تویوتاGR سوپر اسپورت

توسعه نسخه جاده‌ای یک خودروی مسابقه‌ای الکتریکی شده کار آسانی نیست و چالش‌برانگیز بودن این قضیه را در تولید هایپرکار مرسدس-ای ام جی وان دیده‌ایم.

به گزارش مشرق، توسعه نسخه جاده‌ای یک خودروی مسابقه‌ای الکتریکی شده کار آسانی نیست و چالش‌برانگیز بودن این قضیه را در تولید هایپرکار مرسدس-ای ام جی وان دیده‌ایم. کانسپت این خودرو در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد اما نمونه‌های تولیدی تا سال ۲۰۲۲ یا پس از آن آماده حضور در خیابان‌ها نخواهند بود. تویوتا هم داستان مشابهی دارد زیرا کانسپت GR سوپر اسپورت ژانویه ۲۰۱۸ به این زودی‌ها روانه جاده‌ها نخواهد شد.

تردید تویوتا درباره تولید یا عدم تولید نسخه جاده‌ای GR سوپر اسپورت +عکس

در ماه آگوست اخباری درباره لغو توسعه نسخه جاده‌ای این هایپرکار به گوش رسید و مجله ریسر به نقل از منابع ناشناس گزارش داد یکی از نمونه‌های پیش‌تولیدی این خودرو پس از تصادف در پیست فوجی اسپیدوی آتش گرفته است. ظاهراً تویوتا به خاطر این حادثه ناگوار پروژه تولید نسخه جاده‌ای GR سوپر اسپورت را لغو نموده اما نسخه مسابقه‌ای را حفظ کرده است. مجله درایو هم با تویوتا تماس گرفته تا این خبر را تائید کند ولی پاسخ مدیر روابط عمومی تویوتا موتور اسپورت کمی مبهم بوده است. مدیر تویوتا گفته است:
در حال حاضر GR سوپر اسپورت یک کانسپت باقی مانده اما تویوتا در حال بررسی پتانسیل تجاری‌سازی این خودرو است.
اما چه چیزی می‌توان از این اظهارات به دست آورد؟ به نظر می‌رسد تولید نسخه جاده‌ای این هایپرکار هنوز لغو نشده است هرچند تولید آن نیز تائید نشده و بنابراین فعلاً باید منتظر اخبار موثق در آینده ماند. قوانین کلاس هایپرکارهای لمانز که تولید نسخه جاده‌ای را الزامی نکرده شانس تولید این خودرو را کاهش داده مخصوصاً اینکه پژو هم قبلاً تولید نسخه جاده‌ای ۹X8 را رد کرده است.

تردید تویوتا درباره تولید یا عدم تولید نسخه جاده‌ای GR سوپر اسپورت +عکس

به عنوان یادآوری باید گفت سخنگوی تویوتا استرالیا در سال ۲۰۱۸ اذعان کرده بود نسخه تولیدی این خودرو از نظر پرفورمنس و قیمت در سطح هایپرکارهای خاص خواهد بود. این برند ژاپنی چند ماه پیش نیز سؤالات عجیب‌وغریبی از خریداران احتمالی GR سوپر اسپورت پرسیده بود.

تردید تویوتا درباره تولید یا عدم تولید نسخه جاده‌ای GR سوپر اسپورت +عکس

گفته شده این خودرو می‌تواند از پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی با قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار استفاده کند.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس