تمامی کشورهای دوست و دشمن پیام رزمایش "فاتحان خیبر" را دریافت کردند/ پاسخی "سخت"‌ به هرگونه تجاوز می‌دهیم

 امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور گفت: در رزمایش فاتحان خیبر، کشورهای پیام‌آور صلح و کشورهای معارض، پیام جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ علی حاجیلو،  فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک برگزاری همایش پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان فاتحان خیبر اظهار داشت: ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی کشور و حفظ منافع آن در زمین، هوا و دریا است.

ببینید:

فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به حوادث اخیر در مرز شمال‌غرب

وی تصریح کرد: رزمایش" فاتحان خیبر" یک مرحله تکمیلی از آموزش‌هاست و با توجه به اینکه ارتش در حال به روزرسانی سازمان و تجهیزات، ادوات و آموزش‌های نظامی برای مقابله با تهدیدات است، بنابراین باید، آموزش‌های تئوری و میدانی و مشابه‌سازی صحنه، عملیاتی شود و در این رزمایش‌ها نیز نیروی انسانی و آموزش‌ها همزمان با هم مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور گفت: در رزمایش فاتحان خیبر که نامش نیز بر اساس هدف خاصی نامگذاری شده بود در شمال‌غرب کشور برگزار شد و در این راستا در کمتر از ۴۸ ساعت، نیروها در منطقه مستقر بوده که این خود رکوردی محسوب می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش به تمامی اهداف خود رسید بیان کرد: همچنین از برخی دستاوردهای ارتش رونمایی شد.

حاجیلو در ادامه گفت: به همه همسایگان جمهوری اسلامی ایران در طول دو قرن گذشته ثابت شده که کشورمان هیچ گاه به عنوان مهاجم مطرح نبوده و با قاطعیت از منافع خود دفاع کرده است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی ۶۵ کشور، صدام را پشتیبانی می‌کردند و جمهوری اسلامی ایران در محاصره کامل نظامی و اقتصادی بود اما با تکیه بر داشته‌های درونی و اعتماد به نیروهای جوان و به فرموده امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، کشورمان در این جنگ ابهت شرق و غرب را در هم شکست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور در ادامه گفت: حیات گروه‌های معارض و معاند در منطقه که با حمایت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، در گرو ایجاد ناامنی و اختلاف‌افکنی در منطقه و در کشورهای اسلامی است تا توان کشورها صرف جنگ و نبرد باهم شده و از پرداختن به مسائل مهم صرف‌نظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود رژیم صهیونیستی که در منطقه ناامنی ایجاد می‌کند قابل تحمل نیست اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمامی تحرکات آشکار و نهان رژیم صهیونیستی را به خوبی رصد می‌کند.

حاجیلو تصریح کرد: هم‌اکنون بخشی از نیروهای داعشی و صهیونیستی که در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان به منطقه آمده بودند، همچنان حضور داشته و از منطقه خارج نشده‌اند بنابراین جمهوری اسلامی ایران به این موضوع حساس است و خط قرمز کشورمان محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمایش فاتحان خیبر، تمامی کشور چه کشورهایی که پیام‌آور صلح و آرامش و امنیت بودند و چه به عنوان معارض هستند، پیام آن را دریافت کردند بنابراین اگر کشوری نگاه نامحرم به مرزهای ایران اسلامی داشته و قصد تعدی حتی در ذهن خود داشته باشد با پاسخ سخت، خردکننده و منهدم‌کننده‌ای مواجه شده و کشورمان هیچ گاه از منافع خود کوتاه نخواهد آمد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه باید از بازی‌های رسانه‌ای بپرهیزند گفت: باید این کشورها واقعیت‌های میدانی حاکم بر منطقه را مطالعه و درک کرده و از بیان مطالبی که ممکن است به اختلافات دامن بزند بپرهیزند چون جمهوری اسلامی ایران اجازه تغییر در مرزها را به کسی نمی‌دهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • فرهاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    13 31
    ای وایرالان همشون دارن می لرزن خخخخخخ
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 2
      این رزمایش ها که یک صدم قضیه هم نیست. اصل قضیه صد ها هزار موشکی هست که در زیر خاک های این مرز و بوم آماده هست تا با کوچکترین اشتباه اف ها را اوف کنه
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 0
      زشت خرید املاک نیلی پانزده سال پیش توامارات وشهردبی بود که آخرش خوش نشین هااخراج شد باخفت وخواری،املاک وخودروهاهمونجاماندوتمام شون اخراج شدن،ترکیه هم همین قضیه براشون تکرارمی کنه
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 3
      آقا اسم دوستمون فرهاده. فکر کنم آذربایجانی ها رو میگه که دارن میلرزن
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      ما اگر مانوری هم برگزار میکنیم به این دلیل نیست که حرف های الهام خانم رو جدی گرفتیم نه. فقط خواستیم به مغز پوکش بفهمونیم که این صرفا یک یاد آوری هست. وگرنه رزمایشی که برگزار شد تمرین هفتگی ارتش ماست. در صورت اشتباه همین رو ضرب در هزار کن
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 0
      این فقط یک یگان ارتش ما بود اونم در منطقه شمال غرب. اونم تمرین عادی کردن. هنوز بقیه ارتش و سپاه هنوز خبر اظهارت علی اف رو هم نشنیدن چه رسه به اینکه بخوان واکنش نشون بدن.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 0
      دوران ساده لوحی حکومت داران بی کفایت به سر رسید . مردم بعد ها متوجه اهمیت رزمایش در شمال استان آذربایجان خواهند شد . شیطان صغیر و کبیر انگلیس برای مهار توسعه چین و مسیر جاده ابریشم که منافع زیادی برای کشورهای مسیر و منطقه دارد دست به نیرنگ و تحریک اردوغان و الهام علف همسایگان میزند . اردوغان مثل ... هار میماند که به هر چیزی حمله میکند در نتیجه بعد این همه حقارت از طرف بعضی حکومت داران نالایق هوس ران این بار اجازه نخواهیم داد مثل سالهای گذشته خاک مقدس ایران باستان را به حراج گذاشتند که باعث شده حتی دانش آموزان ما هم با خواندن این حقایق تلخ احساس حقارت کنند . منطقه قره سو در شمال غرب استان آذربایجان را چقدر با مکر و حیله در کمال بی شعوری و احمق بودن رضا خان ، اتاتورک کافر از ایران هدیه میگرد تا اکنون رانندگان کامیون ما اسیر دست مثل صدامی چون الهام علف شوند . بخدا قسم مثل شهید باکری های با غیرت تا آخرین قطره خون از حیثیت ایران دفاع و اگر دستور رسد خاک پاک و مردم نازنین آذربایجان را از چنگ مزدوران نجات و به آغوش ایران باز می‌گردانیم . حال درک می‌کنیم که شهدا رفتند تا ایران نرود تا شیعه نرود تا فرهنگ نرود . دشمنان شمشیر از رو بسته اند تا زبان فارسی هم گردن زده شود . این فتنه بزرگ از ترس حکومت امام زمان است ولی چنان که جد بزرگشان رسول اکرم ص را نتوانستند در کودکی پیدا و از بین ببرند در وعده خدا هم نمی‌توانند دخالتی کنند او خواهد آمد و همچنان که ما به آمدن ایشان یقین داریم از هیچ روباه و شغالی ترس نداریم . یهود و صهیونیسم باز هم ضربه خواهند خورد و به زودی توسط علی زمان درب خیبر اورشلیم از جا کنده ، تسخیر و همه آنها را هلاک خواهیم کرد خواهد شد . الله و اکبر
    • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      ۱۵:۱۷ ای وایرالان همشون دارن می لرزن / وقتی گوشت جلوی گلوله توپ شدی دیگه نمیلرزی البته کلا به جواب دادن بهت هم نمی ارزی . بدبخت پان توووورچ حالیت نیست فرق نوکر و آقا را نمیفهمی تفاوت دلاور را با یانکی آور نمیدانی . ایران روی پای خودش آقاست و کسی جرات ندارد با ایران مواجه شود نه با تکیه بر امریکا و یا ناتو ای ناتو مثل اون علی پوف یا عردوپا .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    24 20
    جنگنده یا تانک به روز که نمیخرید، حداقل سلاح سبک انفرادی به روز برای نیروهای ویژه یا تکاور بخرید ،زشته با کلاش عهد بوق مانور برگزار کنن
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      8 4
      ما که سلاح های انفرادی خاص داریم که درجنگ با داعش هم استفاده کردیم اما نکته اینجا است که قدرت ما در سلاح مادی ما نیست بلکه در اتکا ما به قدرت لایزال الهی است. همون منطقی که میگه خدا خرمشهر رو آزاد کرد و در حادثه طبس آمریکا را بهت زده کرده.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      7 1
      مهم استفاده کننده از سلاحه
    • مهرداد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      2 0
      کلاش برا سپاه هست و ژ3 برای ارتش
    • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      7 0
      زشت خرید 7 میلیارد دلار ملک تو ترکیه هست
    • . IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 3
      دشمنامون در حدی نیستن که بخوایم کلاش و ژ۳ مون رو عوض کنیم؛ایران با غیرتش میجنگه
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 2
      ان شاالله خداوند،به حق امام حسین علیه سلام شر اسرائیل را از منطقه کم کند وبه خودش برگرداند ،ما مسلمان هستیم ،مسلمانان باهم برابر وبرادراند،ان شاالله خداوند ما را هدایت کند کشور ما را و همچنین کشور ها مسلمان را از شر شیاطین جن وانس محفوظ کنه به حق ابا عبدالله الحسین که هیچ دعای با نام امام حسین به احترام مظلومیتش رد نمی شود در درگاه خداوند بزرگ واز کشور های مسلمان میخواهم گول حرف های اسرائیل را نخورند که اسرائیل شیطان است.
    • به ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 0
      بزرگوار غیرت و شرافت هنوز هم حرف اول رو میزنه درست ولیکن دشمن رو نه باید دست بالا فرض کرد نه ضعیف شمرد اونها هم دارن پیشرفت میکنن ،هنوز هم نیروی زمینی و نفر روی زمین حرف اول رو میزنه سلاح های انفرادی ما منسوخ هستن برای نبرد های امروزی همچنین زرهی ما حالا بحث بودجه دفاعی محدود رو در نظر بگیریم میشه به سلاح سبک اولویت داد
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 2
      نیازی به خریدن نیست تمام تانک ها ساخت و ارتقا یافته وزرات دفاع خودمونه. در باره جنگنده هم علاوه بر اینکه ناوگان به روز رسانی شده ولی قدرت فوق العاده مشوکی و پهبادی این ضعف رو پوشش داده. درباره سلاح انفرادی هم ذولفقار و مصاف هستند و کم کم دارن جایگرین میشن. همین الان تعدادی از یگان های تکاوری با این سلاح ها به روز شدن.
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      3 1
      ۰۰:۴۳ عزیزم از این خبرا نیست یه روزی ملت می جنگید اکنون دیگه پیش ملت خیلی تابلو وضایع شدید چون دنبال منافع خودتون هستید نه منافع ملی
  • تحقیق IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    6 1
    جمهوری آذربایجان همسایه بسیار بدی برای ایران است ۱_ تاسیسات نفتی بسیار غیر استاندارد این کشور به شدت دریای خزر و محیط زیست دریایی آن را آلوده میکنند ۲_این کشور یک پایگاه مهم برای صهیونیست هاست. بنابراین به احتمال زیاد بسیاری از سوانح هوایی پرشمار سالهای اخیردر ایران ، توسط رژیم صهیونیستی و با اختلال رادیویی ایجاد شده از پایگاه های رژیم صهیونیستی در باکو صورت گرفته است ۳_طبق نظر پاره ای از پژوهشگران دانشگاهی در سال ۹۵ ، بخشی از خشکسالی های ایران ناشی از تاسیسات سری هارپ در آذربایجان و ترکیه است . که با توجه به حضور جدی رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان ، احتمالا آنها نیز در خشکسالی های ایران دست دارند
  • US ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 5
    یا قراداد همکاری ایران و چین اجرایی می شود ( بهترین حالت ممکن ) یا مشابه اتفاقاتی که در شوروی کثیف افتاد ، با دست خودتان کشور را به دو یا سه تکه شرقی و غربی شمال جنوبی تقسیم و تقدیم به بیگانگان می کنید یا هم اینکه با امریکا کنار میاید ......راه چهارمی وجود نداره همسایه های عزیر در کمین نشستن..!!!
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 0
      "هه" این تنها و بهترین جواب به نظر متوهمانه تو هست. منتظر غافلگیری های بزرگ باش احمق ساده لوح
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 0
      ستون منظورت از همسایه ی در کمین جمهوری آذربایجان با یک بیستم وسعت و یک دهم جمعیت ایرانه؟ سر صبحی شوخی نکن.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    6 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
    • کارشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      اره مرگ بر انگلیس
  • NL ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 0
    ما باید از حالت پدافندی بیرون بیاییم و آفند عمل کنیم.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 3
      اه بپا ندوزدنت با این ایده نظامیت.خخخخخ
  • رضا IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 4
    آره جون خودت تيمسار، حسابى ازمون حساب بردند ! هنوز نصف روزى نگذشته كه الهام قزى و رجب دوغوز گفتند ما هم نزديك مرزهاى ايران مانور برگزار ميكنيم !
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    مانور برگزار شد ولی در سیاست های باکو در قبال تهران تغییری حاصل نشد. کماکان راننده های ایرانی همچنان در بازداشت باکو هستند و عوارض دریافتی از کامیون های ایرانی هم تغییری بوجود نیامده.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    آفرین دست مریزاد سپاه اسلام. درو خدا بر دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز ایران دست شما دلاوران را میفشارم
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    اگر جنگ ارمنستان و آذربایجان 44 روز طول کشید جنگ ایران و آذربایجان 48 ساعت هم طول نمیکشه. ساقی علی اف کارش رو خوب انجام میده و جنسش حرف نداره
  • احمد شیرازی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    گل گفتی کاکو به قول شهید همت : ار پی جی زن مهمه نه ار پی جی . روحش گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس