ویژه ها

جریان اصلاح طلب رویکردی «ارباب-رعیتی» نسبت به غرب دارد. به همین خاطر هر اتفاقی رخ دهد، این طیف آن را به امتیازدادن یکطرفه به دولت های غربی ربط می دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی فایده است

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«اقدامات دولت روحانی و تلاش دولت سیزدهم نتیجه داده است. جذب سرمایه خارجی، آغاز سیاست نگاه به شرق و آسیا محوری و تقویت دیپلماسی همسایگی از جمله محورهای مهم این دستاوردهاست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با این حال رسیدن به مواهب و دستاوردهای پیمان شانگهای به راحتی هم مسیر نیست و باید  موانع بر سر راه برداشته شود. یکی از مهم‌ترین این موانع که بخش اعظمی از تجارت خارجی کشورمان را با مشکل مواجه ساخته عدم پذیرش و تصویب FATF از سوی کشورمان است. قدر مسلم اگر بخواهیم از مواهب شانگهای بهره وافر ببریم باید به سمت و سوی تصویب لوایح باقی مانده از FATF حرکت کنیم؛ و الا از این سازمان همکاری نیز سود چندانی عایدمان نخواهد شد».

روزنامه آرمان همچنین در مطلبی دیگر تاکید کرد:«نباید فراموش کرد راه موفقیت ایران در راستای برخورداری از دستاوردهای عضویت در سازمان شانگهای، از مسیر احیای برجام می‌گذرد. تا زمانی که ایران نتواند مشکلات سیاسی و امنیتی خود را با غرب حل کند، نمی‌تواند ازظرفیت‌های شرق استفاده کند. عضویت در شانگهای شاید تاحدودی فشار سیاسی را از روی ایران کم کند اما نمی‌تواند تحریم‌ها را پایان دهد. همچنان مذاکرات وین پاشنه‌آشیل سیاست خارجی ایران است و تازمانی که مذاکرات را به نتیجه نرسانیم، نمی‌توانیم در سایر عرصه‌ها موفق ظاهر شویم».

اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی‌فایده است/ تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

جریان اصلاح طلب در واکنش به عضویت ایران در سازمان شانگهای اظهارات متناقضی را مطرح کرده اند. این طیف پیش از این مدعی بود که اگر برجام احیا نشود و ایران از لیست سیاه FATF خارج نشود، به هیچ عنوان امکان عضویت ایران در پیمان شانگهای وجود ندارد.

این در حالی است که ایران در روزهای گذشته به عضویت دائم سازمان شانگهای درآمد و این در شرایطی رخ داد که نه ایران از لیست سیاه FATF خارج شده بود و نه برجام احیا شده بود.

حالا این جریان سیاسی مدعی شده است که اگر بخواهیم از مواهب عضویت در شانگهای بهره ببریم چاره ای جز احیای برجام و خروج از لیست سیاه FATF نیست.

واقعیت این است که جریان اصلاح طلب رویکردی «ارباب-رعیتی» نسبت به غرب دارد. به همین خاطر هر اتفاقی رخ دهد، این طیف آن را به امتیازدادن یکطرفه به دولت های غربی ربط می دهد.

همانقدر که برجام به فتح الفتوح اقتصادی در ایران منجر شد، به همان میزان می توان عضویت در شانگهای را به برجام ربط داد.

موفقیت ایران در سیاست خارجی منوط به اجرای دیپلماسی مقتدرانه است. در دولت روحانی و دوران وزارت ظریف به دلیل بی اعتنایی به دیپلماسی مقتدرانه، خسارت های بسیاری به کشور و مردم وارد شد.

** تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

روزنامه شرق در شماره امروز پیام «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در ایران را منتشر کرد. در این پیام با تحریف تاریخ، از غارتگران فرانسوی در ایران تجلیل شده است.

در بخشی از این پیام آمده است:«آندره گُدار در رشته معماری از مدرسه بوز-آر پاریس فارغ‌التحصیل شد. توجه گُدار به خاورمیانه از همان آغاز دوران فعالیت حرفه‌ای، او را روانه کشورهای شرقی، ابتدا مصر و سپس عراق، افغانستان و نهایتا ایران کرد».

در ادامه این پیام آمده است:«گُدار در ابتدا به‌عنوان کاوشگر باستان‌شناس به ایران آمد، اما بعدتر مسئولیت بسیاری از پروژه‌های معماری و آمایش شهری نیز به او سپرده شد. گُدار در سال 1928 و پس از عقد یک قرارداد 20‌ساله با دولت وقت ایران در دوره سلطنت رضاشاه، فعالیت مؤثری را در حوزه باستان‌شناسی و معماری آغاز کرد».

اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی‌فایده است/ تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

سفیر فرانسه در این پیام مدعی شده است که آندره گدار در زمینه باستان شناسی و معماری فعالیت های موثری در ایران انجام داده است.

برخلاف این ادعا، آندره گدار-معمار فرانسوی- همان کسی بود که در سمت مدیر کل آثار باستانی ایران، در تاراج میراث فرهنگی کشورمان نقشی کلیدی بر عهده داشت.

همچنین دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران در زمان مدیریت گدار، بر طبق برنامه ریزی فرانسوی ها، به سمت ابتذال حرکت می کرد و این ابتذال در نهایت به رواج فرهنگ و آموزه های غربی و دامن زدن به بی بندوباری و تشویق جوانان و هنرمندان به خودباختگی و بی ارادگی در مقابل فرهنگ غرب منجر شد.

پس از آندره گدار، محسن فروغی ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را بر عهده گرفت، وی علاوه بر نقش جاده صاف کنی سیاست های استعماری کشورهای بیگانه،ارتباط نزدیکی با باندهای قاچاق آثار باستانی داشت و فساد مالی نیز جزیی از مشخصات وی به حساب می آمد.

پس از فروغی، هوشنگ سیحون ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. سیحون معماری بود که به دلیل تحصیل در دانشکده هنرهای زیبای پاریس و عضویت در فرقه ضاله بهاییت، بهترین گزینه برای سیاست گذاران فرانسوی جهت تصدی مدیریت دانشکده هنرهای زیبا به شمار می رفت.

یکی از اقدامات سیحون در دوره ریاست دانشکده هنرهای زیبا، استفاده از مدل‌های زنده و عریان درکلاس‌های درس بود. عریان شدن زنان در کلاس نقاشی و طراحی آناتومی در شمار آوردهایی است که اساتید غرب‌زده‌ای نظیر هوشنگ سیحون به ارمغان آوردند و برای ترغیب دانشجویان، جدول دستمزد برای مدل‌های عریان از سوی دانشکده تنظیم شد.

لازم به ذکر است که روزنامه شرق در بهار سال ۱۳۹۱ تنها به فاصله یکماه، ۲ مصاحبه اختصاصی با «هوشنگ سیحون» ترتیب داد و به قبح زدایی و قهرمان سازی از شخصیت وی پرداخت.

** نسخه تاجزاده و حجاریان، منسوخ شده است

روزنامه ابتکار در مطلبی به نقل از «محمدعلی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم نوشت:« تصور شما این است که جریان اصلاح‌طلب الان از یک اتاق فکر خیلی منسجمی برخوردار است و آن اتاق فکر نسخه تجویز می کند که اصلاح طلبان تا 6 ماه دیگر سکوت کنید و بعد از شش ماه، شروع سایلنت داشته باشیم و در 6 ماه سوم به آن شیب بدهیم، نه اصلا این خبرها نیست؛ جریان دچار یک سکته راهبردی است. از نظر من گفتمان اصلاح‌طلبی آسیب جدی دیده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«باید تکلیف ما روشن شود که می‌خواهیم چه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشیم؟ می خواهیم در جمهوری اسلامی بازی اپوزیسیون و برانداز را داشته باشیم؟ نقش براندازان را ایفا کنیم؟هدف...آقای حجاریان...یا آقای تاجزاده...ارسال این پالس به حکومت است که نقش چماق را برای حکومت ایفا می کنند که شاید حکومت به هویج همراهی کند، اگر این باشد این نسخه منسوخ شده است».

اگر برجام احیا نشود عضویت در شانگهای بی‌فایده است/ تجلیل از غارتگر فرانسوی در تهران!

یکی از فعالین فضای مجازی پیش از این در توصیف رفتار حجاریان نوشته بود:«حکایت حجاریان حکایت همان قاتلی است که جلوتر از همه زیر تابوت مقتول را میگیرد و صدای اشهد گفتنش هم از دیگران بلند تر است».

یکی از فعالین رسانه ای نیز با اشاره به کارنامه حجاریان در مطلبی نوشت:«خصلت شناخته شده لیبرال‌ها این است که فاجعه می‌آفرینند و از همان فاجعه دست‌سازشان، فرصتی برای کینه‌توزی علیه نظام می‌جویند».

حجاریان و تاجزاده و دیگر اعضای طیف تندرو اصلاح طلب نه تنها هیچ نسبتی با کارآمدی و شایسته سالاری ندارند، بلکه یکی از بانیان اصلی کاهش مشارکت و گلایه مندی مردم هستند.

این افراد از بانیان اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور هستند. اما با توهین به فهم و شعور مردم، با هیاهو و جنجال درباره موضوعات مختلف در پی پاک کردن ردپای خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سرباز رهبر IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    11 43
    متاسفم براتون با این فاز منفی دادنتون
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      38 9
      حالا این " مدعی شده است که اگر بخواهیم از مواهب عضویت در شانگهای بهره ببریم چاره ای جز احیای برجام و خروج از لیست سیاه FATF نیست/// اصلاحات یک "جریان سیاسی" نیست. بلکه تجمعی است از یکمشت ....که سیاست را با حرفهای خاله زنکی اشتباه گزفته اند. یه مشت خاله زنک مزخرف گو با هوش زیر متوسط.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      25 4
      تو رو قرآن سطح تحلیل چپ ها رو نگاه کن! معاهده شانگهای بسته شد برای مقابله با نفوذ غرب حالا میگن برجام امضا نشه فایده نداره. واقعا سیاست زدگی اینها رو به حد جنون رسونده
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      6 8
      برای سطح درک و فهم پایین خودت ناراحت باش
    • GB ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      7 1
      درود بیکران بر ارزش های والای انسانی
    • ح س IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 5
      همه بدند.. فقط ما خوبیممممم
    • دیدگا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      6 2
      واقعا حماقت این جماعت حد و مرز نداره! میگه اگه مشکلمون با غرب حل نشه از شانگهای نمیتونیم استفاده کنیم!! بعد میگه تا تکلیف مذاکره با غرب رو مشخص نکنیم شانگهای بی فایده هست! یعنی مذاکرات از طرف ما بهم خورد و ما بودیم که از برجام خارج شدیم و ما بودیم که زدیم زیر برجام و نتیجه هشت سال مذاکره و ما بودیم که به برجام و تعهدات عمل نکردیم!! واقعا این جماعت قلم بدست در خدمت کدام کشور هستن؟!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    33 7
    آزادی بی حد برای این خائنین همین نتائج را در بر دارد.متاسفانه افرادی در این کشور یک درصد جرم اینها را ندارند و چقدر همین ها گرفتارش کردند.معلوم نیست کی وکِی باید به جرائم اینها رسیدگی کند
    • ایرانی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 4
      از نظر کی خائن هستند
  • عطاءالله IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    32 9
    افساد طلبان فاسد متوهم. هنوز هم که هنوزه عاشق و دلداده برجامچای هستند و براش شیون و زاری میکنند.
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      دقیقا
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    9 1
    اصلاحاتی
  • جواد جوادی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    13 23
    با عضویت در شانگهای مردم سرکار می گذارید
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      14 12
      ساکت باش دروعگوی نمک نشناس
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 0
      تو از اهالی برجامی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • جواد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      اصلا میدونی این شانگهای چیه؟ چرا الکی صحبت میکنید آخه؟ یا نظر ندید یا با اطلاعات نظر بدید.
  • DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    23 7
    کاسه دروغ گویی اصلاحاتچی ها لبریز شده ولی بازاز رو نمی روند! اگر سکوت کنن براشون بهتره! تا بیشتر از این ابروی خودشون رو نبرن! با اینهمه ارباب رعیتی و غرب گدایی به هیچ جایی هم نرسیدند!
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    13 7
    اصلاح طلب تو کاری به برجام نداشته باش
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    27 0
    من برام سواله چرا تیر اکثر خبراتونو از زبان اصلاح طلب ها می زنین . این کار خودش نشر همون صحبت کذبه. مثال همین تیتر خبر : اگر برجام احیا نشود عضویت شانگهای بی فایده است.خوب چرا اینجوری می نویسید یه عده حال خوندن متنو ندارن همین تیتر میشه سندشون.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 0
      این نشون میده مشرق هم یه شیطنت های ریزی داره.
  • مراد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    11 4
    گوشی شنوا برای چرندیات تاجزاده و آن حجاریان و سایر....وجود ندارد ، پس بهتر است ساکت شوید.
  • DE ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    10 3
    سیاست خارجی اصلاحاتچی ها خیلی وقته سرطانی و فاسد شده و همه اش دلواپس امریکا و غرب هستند. شاه خائن این راه کج رو رفت و با اونهمه نوکری برای ارباب اش امریکا اخرش ته باتلاق غرق شد! اصلاحاتچی ها حداقل از سرنوشت شاه خائن یک عبرتی بگیرن و ادم بشن!
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    7 20
    اگر مشکل برجام حل نشود و تحریم های امریکا وجود داشته باشد هیچ کشوری در پیمان شانگهای حتی روسیه و چین هم حاضر به روابط اقتصادی از ترس امریکا نخواهند بود.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      13 1
      عمو حالت خوبه داری هزیون میگی
    • از قم IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      2 4
      راست میگه مگر روسها به خاطر ترس از تحریم قرداد هواپیماهای سوپر 100 خود را با ایران برهم نزدند مگر هندی ها به خاطر تحریم ها خرید نفت از ایران را قطع نکردند حتی طلب ایران را هم ندادند مگر از ازبکستان و تاجیکستان الو خشکه یا لواشک وارد کنیم
    • مم IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 12
      اتفاقاحالش ازتوورفقات که فقط دارندچرندمینویسن بهتره .مثل اینکه شماهاتوجامعه و مردم زندگی نمی کنیدونفستون خیلی گرمه که ببینیدتحریم چی بسراین مملکت و مردم آورده و ملت تومخارج اولیه زندگی شون موندند .رئیس جمهورمنتخبتون هم که موافق احیای برجامه اونوقت این وسط شماها ساز مخالف میزنیدودنبال چه چیزی هستیدوالا ماموندیم توش.میشه راهکارتون که غیرازبرجام هست رو توضیح بدید که همه بدونندچطوری میخوایدیه گشایشی تواقتصادوسیاست وغیره ایجاد کنه که مملکت ومردم روازاین بدبختی وفلاکت نجات بده بفرما...
    • رحمت عیدی IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 0
      داش ممد جان این خزعبلات تو و اونی که ازش دفاع کردی مصداق بارز تحریف است، مثل اینکه تو و اون تو این جامعه زندگی نمیکنید وگرنه دیگه کسی نیست که ندونه و نفهمیده باشه که سوء مدیریت و غربگدایی محض دولت شیخ و اصحاب دوتابعیتی و نفوذیش در این 8 سال باعث این تنگی معیشت و فضاحت اقتصادی شده حتی طرفداران مردمی اصلاحات خود اصلاحاتیها(از نوع منصفش) هم نظرشان همین است حالا تو اومدی همون مزخرفات فریدون رو نشخوار میکنی!!! دِ آخه آمریکاتونم که تف ننداخت کف دست حسن فریدون تهش شد برجام نافرجام با تحریم اضافه،اگر یخورده سیاست واقعی میفهمیدی همین عضویت با استقبال در پیمان شانگهای جواب مزخرفاتت بود، ضمنا اصل و اساس شکل گیری پیمان شانگهای بر مقابله با نفوذ اقتصادی و فرهنگی و سیاسی غرب است نه همراهی یا ترس از تحریم غرب،ایندفه آمریکا جونت با یک مجموعه از کشورها طرفه که کلی ظرفیت اقتصادی امنیتی نظامی و جمعیتی داره،حداقل یکم مطالعه کن یکم رو سواد سیاسی و رسانه ایت کار کن درحد اینکه از چهارتا اصلاحطلبِ کذابِ که 8 سال قدرت و فرصت دستشون بود هیچ غلطی نکردن تقلید نکنی، سعی کن فکرت مستقل باشه نه مستعمره
    • DE ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 4
      اینقدر امریکا امریکا نکنید! فعلا امریکا تو لجن فقر و بیماری داره دست و پا میزنه ، یکی باید بره به امریکا کمک برسونه!
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 0
      آقا یا خانم " از قم "! اون قراردادی که میگی زمانی بسته شد که بسیاری از قطعات سوخو سوپر جت ۱۰۰ ساخت غرب بود و بدون اونها نمیشد هواپیمارو تحویل داد اما الان نسخه تمام روسی اون رو به ایران پیشنهاد دادند.
  • سوخته IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    10 1
    شرق تا کی میخواهی عکس این دو موجود را نمایش دهی
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      ساکت
  • SE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    9 0
    روزنامه آرمان بندگی شیطان بزرگ آدم نشود
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 0
    غربگراها همیشه جیره خوار غربتن هنوز میگن برجام‌..... اصلاح طلبان تا بدست امریکاییها خفه نشن میگن برجام‌ کودک هم از این قماش بی عقل بیشتر میفهمه روزنامه شرق یکی از دروغپردازان برجام بود باید برای دروغهایی که گفته محاکمه بشه چرا دروغ بخورد ملت میداده
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    6 3
    چرا خدا را در نظر نمی گیرید .
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 7
    همه بد شما خوب
  • حامد IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 6
    چرا فقط نظرات موافق خودتون رو درج میکنید.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 3
    چرا پادوهای غرب زده کاسه داغتر از آش شده و بیشتر از خود غربیهای وحشی و نکبت سنگ AFTF رو به سینه می‌زنند .
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    چون خود نروی نهی دیگران مکن
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    6 0
    از نظر اصلاح طلب ها تا نوکر امریکا نشویم . زندگی معنی ندارد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 9
    کثیفترین سایت ضد مردمی هستید
    • DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 2
      ۲۳:۳۱ - کثیفترین سایت ضد مردمی هستید// باز که تو پیدات شد باز از خونه انداختنت بیرون اومدی دق و دلیش رو اینجا در بیاری خب آدم باش از خونه هم نمیندانت بیرون .بی تربیت .لابد همین لفظ لجن را هم تو خونه تون بکار میبری که جات اونجا نیست. برو آدم بودن یاد بگیر
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 1
      چجوری به همچین نتیجه شگرفی رسیدی اصلاح طلب؟؟؟
  • DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    7 0
    اگر برجام احیا نشود نه تنها عضویت در شانگهای بی‌فایده است بلکه کل طاعات و عبادات و روزه و نماز و حج و احسان در راه خدا و مجاهدت فی سبیل الله و هر تلاش و کوششی بی فایده است چون به تایید امریکا نرسیده است . تا امریکا پای چیزی را امضاء نکند اون چیز اصلا بی ارزش است به جان جان کریه که قولش از قول و سند خدا محکمتره راس میگم باور کنید به جان جان افه کنه ای واقعیتیست البته برای غربگداهای بدبخت و نمیتوانیم ها. جریان اصلاح طلب رویکردی «ارباب-رعیتی» نسبت به غرب دارد. به همین خاطر هر اتفاقی رخ دهد، این طیف آن را به امتیازدادن یکطرفه به دولت های غربی ربط می دهد. خوش بحال امریکا که اینقدر نوکر و عاشق مفت و مجانی داره.خخخخ
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    9 0
    با عضویت رسمی ایران در یک سازمان بزرگی به نام شانگهای باز هم اصلاح طلبان می توانند وضعیت تحریم های آمریکا را با تحلیلهای آبکی به وضعیت شعب ابیطالب در صدر اسلام مقایسه کنند ؟! اصلاح طلبان چندین بار یا چند صد بار باید در تحلیلهای خود اشتباه کنند تا از رو بروند ؟!
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    11 2
    اصلاحات مفسددروغگوی وطن فروش ساکت
  • US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    10 2
    روزنامه آرمان غلط کرد.
  • GB ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 3
    در دنیای امروز مشکل اصلی استعمار نیست بلکه نوکران و پادوهای آنها هستند . که متاسفانه در ایران اصلاح طلبان مغز استعماری در امتداد پهلوی و نوکری غرب را بازی می‌کنند ،بدون شناخت و دانش ، هرچند خود را باسواد و مانند روحانی صاحب دکترای تقلبی هستند.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    5 0
    لعنت به این برجام هر بدبختی می کشیم از توافق این برجام است مکر قبلا که فرجامی نبود نفت نمی فروختیم کشور این همه گرانی نداشتیم خودتان را گشتیم با این برجام همش به فکر خودتان هستید
  • محمدحسبن موسوی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 0
    سلام جناب مشرق چرا این مطالب بی ارزشو اینجا نشر میدین؟ این مغز پوسیده ها بوی گندشون ایران که هیچ دنیا رو مشمئز کرده
  • مهدی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    آقا اصلا"هرچه هست برا نمایندگان عزیزدردانه ونور چشم ما مردم است ولاغیر!!!نرفته شریک قافله اندورفته رفیق دزدو......
  • ناشناس IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اصول گرا .اصلاح طلب وتکلیفش معلومه فقط حزب انقلابی اسلامی ایران
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    5 0
    وزیری که قوانین مجلس را اجرا می کند بی اختیار است . ولی دولتی که سندهایی غربی آمریکایی مانند 2030 را اجرا می کند صاحب اختیار است. به این می گویند من طق
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    جریان چپ را از کوچک و بزرگشان رها کنی سرشان را می کنند در ا خور بیگانه
  • SG ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    خخ
  • صمصام IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 1
    جهت اطلاع هوشنگ سیحون طراح بسیاری از بناها و آرامگاه های اشخاص معروف ایران بوده مثل ارامگاه نادر شاه درمشهد آرامگاه کمال الملک در نیشابور آرامگاه بو علی سینا در همدان آرامگاه خیام در نیشابور بازسازی آرامگاه فردوسی در طوس در سال 1347 مقبره عباس میرزا ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه بنای موزه طوس شما از این جهت نگاه کنید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 0
    چرا کسی تو دهن مدیر مسعول روزنامه ارمان نمیزنه که. ساکت بشه
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 1
    ولی تجلیل از چینی و روسی ایراد نداره
  • آزاده IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    ما از جهت دینی نگاه میکنیم!سیحون نبود یکی دیگه ارامگاه و مقبره طراحی میکرد،مدل عریان رو چکار کنیم؟عضو بهاییت بودن رو چه کنیم؟اگه از اینها عبرت نگیریم کم کم هر بدکاره مبینه ای برامون عادی میشه!
  • حیدری IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    هر آدم مُنصِفِ با بَصیرت و دارای وجدان الهی اگر اظهار نظرها و مواضعِ ضدّ دینی و ضدّ مذهبی اصلاح طلبانِ ایران را حدّ اَقل از دولت اصلاحات به این طرف(مرداد ماه 1376) مُرورکند (البتّه اصلاح طلبیِ اسلامیِ پرچمدار فساد زدایی از دستگاه های اداری،بِدعَت و خُرافه زدایی از این بحث مُثتَسناست) به این نتیجۀ قطعی می رسد که این جریان فکری انحرافی ضدّ ولایی و غرب گرا ، در بدنۀ حکومت اسلامی به مثابه ویروس خطر ناکی هستند که اگر در انتخابات دوره های آتی بوسیلۀ داروی شفا بخش رأی سالم و آگاهانه و مسئولانۀ مردم به اشخاص مؤمنِ متعهّدِ ولایتمدار ، متخصّصِ کار آزموده ، ساده زیست و مردمدار و... مداوا نشود ، نسل جوان این مملکت که اُمیدان آیندۀ انقلاب اسلامی هستند ، در دام خط مَشی سیاسی اینها گرفتار شکُ تردید در عقاید دینی و مذهبی شده و ایمانشان به چالش کشیده خواهد شد بسمه تعالی ـــ
  • DE ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    ابتکار: "تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود" برای همین به بهانه FATF واکسن وارد نکردید؟
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    روزنامه ها ومقالات اصلاح طلبان ارزش خواندن و توجه کردن ندارند ، چون یا از روی حسادت و یا از روی بغض و یا از سر مزدوری برای غرب نوشته شده و یکجانبه و تحریف شده ارائه می شود
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    به این رویکردی که یک عده دنبال یار گیری از حزب الهی ها هستند توجه دارید جریان اصلاحات هسته ی سخت تشکیل داده تا از جوانهای اصولگرا یار گیری کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس