کد خبر 1279715
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
کراس اور برقی جیلی EX3

خودروسازی جیلی چین، از یک کراس‌اور تمام الکتریکی با قیمت بسیار رقابتی رونمایی کرده است. این محصول ۹ هزار دلاری، ژئومتری EX۳ نام دارد و توان پیمایش ۳۲۲ کیلومتر با یک شارژ فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، حدود ۳۰ سال پیش، گروه خودروسازی جیلی بنیان نهاده شد. این شرکت سال ۱۹۸۶ در استان صنعتی ژجیانگ که یکی از شرقی‌ترین مناطق چین محسوب می‌شود، تأسیس شد و حالا با عنوان یکی از قدرتمندترین خودروسازان جهان از نظر گردش مالی و ارزش برندینگ شناخته می‌شود.

امروزه قدرت تجاری و سطح مهندسی جیلی غیر قابل انکار است؛ چرا که سهام‌دار اصلی و رئیس هیئت مدیره‌ی برندهای بزرگی مثل خودروسازی ولوو سوئد، لوتوس انگلیس و پروتون مالزی محسوب می‌شود. از سویی دیگر، جیلی بر فناوری‌های مدرن هم تمرکز دارد و به‌عنوان مثال با شرکت ترافوگیا در ساخت خودروهای پرنده سرمایه‌گذاری همکاری می‌کند. جیلی از شناخته‌شده‌ترین برندهای چینی در اروپا محسوب می‌شود و تاکنون موفق به عرضه‌ی مدل‌های متنوع در انگلیس و ایتالیا شده است. جیلی قراردادی طولانی‌مدت برای تأمین تاکسی‌های لندن دارد و در آینده‌ی نزدیک، تاکسی‌های مشهور لندن را با پیشرانه‌های هیبرید و تمام برقی نیز تولید خواهد کرد.

مجموع تولید خودروهای الکتریکی در چین بسیار بیشتر از دیگر نقاط جهان است. این شرایط، قدرت فنی و توان مالی بالا در خودروسازان چینی را نشان می‌دهد. برندهای این کشور رقابت تنگاتنگی دارند تا محصولی باکیفیت و البته خوش‌قیمت برای بازار داخلی و خارجی عرضه‌ کنند.

جدیدترین محصول جیلی یک کراس‌اور برقی در ابعاد کوچک به نام EX۳ است. طراحی این خودرو سبک اروپایی و مشابه پژو ۳۰۸ دارد. طول EX۳ دقیقا ۴ متر است و همراه ارتفاع سقف ۱٫۶ متر، عرض بدنه‌ی ۱٫۷۶ متر و فاصله محورهای ۲٫۴۸ متر، مناسب ۵ سرنشین بالغ خواهد بود. جالب‌تر اینکه صندوق عقب در حالت استاندارد، ۵۰۰ لیتر فضا فراهم می‌کند. این بخش می‌تواند با خواباندن صندلی‌ها به ۱۰۵۰ لیتر برسد.

نسخه‌ی پایه جیلی EX۳ مجهز به یک موتور برقی با قدرت ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر است که نیازهای رانندگی روزانه در شهر را پاسخ می‌دهد. مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در بحث فنی، باتری‌ ۳۷٫۲۳ کیلووات ساعتی با سیستم خنک‌کننده‌ی مایع است که توان پیمایش ۳۲۲ کیلومتر فراهم می‌کند. حدود ۳۰ دقیقه اتصال جیلی EX۳ به شارژر ویژه با خروجی جریان مستقیم (DC)، هشتاد درصد ظرفیت باتری‌ها را تکمیل می‌کند و به راننده امکان می‌دهد مسافت ۲۵۰ کیلومتر را طی کند.

طراحی داخلی جیلی EX۳، فراتر از یک کراس‌اور چینی ارزان‌قیمت است. نمایشگر لمسی ۸ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰٫۲۵ پشت فرمان، داشبورد این خودرو را هماهنگ با فناوری‌های روز نشان می‌دهد. امکانات مدرن مثل سیستم دریافت فرامین صوتی، اینترنت Wi-Fi، ناوبری ماهواره‌ای و نرم‌افزارهای ویژه برای سرگرمی در EX۳ پیش‌بینی شده‌اند.

در بحث ایمنی، حسگرهای عقب، دوربین پارک، ترمز ضد قفل ABS با تقسیم‌کننده‌ی نیروی ترمز در شرایط اضطراری (EBD)، نمایشگر فشار باد تایرها، دو کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو وجود دارند. همچنین میله‌های فولادی برای تقویت بدنه و جلوگیری از واژگونی، روی جیلی EX۳ نصب شده‌اند.

آستانه قیمت جدیدترین محصول جیلی ۹۲۰۰ دلار اعلام شده است. ژئومتری EX۳ به‌زودی در بازار چین عرضه و چند ماه بعد، آماده‌ی صادرات خواهد شد.

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

کراس اور برقی جیلی EX۳ با قیمت ۹ هزار دلار +عکس

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    قدمت را با ایران خودرو مقایسه کنید بعد یکی بگه چرا؟ باز هم جوابی دارید که چرا به هر قیمتی از صنایع خودرو سازی حمایت میشه بجای این صنعت اگر از سایر صنایع مثل شیلات و معادن و کشاورزی حمایت می شد الان ما امنیت بالای غذایی در کنار امنیت بالای نظامی داشتیم و همه ی دنیا مجبور به دادو ستد با ما بودند چون غذا داشتیم و مواد اولیه معدنی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    اگه گمرکی نخره هم قیمت ۲۰۶ هست زرشک :/
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    9000 دلار اینجا یک سمند بهت میدن . ماه ترین کشور جهانیم از کیفیت و قیمت خودرو
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    اگه گمرکی نخوره یجورایی هم قیمت ۴۰۵ هست :/
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    قیمتش از پژو پارس کمتره ...ولی این کجا و آن کجا ...
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    خودروی با این مشخصات به پول ایران زیر ۲۵۰ میلیون قیمت داره اونوقت پراید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس