زاخارووا

سخنگوی دستگاه دپیلماسی روسیه در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت، بهتر است که آمریکا به طور کامل ازعراق، لیبی، افغانستان و سوریه خارج شود.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سه شنبه در نشست خبری هفتگی  از ایالات متحده خواست حضور خود درعراق، لیبی، افغانستان و سوریه را خاتمه دهد.

به گزارش وبگاه «لیبیا ریویو» «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به سخنان «جان هایتن» جانشین رئیس ستاد مشترک آمریکا که گفته بود که کشورش برای مقابله با تهدیدات امنیتی گروه‌های تروریستی و تهدید از جانب چین و روسیه حضور نظامی کمی در این کشورها خواهد داشت گفت، آمریکا به این حضور حداقلی هم خاتمه دهد.

اظهارات این ژنرال آمریکایی همزمان با افزایش حملات جنبش طالبان در افغانستان و هدف قرار دادن چندین منافع واشنگتن در عراق و سوریه بود.

این در حالی است که سخنگوی کرملین نیز روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، وضعیتی که پس از تصمیم واشنگتن برای پایان دادن به ماموریت نظامی خود در عراق پیش خواهد آمد شایسته توجه بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «غیرقابل انکار است که این وضعیت شایسته توجه بیشتر است. وضعیت در عراق کمی متفاوت است زیرا به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از مشاوران نظامی در آنجا باقی بمانند  آنها به کار خود در عراق ادامه خواهند داد. پیش بینی  در این زمینه زود است، اما ما نمی‌خواهیم قلمرو دیگری به منطقه ای بی ثبات بالقوه اضافه شود.»

پسکوف تاکید کرد که شرایط درعراق و افغانستان متفاوت است. وی گفت: «بازهم تاکید می‌کنم که همه ما خواستار این هستیم که هیچ بخش جدیدی به طوربالقوه  به منطقه درگیری در منطقه اضافه نشود.»

درخصوص لیبی نیز معاون وزارت خارجه روسیه گفته بود که مسکو آماده گفت‌وگو با واشنگتن و سایر طرف‌های مربوطه درباره لیبی است.

  «سرگئی ورشینین» معاون وزارت خارجه روسیه  در این زمینه گفت: «ما برای گفت‌وگو در مورد لیبی با همه طرف های ذینفع از جمله ایالات متحده آزاد هستیم. در این رابطه  می‌خواهم یادآوری کنم که در دسامبر ۲۰۱۹، در جریان مذاکرات "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه سابق آمریکا، "سرگئی لاوروف"  وزیر امور خارجه روسیه پیشنهادی برای راه اندازی سازوکاری بین روسیه و آمریکا در مورد طیف وسیعی از موضوعات در خصوص لیبی ارائه داد، اما متأسفانه  ما پاسخی به این ابتکار دریافت نکرده‌ایم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس