کد خبر 1283460
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
خودرو هیدروژنی تویوتا میرای

در حضور نمایندگان کتاب رکوردهای گینس، تویوتا میرای توانست بیشترین مسافت قابل پیمایش برای یک خودرو هیدروژنی را ثبت کند. برای ثبت این رکورد، ۵٫۶۵ کیلوگرم هیدروژن در یک مرحله سوخت‌گیری استفاده شد.

به گزارش مشرق، تویوتا از اولین خودروسازان دنیا محسوب می‌شود که محصولات هیدروژنی را تولید انبوه می‌کند. جدیدترین مدل تویوتا با فناوری پیل سوختی، نسل دوم از سدان اندازه متوسط میرای است که اواخر زمستان ۲۰۲۰ معرفی شد. این خودرو نسبت به نسل اول جادارتر است و همراه پیشرانه‌ی قوی‌تر، ابعادی نزدیک به سدان‌های خانوادگی مثل تویوتا کمری دارد. با توجه به اتمام فرایند تولید خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی، تویوتا میرای تنها محصول در کلاس خود محسوب می‌شود.

فناوری پیل سوختی، شباهت‌هایی با سیستم هیبریدی دارد؛ اما فاقد پیشرانه‌ی احتراقی و گازهای خروجی است. در تویوتا میرای، از سوخت هیدروژن برای شارژ باتری‌ و تولید الکتریسیته استفاده می‌شود تا موتور برقی روی محور عقب، عامل حرکت چرخ‌ها شود.

میرای ۲۰۲۱، دارای سه مخزن با مجموع ظرفیت ۱۴۱ لیتر معادل ۵٫۶۵ کیلوگرم هیدروژن است. باتری‌های لیتیوم یون این خودرو، فقط ۱٫۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارند. به لطف باتری‌های کوچک و جعبه‌دنده‌ی تک‌سرعته، وزن خالص تویوتا میرای به ۱۹۲۰ کیلوگرم می‌رسد که تقریبا معادل یک سدان تمام برقی هم‌اندازه است. مدل استاندارد از تویوتا میرای، توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتر با یک سوخت‌گیری دارد. این خودرو با قدرت ۱۸۲ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر، ۷٫۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سوخت‌گیری هیدروژن برای میرای، حدود ۵ دقیقه زمان می‌برد.

فرایند رکوردگیری از تویوتا میرای، در کالیفرنیای آمریکا طی دو روز انجام شده است. بر اساس اظهارات نماینده‌ی گینس، خودرو فقط یک بار در شروع حرکت سوخت‌گیری شده و تا انتهای مسیر، درپوش باک بسته بوده است. دو نفر سرنشین به‌عنوان راننده و کمک، مسیر رفت و برگشت بین شهرهای گارنا، سانتا مونیکا و مالیبو را در بزرگراه‌ را طی کرده‌اند. در روز اول، تویوتا میرای مسافت تقریبی ۷۶۱ کیلومتر را پشت سر گذاشته است. سپس اعضای گروه استراحت داشته و روز بعد، ۵۹۸ کیلومتر در مسیر برگشت رانندگی کرده‌اند.

قیمت یک دستگاه تویوتا میرای در بازار جهانی، حدود ۵۰ هزار دلار است؛ اما کمک‌هزینه‌ی پرداختی به خریداران این خودرو در کالیفرنیای آمریکا، هزینه خرید میرای را به ۲۶ هزار دلار می‌رساند. همچنین شرکت سازنده برای میرای ۲۰۲۱، به مدت سه سال ۱۵ هزار دلار تخفیف خرید هیدروژن فراهم کرده است. مالکان این خودرو در آمریکا تا ۲۱ روز بعد از خرید، سوخت و سرویس رایگان دریافت می‌کنند.

رکورد خودرو هیدروژنی تویوتا میرای +عکس

رکورد خودرو هیدروژنی تویوتا میرای +عکس

رکورد خودرو هیدروژنی تویوتا میرای +عکس

رکورد خودرو هیدروژنی تویوتا میرای +عکس

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 1
    خودر سازی های باید از الان دنبال تولید همچین خودرو هایی باشند تا عقب نیافتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس