گفتگو با طرف‌های افغان برای تحقق مطالبات مردمی

وزیر خارجه قطر در سخنانی گفت: دوحه به تلاش های خود در گفتگو با طرف های افغانستانی به منظور تحقق مطالبات مردمی در این کشور ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر سخنانی را در خصوص آخرین تحولات افغانستان مطرح کرد. وی گفت: افزایش همکاری ها در آسیا بدون برقراری ثبات و امنیت در افغانستان میسر نیست.

این مقام قطری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما به تلاش های خود در زمینه گفتگو با طرف های افغان به منظور تحقق مطالبات مردم افغانستان مبنی بر لزوم برقراری ثبات و امنیت، ادامه می دهیم.

این سخنان پس از آن مطرح شد که اخیراً یک حمله تروریستی در قندوز افغانستان به وقوع پیوست. پیشتر نیز حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام تروریستی در قندوز افغانستان با تمامی ارزش‌های ادیان آسمانی و اصول حقوق بشری در تعارض است. مقامات مسئول در افغانستان عاملان این جنایت فجیع را محاکمه کنند.

حزب الله در ادامه نیز افزوده است: لازم است که مقامات افغانستان تدابیری را به منظور جلوگیری از تکرار مجدد این حوادث دردناک اتخاذ کنند. از خداوند می‌خواهیم شهدای این حمله تروریستی را رحمت کند و به خانواده‌های آنها صبر عنایت فرماید.

گفتنی است، شبکه تلویزیونی طلوع روز شنبه از افزایش تعداد شهدای انفجار انتحاری روز گذشته در این کشور به ۱۵۰ نفر خبر داد. بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، یکی از اعضای کادر بیمارستان ولایت قندوز در این خصوص گفت که بر اثر این حادثه تاکنون ۱۵۰ تن شهید و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    بی غیرتی ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس