کد خبر 1278438
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
سدان چینی نیو ET۷

سدان چینی نیو ET۷ به لطف طراحی آیرودینامیک بدنه و برخورداری از جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال، به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید و در کنار تسلا مدل S جدید ایستاد. شعاع پیمایشی این خودرو هزار کیلومتر است.

به گزارش مشرق، شرکت نیو (NIO) رسماً اعلام کرد که ضریب درگ نسل آینده‌ی مدل پرچم‌دار ET۷ به ۰٫۲۰۸ می‌رسد و این رقم رتبه‌ی دوم و برتر در میان مدل‌های تولیدی در سراسر جهان و در حدواندازه‌ی محصولات تسلا است.

سدان چینی نیو ET۷ +عکس

مرسدس‌بنز +EQS ۴۵۰ با ضریب درگ ۰٫۲۰۰ بهترین نتایج را به دست آورد و تسلا مدل S جدید به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید. این در حالی است که ضریب درگ مرسدس EQS ۵۸۰ ۴MATIC و لوسید ایر به ترتیب ۰٫۲۰۹ و ۰٫۲۱۰ بود.

نیو در ابتدا ضریب درگ ۰٫۲۳۰ را پیش‌بینی می‌کرد؛ اما با انجام بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، سطح محصول خود را به نفرات پیشتاز رساند.

تیم آیرودینامیک نیو از همان ابتدا خود را عمیقاً درگیر طراحی و مهندسی ET۷ کرد. آن‌ها با در نظر گرفتن مباحث مرتبط به ارگونومی و توجه به‌ راحتی کابین و بدون هیچ اغماضی، زاویه‌ی شیب شیشه‌ی جلو، شعاع و زوایای بین چرخ‌ها و گلگیرهای جلو، استفاده از طراحی فست‌بک و اسپویلر دوک یا دُم‌اردکی، خطوط برجسته‌ی روی ستون C، زوایای خروج و رینگ‌های خودروی نیو را بهینه کردند تا مدلی آیرودینامیک‌تر به تولید برسد.

سدان چینی نیو ET۷ +عکس

در عین حال، طراحی برج مراقبتی و مجهز به سنسور روی سقف با به‌کارگیری دوربین‌هایی ۸ مگاپیکسلی با وضوح بالا و مجهز به لایدار، دیدی با چشم‌انداز وسیع فراهم و با ارائه‌ی تعریفی جدید از نحوه‌ی طراحی بیرونی خودروها در عصر سیستم‌های رانندگی خودکار، بهره‌وری آیرودینامیک خودرو را با چالش بزرگی روبه‌رو می‌کند. تیم آیرودینامیک از هیچ تلاشی برای تکامل انحراف و شعاع لایدار، دوربین‌ها و رسیدن به عملکرد ایده‌آل آیرودینامیک آن دریغ نکرده است.

علاوه‌ بر آن، جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال (AGS) و سیستم تعلیق بادی که به شکل استاندارد در ET۷ عرضه می‌شوند، به‌ همراه پوشش سبک‌وزن زیرین بدنه، باعث افزایش فراوان عملکرد آیرودینامیک خودرو می‌شوند و ترکیبی کامل از زیبایی و آیرودینامیک ایجاد می‌کنند.

سدان چینی نیو ET۷ +عکس

آیرودینامیک یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با وسایل نقلیه‌ی برقی است؛ چون مستقیماً بر شعاع پیمایشی خودرو تأثیر می‌گذارد.

نیو انتظار دارد با تجهیز ET۷ به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در آینده‌ای نزدیک (اواخر سال ۲۰۲۲)، این خودرو با استانداردهای چرخه‌ی جدید رانندگی اروپا (NEDC) بیش از ۱ هزار کیلومتر بُرد پیمایشی به دست آورد.

همچنین به‌تازگی نمونه‌های اولیه و پیش‌تولید نیو ET۷، آزمایش‌های گرمایی را در شهر سانیا واقع در استان هاینان، شهر تورفان در سین کیانگ و شهر چونگ کینگ چین پشت سر گذاشته‌اند.

در آزمایش‌های یادشده، مهندسان پایداری سیستم مدیریت حرارتی نیو ET۷ را به‌طور کامل مورد مطالعه قرار دادند و عملکرد سیستم انتقال قدرت و سیستم خنک‌کننده‌ی باتری در شرایط گرمای شدید، پایداری عملکرد خودرو در برابر تغییرات دمایی و عملکرد سیستم تهویه‌ی مطبوع پس از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را بررسی کردند.

سدان چینی نیو ET۷ +عکس

علاوه‌ بر این آزمایش، آزمایش‌های زمستانی هم کمی زودتر و در نیوزلند انجام شده است.

نیو ET۷ در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ در بازار چین و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۲ در اروپا و برخی از بازارهای سطح اول مانند آلمان عرضه خواهد شد.

همچنین شاسی‌بلند نیو ES۸ در تاریخ ۳۰ سپتامبر به‌طور رسمی در نروژ عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس