعا احداث کنید
    • DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      16 8
      لطفا یک شبکه تونلهای زیر زمینی برای حرکت دادن سریع و سیر برای نیروهای زمینی به این مرز مهم توسط سپاه و ارتش مشترکا بسرعت ساخته بشه و یک خط اتش موشکهای زیر زمینی روی این مرز زوم و تاسیس بشه تا دشمنان طمع کار ناامید و زبون و ذلیل و کوربشن.
    • رامین IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 2
      دشمنی با کشورهای ترک زبان همسایه که از لحاظ فرهنگی، دینی و زبانی مشترکات بسیاری داریم به غیر از ضرر هیچی برای ایران به بار نخاوهد اورد
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 1
      رامین جان باز که به نفع سران کشورهای همسایه در باطن،و در ظاهر به اسم مشترکات فرهنگی دینی و زبانی؟! به قاضی رفتی! دشمنی؟!
  • محمدرضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    37 4
    آقای زیبا کلام حتما بجای رزمایش ،با گل و شیرینی و قربانی کردن به استقبالشان می رفتیم،واقعا که ...
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      21 2
      مبتنی بر نمایشات بزمی پهلوی این افاضات رو میفرمان . بحرین و افغانسنان و آرارات رو گفتن دختر بالغ بوده شوهرش دادند
  • ایران . IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    27 2
    سلام . واقعا جای تاسف هست اقا صادق ما تحلیلی در حد یک نوزاد دارد . یا شاید قواره خیانا را کامل بر تن کرده
    • DE ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      13 1
      برای کذاب کلام بهتره چند تا هدیه بفرستیم !
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    17 5
    باید مثل اردوغان تمام طیف اصلاح طلب را دستگیر و نابود کنیم.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 7
      اکثریت ملت ایران اصلاح طلب و صلح جویند
  • آوا IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    21 3
    این آقا اصلا غیرت ندارد تمام
  • TR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    13 13
    دوباره رزمایش. دیگه وقته عمله
    • حقیقت IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      13 5
      تو که پرچم ترکیه رو برای اسمت زدی بهتره ساکت شی
  • حسین IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    6 1
    سلام...مشرق خودعباس عبدی امروزمطلبی درموردپرونده کرسنت نوشت ...لطفاباتمام ابعادوجزییات این پرونده روتحلیل کن...
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    13 0
    این زیباکلام اگرکاره ای بود .....
    • DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      20 1
      از پول زلزله زده های کرمانشاه چه خبرکاذاب کلام اسرائیلی؟ چند سال ازش میگذره و میلیون ها سود روش اومده! خداروشکر خدا به خر شاخ نداد!
  • US ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    13 18
    راست میگه دیگه جایی که باید از عقلتون استفاده میکردین نکردین حالا میخواهید از زور بازروتون استفاده کنید
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      16 4
      زیبا کلام ر و ننه خودش هم قبول نداره
    • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 3
      همین شما نیودید پارسال می گفتید آذربایجان سرزمین اسلامیست والان ترکیه و النصره و صهیونیست ها و باکو دارند آن را از ارامنه پس می گیرند. هر چی ما داد زدیم گفتیم این تو بمیری با اون تو بمیری فرق داره همین شما و همین روزنامه مسخره می کردید. حالا برا ما معلم اخلاق شدید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 0
      بی خاصیت تریم روزنامه ایران مشرق نیوز استو طرفدارانش
  • ممد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    16 3
    بی غیرت
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    17 4
    اف به روی سیاهت این جمهوری خود خوانده باکو بود که اول مانور برگزار کرد نه ما.
  • DE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    20 2
    نباید با رزمایش نظامی به آذربایجان پیام می‌دادیم! خخخ لابد بایستی شما را میفرستادند ۸ سال باهاشون مذاکره کنید. طرف همچین میگه پیام "میدادیم" که انگار جزو آدمهاست .کجای بازی هستی تو الان که میگی پیام میدادیم سر پیازی یا ته پیازی ؟ .خخخ . برو روزنامه ها رو بخون تا متوجه بشی دولت جدید انتخاب شده دوره ذلت برای ملت تمام شد. شما ها را کسی بازی نمیده مگر امریکا برید پیش اربابتون /
    • رضا IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      4 27
      تو چه انسان درمونده اى هستى كه به استاد دانشگاه تهمت ميزنى ! خب بيچاره با دليل حرفاشو ردّ كن ، وگرنه ايشون كاملا صحيح گفته ، همين نيم ساعت پيش هر دو كشور آذربايجان و تركيه اعلام كردند بزودى يه رزمايش بزرگ در كنار مرزهاى ايران برگزار خواهند كرد ! خب حالا چى ميگى ؟!
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      17 0
      رزمایش دو دلقک دیدن دارد!
    • DE ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      14 1
      خخخخ استاد دانشگاه؟؟ استاد در پرت و پلا گفتن استاد در پیچیدن نسخه ذلت برای ملت استاد در جعل تاریخ استاد در تحقیر ایران و بزرگنمایی دشمن استاد تر از اساتید وابسته و بدبخت فراری به غرب نیست . شاید در مقابل تو استاد باشد ولاغیر.
    • سهیل IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      «نباید با رزمایش نظامی به اذربایجان پیام میدادهم»!!! درسته غربگراست ولی اصلا همچین حرفی نزده بولله شرق خوب سرکارتون گذاشته روزنامه ارمان 11 مهر صفحه 2 را بخوانید همچین جمله ای پیدا نمیکنید
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 1
    مشرق یه صفحه مخصوص زیباکلام و عبدی راه اندازی کن و خیال خودتو راحت کن. حالم بهم خورد دیگه
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    12 2
    حالا که زیباکلام اینجوری گفته پس درست عمل کردیم آخیش
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 1
    عبدی تو کدومشی؟ خادم یا خائن
  • US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    17 3
    نذر کردم روز مرگ این وطن فروش کل آپارتمان رو شیرینی بدم
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    14 1
    زیبا کلام ذلیل و بی و بی خاصیت و خائن واقعا برو بمیر ! به توچه تو کار ارتش و سپاه نیروی دفاعی بیخودی دخالت های زیادی می کنی! تو اصلا کی هستی که به نفع جمهوری باکو رای میدی؟ همون درس دادن ات رو تو کلاس بلد نیستی! اول بگو پول های جمع اوری شده مردم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه رو چطوری هاپولو کردی ؟
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    8 1
    امثال آقای زیباکلام لازم هستند. برای اینکه ما تفاوت بین حرف خوب و بد رو بفهمیم. و یادمون باشه که اگر حکومتمون دست کس دیگری بود الان چطوری رفتار می کرد. و بفهمیم که حاکمان پیشین ایران که خاکمون رو بخشیدند از فضا نیامده بودند و به زبان دیگری صحبت نمی کردند. همین آقای زیبا کلام رو که بنده دوستش هم دارم بگذارید جای تک تک حاکمانی که نشستند و قلیان کشیدند و فقط حرف های قشنگ زدند در حالیکه افغانستان و آذربایجان و بحرین و همین مرز خیلی مهم ما با ارمنستان در شمال غرب نخجوان داشتند جدا می شدند
  • دادا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    15 1
    اقای زیبا کلام وقتی طرف مقابل هل من مبارز میطلبد هر روز یک مانور نظامی ما باید تماشاگر میشدیم مانور نظامی بموقعی بود تو نمیفهمی ما چکار کنیم پس چیزی که بتو مربوط نیست لطفا خفه شو
  • SE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    17 1
    این آقای خائن مرام تا تا کجا اجازه تبلیغات ضد ایران را باید داشته باشد؟!
  • DE ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    13 0
    کذاب کلام مسخره همیشه در موبینگ سیاسی اقتصادی دشمنان ایران علیه ایران و مردم عزیز ایران درکناراسرائیل جنایتکار و امریکا تحریم ساز تشریف داره
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    11 1
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    11 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    11 0
    خدایا شر فتنه گران رو به خودشون برگردان
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    12 0
    حال ادم از این مرتیکه زیبا کلام بهم می خوره
  • داود IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    8 0
    جرف رایگان نگو زیبا کلام
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 0
    این اصلاح طلب ستون پنجم دشمنان ایران و ایرانی در این سرزمین هستند تا فکری بحال از عناصر خودفروخته نکنیم ایران در نقطه ضعف تاریخ خواهد بود
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    10 0
    خداوکیلی این زیبا کلام و الهام علی اف عین پت و مت نیستن ؟
  • سید فروزان CH ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    12 0
    رشوه مهدی هاشمی بابت توتال نود میلیون دلار بوده نه سی میلیون ، این موضوع در روزنامه های فرانسوی انزمان افشا شد ، این مبلغ در انزمان بلوکه شده بود و مهدی بابا هم شکایت کرده بوداز توتال صادق زشت کلام کلا ، با هر حرکت نظام که در جهت منافع و قدرت ملی باشد مخالفت دارد روحت شاد نواب صفوی ، امروز احتیاج به چندین نواب صفوی داریم تا تکلیف ما را با زشت کلامها و عبدی و حجاریان و غیره مشخص کند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    7 0
    عباس عبدی به خیال خود نعل وارونه زده تا خائن طلبکار شود؟؟؟مافیای اقتصادی سیاسی در داخل همان مافیای یهودی بهاییست که اموال عمومی شرکتهای دولتی و صنایع زیر ساختی را شخصی کرد،این مافیا همان احزاب شیطانی کارگزاران و اصلاحطلبان هستند،دانا گاز و کرسنت و قرار داد کذابی باج سبیلی بود که از سفره ملت به مافیای اکبر فتنه داده شد،و الا با وزیر شدن مجدد زنگنه بهایی(هویدای ثانی) رای دادگاه بین المللی برعکس نمیشد!!!
  • غیر خجالتی اقتدار گرا SG ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    11 0
    زیبا کلام و این چپ های بی ....نمی فهند تغییرات ژئوپولیتی یعنی چی. اصلا نمی دانند تهدید امنیتی یعنی چی. امثال من یه جا دارم با ایران و چپ های توش می جنگم و از یه طرف دارم با اوپوزوسیون تعطیل می جنگم که لامصب نمی فهمه از برخی ناحیه ها و زاویه ها اگر جمهوری اسلامی ضربه بخورد ایران هم ضربه می خورد. ما با خود کشتی .... ارتش و سپاه باید کنترل استان سیونیک ارمنستان رو بر عهده بگیرن و مانع اتصال اذربایجان به نخجوان بشن. ضمن اینکه تالش رو باید مطالبه کرد.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    7 0
    خدایا ضمن انکه شیطان را لعنت میکنی اورا حفظ فرما زیراغیر از هدایت حضرتت بانگاه به او هم.راه هدایت را پیدا می کنیم هرجا که دیدید صدا واعتراض شیطان بلند شد بدان راه را درست رفته.ای یاپیشنهادی داد دوری کن اگر گفت در افغان دخالت کن یا در شمال رزمایش نکن.راه.رابمانشان داده.کاش میشد دونفر اسراییلی خالص تومجلس داشتیم
  • GB ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 20
    ایران پیام بدی به اذربایجان داد ثابت کرد دشمن ملت کل اذربایجان هست . علیف زرنگ هست اسیر توهمات نمیشه ..باید صبر کرد منتظر اینده شد ..ملت اذربایجان دشمن واقعی شناختند .ظاهر وباطن .ایران .شناختند ...تیر رها شده .باید منتطر شد .
    • آزاد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 0
      اتفاقا مردم ایرانم دارن دشمنای واقعیشون رو که مارای تو آستین بودن و هستند رو خوب میشناسن.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    8 0
    هر جا جهت حق وراه اورا گم کردی به شیاطین وراه انها نگاه کن راه راست راکه خلاف مسیر اوست پیدا کردی.دوست دشمنت دشمن توست.
  • FR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    8 0
    زیباکلام کارش راحته ....کامپیوتر مغزش را جوری تنظیم کرده که باهرکاری نظام جمهوری اسلامی انجام میده را مخالفت کنه ! بعبارتی خودش را از مخ راحت کرده !
  • سجاد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    5 0
    کلن تا کی میخایین این ادمو بزرگ کنید بابا بجای انتشاراسم و حرف این نادان درددل یه فقیرو بزارین .این کلن توهم داره که بهترینه
  • FR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    6 0
    معمر قذافی که اواخر باج میداد امثال زیبکلام مدل دلخواهشان محمدرضا پهلوی ست که کلا با باج دادن حکومت میکرد
  • نیکو IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    15 0
    به عنوان یک اصلاح طلب میگم بهترین جواب برای جمهوری باکو همین روشی است که انجام شده است.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      7 0
      خدا خیرت بده والا ما هر چی بگیم مدعی می شوند که سیاسی کاری کردید اما شما رو نمی تونند متهم به سیاسی کاری بکنند منم فکر می کنم ایران بهترین رفتار رو در پیش گرفت بعضی ها در اطراف ایران باید درک کنند اینکه ما مراعات می کنیم دلیل بر این نیست سر منافع ملی کوتاه میایم و مجازند هر غلطی خواستند بکنند امنیت و منافع ملی ایران خط قرمز هر ایرانی میهن دوست از هر فکر و جناح هست
  • محسن IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    6 0
    من با زیبا کلام هم صحبت شدم خیلی خیلی نادان است اگر روز باشه بگی روزه ده دلیل از خودش میاره که شبه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 2
    یه مزدور و خائن مگه باید چه کارهایی انجام بده تا مسئولین قضائی و امنیتی قانع بشن که کاذب زشت سیرت و همفکرانش باید محاکمه و به اشد مجازات برسند . چرا به کارکر و یا هر آدم معمولی بخواه از حقش دفاع کنه زود تو سرش می‌زنید ولی با این مزدور ها برخوردی ندارید
  • آریامهر IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    این یارو برای جلب توجه ....زیاد میزنه بهترین کار اینه که به گفته های این مردک محل هم نذاریم
  • امیر US ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    این زشت کلام چطور بگه من حامی تجزیه نابودی ایرانم؟؟؟؟چر این ادم باید راست راست تو این مملکت بچرخه در جهت منافه امریکا اسراییل چوب لا چرخ ایران تا جایی که می تونن بزاره. این کی هست که نظراتش منتشر میشه؟؟ این بهتر بره نظراتش با خودش در خلا در میان بزاره.
  • US ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    زیبا کلام نبودی راستشو بگو کجا رفته بودی احتمالا کمپین نظر بنزین برای علیا حضرتشون برگذار کرده پلشت
  • GB ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 0
    کلا اصلاح طلبان قبلا هم یک فراکسیون خائن و اردوغانی در مجلس داشتند برعکس نمایندگان کنونی که به شدت از تمامیت ارضی ایران دفاع می کنند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    5 0
    آقای زیباکلام لطفا سکوت کنید ما غیر از لطف و محبت با این همسایه ناسپاس شمالی چیکار کردیم؟ از نظر شما همیشه ما مقصر هستیم اتفاقا ایران بهترین رفتار رو در پیش گرفت که کفتارهای اطراف ایران که طمع به داشته های ایران کردند بدانند ما سر امنیت و منافع ملی ایران با هیچ کس تعارف نداریم
  • US ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    5 0
    به چی اسناد می کنی قذافی که روسی بود ولی حداقل یه توازنی مثل شاه در روابط شرق وغرب داشت
  • ناشناس IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    لااقل یکی،دو پیام از موافقان می گذاشتی،لیستی که رای آورده چند درصد مردم بوده،
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    یعنی بی ....تر از این زیبا کلام هم هست؟
  • امیرو IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 0
    آقای زیبا کلام استاد تزویر است ابتدا از چیزهایی که همه به آن معتقد هستند حرف میزند و وقتی چند تا بله بله گرفت بعد مخالفتش را ابراز میکند همین کاری که او و تمام افساد طلبها از اول انقلاب تا حالا انجام داده اند.
  • salim IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 0
    در هر صورت تو عضو سربازان امریکا اسرائیل هستی دیگه
  • سهیل IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    شعور صفر . تحلیل صفر . وای به حال دانشجوهاش
  • ایرانی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    آقای زیبا کلام عزیز!!!! مثل اینکه هدف این رزمایش رو ندونستی پیام برای باکو نبود که اصلا باکو برای ما عددی نیست جناب اون پیام برای رژیم کودک کش و هم پیمانشه که اگه خطا کنه پشیمون میشه !!!!!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    5 0
    زیبا کلام نادان
  • یدی11 IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    زشت کلام از غیرت مردان شجاع این مرزبوم عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر بی غیرت خائن البته تاریخ از این خائنین به مملکت خیلی داشته حیف آن نان ایران را که می خوری همینت بس که هر روز ستکه کنی با هر موفقیت ایران ننگ برتو....
  • رحیم IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    اگه بشما بود الان به نتانیاهو می‌گفتیم سلام
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    خیال کردم چیزی سرمیشه آقای زیبا کلام درگذشته بااشتیاق سخن تو دنبال میکردم . بسیار کار نیروهای مسلح بجا بود وباید به داخل خاک ارمنستان ورودکنن البته باهماهنگی خطربسیاربزرکتراز آن است که مافکر میکنیم لطف لطافت و منطق رو نشان اردوغان والهام علی اف بده
  • خهتهع IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    جنگ عباسیان و آذربایجان قبل از ظهور رخ خواهد داد اللهم عجل لولیک افرج
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    آقای زیبا کلام‌ میشه صحبت نکنید
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خدایا کمکش کن
  • ایران IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    من اصلا این زیبا کلام رو نمیفهمم ........!!!!!
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    آقای زیبا کلام شما هنوز سواد تاریخی ندارید که بفهمید منطقه قره سو که پل ارتباطی بین ایران و جمهوری های قفقاز میباشد کی و توسط چه کسی به ترکیه بخشیده شد
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    مرگ برضد ولایت فقیه
  • احمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    چی میگه این زیبا کلام آخه اگر جلو این آذربایجان هم کم بیاریم اسراییل فردا صبح به ما حمله می‌کنه در نظرش می اید که ما تو خالی هستیم
  • محمد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    زشت کلام پاتو از گلیم خودت دراز تر میکنی چند وقت خیلی داری
  • محمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    اول اونا پیام دادن بعد ما خوب کاری کردیم تو مرزهای خودمونه همونطور که اونا جلوی کامیونهای مارا گرفتن و میگن 130 دلار باید بدید برای رفت و 130 دلار باید بدید برای برگشت وگرنه بازداشت میکنیم ماهم بازبان خودشون باید برخورد کنیم .همونطور که میگن دوست داریم با ترکیه و پاکستان و اسرائیل علیه ایران نقشه بکشیم و تهدید کنیم ماهم باید رزمایش برگزار کنیم و جوابشونو بدیم .این زشت کلام داره چی میگه اصلا خودش می فهمه
  • عباس IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    کاش جاده تحت کنترل ما درمی‌آمد. کاش با جان فشانی و نترسی وشجاعت با قدرت کامیونهامان را اسکورت کنیم .اگه نترس باشی و محاسبه گر نباشی .وبزنی بدل دشمن بی شک برنده ای .خدا آنروز را نیارد که دلبستگی‌های دنیا ،مانع تکلیف شود.گلوله باران بی هدف باعث تخریب محیط زیست می‌شود.
  • حسن IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    زیبا کلام جهت فعال کردن رگ غیرت ایرانی و سیاست معکوس ، این مطالب را بیان میکنه و از سیاست فوق مدرن چندکاره استفاده میکنه همیشه نفراتی برای روز مبادا در دل دشمن نیاز است.... اگر چنین است خدا حفظش کنه
  • RO ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 3
    ملانصرالدین انگشترشو تو خونه گم کرده بود رفته بود تو کوچه دنبالش می گشت. حالا ما هم با اسرائیل دشمنیم بجاش برای آذربایجانی ها شاخ و شونه میکشیم.
    • کلاغه به خونه اش نرسید IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      3 0
      یکی بود،یکی نبود...زیر گنبد کبود غیر از خدا هیچکی نبود،قصه از اونجا شروع شد که ملانصرالدین انگشترشو تو کوچه گم کرده بود،رفته بود تو خونه دنبالش میگشت،حالا شده مثل آذربایجان که با اسراییل دوسته برای ما شاخ و شونه میکشه...بالا رفتیم دوغ بود پایین اومدیم ماست بود،قصه ما راست بود...
    • RO ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 1
      اتفاقا‌ آقا کلاغه اینبار هرچه قدر قارقار کرد فایده نکرد دماغ سوخته و دست از پا درازتر برگشت به خونش.
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      دقت کن کلاغ باغ بالا،ما توی خونه خودمون هستیم،تو گردوی باغ غصبی ملانصرالدین علیف بهت مزه کرده!!
  • سهند IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    چقدر اینا بیشرمند 8 سال کشور در اختیارتون بود در سیاست خارجی و داخلی همه جور لبخند را امتحان کردید حتی بنزین هواپیما تون را نتونستید تهیه کنید کشور را با لخنداتون 8سال تعطیل کردید
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    چرابازیباکلام برخوردنمی شوداینهابلندگوی غربند
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 1
    ترکیه در این چهل سال به کجا رسید و ما با این همه ثروت خدادادی به کجا،
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    کسی هم نیست چنین آدما را سرجاشون بشونه.
  • گمنام IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    اشتباه رسانه ها اینه که اراجیف زیباکلام رو انعکاس میدهند
  • مقدس IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    نازیباکلام
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    خدایی یکی نیست به این نازیبا کلام بگه تابحال چه حرفی زدی که درست ازآب درآمده باشد
  • GB ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 1
    زیبا کلام نادان هست
  • جاویدایران NL ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    چون این نوع موضع گیری ها شدیداً اعصابمو خراب میکنه ترجیح میدم این چیزهارو دیگه نخونم، بی شرفی حدی داره اما بعضی ها حد قائل نیستن در خیانت.
  • امیر IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    این زشت کلام چطور بگه من حامی تجزیه نابودی ایرانم؟؟؟؟چر این ادم باید راست راست تو این مملکت بچرخه در جهت منافه امریکا اسراییل چوب لا چرخ ایران تا جایی که می تونن بزاره. این کی هست که نظراتش منتشر میشه؟؟ این بهتر بره نظراتش با خودش در خلا در میان بزاره.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    چرا روزنامه آرمان با خیانت به ملت ایران با پر و بال دادن و مطرح کردن بی سوادی مثل زیبا کلام سعی در زیر سئوال بردن سیاست‌های رسمی کشور را دارد .
    • مقدس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      اقتصاد نیوز بی آبرو تر از آرمان هست بساط این وطن فروشان جیره خوار اجنبی و بوق چی دشمنان ، بایستی هر چه زودتر جمع بشود .
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    باید زردتر به عثمانی و الهام باجی پیام نظامی میدادیم
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    بابا چرا این هزیانگو را به روستایی چیزی نمی برند کار کنه یه گاو آهنی چیزی بهش وصل کنند خوب میشه، هم خودش راحت میشه هم مردم
  • احد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    آقای زیبا کلام تو رو خدا از این تحلیل های آب دوغ خیاری نمن
  • سید روح اله IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    هر گاه به سخنان صادق زیباکلام میرسم تاریخ برایم قابل باور میشود و به خودم یادآوری میکنم آری بودند بودند کسانی که با زبان و عملشان به ایران زمین خیانت کردند
  • مجتبی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    باز این بیجاکلام ..زد. خدایا ما چه گناهی مرتکب شده ایم که باید هر از چندی چرندیات این رو بشنویم.
  • محمدایوب IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    آقای عبدی انشاالله بزودی با محاکمه زنگنه وروحانی خادم وخائن مشخص خواهد شد
  • سیدحسام IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    آقای زیبا کلام دارند کم کم مشاعر خود را از دست میدهند و به همین دلیل منافع ملی را درست تشخيص نمی‌دهند.
  • GB ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    اگر الان قوه قضاییه با مشت تو دهم افرادی مثل زیبا کلام وعبدی نزند. هم ابروی مملکت را میبرند، هم بعدا خود را حق به جانب میدانمد و برای ملت شاخ میشوند و هم به جریان مرده ی اصلاحات روح میبخشند این خطایی است که همیشه نیروهای انقلاب کرده اند و خود را به اضمحلال کشانده اند و به دشمن اجازه ی سروری و رشد و نمو و پیروزی داده اند. بس است اینگونه به همتی ها به خود ایند این مسولین.
    • RO ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 2
      جمع کن عمو . مشت محکم مشت محکم مشت محکم.تو چکاره ای که حکم مشت زدن صادر میکنی. مگه مملکت هرکی به هرکیه. خجالت بکش با نظرات طالبانیت. فقط تو درست میگی فقط تو کارشناسی!!@. مملکت آزادی بیانه. هر کارشناسی نظر خودشو ابراز میکنه. عموجان! اتفاقا عین آبروداریه که افراد نظراتشان را براحتی بیان کنن. خدا را شکر شما و امثال شما راس کار نیستن که اگر بودید مردم دست طالبان رو میبوسیدن
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 0
      ملانصرالدین،جمع کن! گرفتی که چی گفتم؟معنای آزادی بیان رو هم برو همه جای دنیا جستجو کن به چی میگن!!
    • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 0
      آ قربونش بره باباش که معنی هرج و مرج و کودتا در افکار و خرد کردن اعصاب مردم با ته لول های آبدوغ خیاری .. را با آزادی بیان نمیدونه .
  • ایلیا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    زیباکلام خائن...غرب زده
  • FR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    عذر میخواهم ولی همسایه من در فرانسه با مقایسه با زیبا کلامیک پروفسور با دکترای انگلیسی واقعی میباشد ! البته جناب محترم همسایه من با شخصیت تر و باسواد تر ولی طفلکی زبان بسته هست
  • DE ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    پیام برای اردوغان بود تا خیالات باطل از سر بپراند
  • DE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    هنوز خادم و خائن در پرونده 32 سال اصلاحات معرفی نشده‌اند
  • US ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد به حول الله و قوته
  • قربانعلی NL ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    چرت و پرت زیبا کلام صد نفر را تحریک کرد اما خیانت میلیارد دلاری زنگنه فراموش شد. خودمون را سر کار گذاشتیم با اخبار.
  • ک.جواهری IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    این همه فحش و ناسزا؟!چرا ما منطقی نمیشیم؟چرا هنوز افکار نژادپرستانه داریم؟چرا هر رئیس دولت خارجی حرفی میزنه زود جوگیر میشیم؟فحش ندین،دلیل بخواهین.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    کلاغ که زیبا نمیشه ، ولی زیبا کلام میتونه یک کلاغ پیر باشه که همش قار قار سیاسی بکنه
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    راستش توی جنگ بین آذربایجان و ارمنستان برنده رژیم صهیونیستی شد طرف خودمان را در جنگ درست انتخاب نکردیم!!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    من ماندم چرا در کشور ما این گونه افراد خیانتکار به راحتی جولان میدهند و اوضاع کشور رو متشنج میکنند و جالبه که با این افراد هیچگونه برخوردی هم نمیشود.
  • MD ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    زیبا کلام و دوستاش برای رفتن به افغانستان اصلا دنبال دیپلماسی نبودن ولی حالا یاد دیپلماسی افتادن. کلا این افراد وقتی غرب مقابلشون باشه حرف از دیپلماسی میزنند ولی وقتی به نفع غرب بخوان کاری بکنند سریع دست به اسلحه میشن. واقعا چه فکری داشته سازمان سیا اون موقع, که تا انقلاب پیروز شد افرادی رو سریع به عنوان انقلابی در بین افراد و مسئولین نفوذ داد, توی آمریکا ابتکار رو سریع انقلابی کرد و فرستاد ایران، حجاریان و گنجی و روحانی و خیلیهای دیگه که هنوز نسوختن و دارن کارشون رو انجام میدن که لامصب همشون هم یا یهودی از آب در میان یا بهایی. نمیدونم چرا من حسم نسبت به واعظی دفتر روحانی و زیبا کلام حس بهائیه بودنه.
  • كريم IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اي زشت كلام بي خاصّيت چه كسي به تو اجازه داده است كه نخود هر آشي بشوي و به هر كاري دخالت و فضولي كني. بهتر است يك فكري به آخر و عاقبت خودت بكني چون مرگت دارد نزديك مي شود.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اگر اینقدر ایران در این چند دهه با امریکا درگیر نمیشد و لوله گاز هند و پاکستان از ایران به اروپا میرفت امروز جایگاه ایران قویتر بود
  • شیخی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    آقای زشت کلام حتما " باید میگذاشتیم آذربایجان چند استان ما را میگرفت بعد جنابعالی می نشستی پشت میز مثل بنی صدر زمین میدادی و زمان میخریدی ؛ خائن بی شور .
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    باید مانورهوایی 3روزه با 200جنگنده هم زمان برگزار بشه ببینید ترکیه و آذربایجان چطوری میروند در گوشه رینگ...غلط کردن به ایران وایرانی بی احترامی کردند اینا حکومتشان لاییک هست ارزشی ندارند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    منم با آقای زیبا کلام موافقم.ما نباید با رزمایش پیام میدادیم بلکه باید خاک آذربایجان رو به توبره میکشیدیم تا حساب دست ترکیه بیاد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    بدتر.وپلیدتر از دشمن جاسوسها ونفوذیها ودوستان او در داخل هستند.اما از همینها هم میتوان بعنوان یک شاخص بهره برد پیشنهاد های انان درخواستهای دشمن است که راه انتخاب را بما منمایاند اگر در موضوعی اصرار دارند دوری کنید واگر در موردی جیغ کشیدند بدانید که درست رفته اید.ضربات دشمن توسط نفوذیها ونوکران خودی کار ساز بوده
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام مظلومیت نظام همینه.از سفره نظام بخوری وبرعلیه آن قیام کنی. بهتر بود قبل از انجام رزمایش مردم منطقه واستان های همجوار آذری نیشین را آگاه سازی می کردند.غیرت آذری ها اجازه نخواهد داد صهیونیست و سلاله خبیث شان به منطقه نفوذ کنند.کتاب حیفا یک ذره از نقطه کور وننگ این رژیم هست ای کاش زیبا کلام آن را می خواند.بعد نظر میداد.تقصیر برادر زیبا کلام نیست تحلیل گران انقلابی وبا ایمان ولایی را باید با خدم وهشم وناز وچاکرم برای سخنرای دعوت وآخر سرهم نمیایند ولی امثال زیباکلام را به ... دعوت می کنند سریع خودش را میرساند وافاده فیض می دهد و...
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اقای عبدی خود شما یک شاخص هستید برای شناخت خادمو خاعن همراهان ودوستانتان خاعن وطن فروش هستند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    اروپا دنبال جایگزین و رقیب برای گاز روسیه است و اگر بجای ایران، گاز آذربایجان جایگزین بشه اون روز روز عذای اقتصاد ماست. که با هیچ مانوری جبران نمیشه با هیچی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    بنده خدا این سیاه کلام .واقعا کار برای شیطان کردن سخته .زندگی ونوکری با چه خفتی با چه اراجیفی .خدا هدایتش کرده از شر شیطان نجاتش دهد.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    بایدن گفته به سراغ ترکیه هم خواهد رفت و اردوقان را از طریق انتخابات زمین میزند و قسمت شرق ترکیه را تجزیه و کشور کردستان میکند خوب است بدانید در نقشه خاورمیانه جدید امریکا، شهر تبریز درون کشور کردستان خواهد افتاد
  • سینا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    یعنی این قشنگ کشور رو به فنا داده با این قرارداد ننگینش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس