کد خبر 1280346
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
بررسی تحولات شمالغرب کشور در کمیسیون امنیت مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی تحولات شمالغرب کشور با حضور نمایندگان وزراتخانه‌های کشور، خارجه و دفاع خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به  نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: نشست امروز با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیرامون تحولات شمالغرب کشور برگزار شد. نمایندگان درباره این تحولات و همچنین آثار و کارکرد رزمایش «فاتحان خیبر» گزارش کاملی ارائه دادند.

وی افزود: تصمیماتی پس از تحلیل این تحولات گرفته شد که به موجب آن شاهد مدیریت کارآمد در جریان تحولات قفقاز خواهیم بود. مسئولان و نمایندگان در نشست امروز بر تامین منافع ملی، رفع تنش‌ها و محدود کردن فضا برای سوء استفاده قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش‌های پیرامون پیام رزمایش فاتحان خیبر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز برای تغییرات ژئوپلتیک را تحمل نمی‌کند. بازیگران منطقه هم از رزمایش جمهوری اسلامی ایران این پیام را دریافت کردند. البته که سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت ارتباط با همه همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان است.

نماینده مشکین شهر در مجلس عنوان کرد: حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در این صحنه ضامن تمامیت ارضی تمامی کشورهای منطقه، همسایه و امنیت آنها خواهد بود، همچنین بسترساز همکاری‌ها و صلح در منطقه است. لذا بر مبنای تصمیمی که امروز گرفته شد، گزارشی برای نهادهای بالادستی از رخدادها تهیه خواهد شد و طبق قانون اساسی در اختیار دستگاه‌هایی که مسئولیت تدوین راهبردها و سیاست‌های کلان خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران مانند شورای عالی امنیت ملی را دارند، قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: نمایندگان سایر کمیسیون‌ها به ویژه نمایندگان استان‌های شمال غرب کشور از جمله علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در این نشست حضور پیدا کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 1
    من هر جور نگاه می کنم میبینم نخجوان باید به ایران برگرده . راه دیگری نیست .
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 1
      تو غلط میکنی میخواهی جنگ راه بندازی خخخ
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    بررسی بفرمایید اگر ترکیه قصد ماندن دایم در نخجوان را داشته باشد تکلیف چیست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس