کد خبر 1272708
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
ناوچه آلمانی از ورود به بندرگاه چین بازماند

وزارت خارجه آلمان می گوید دولت پکن به ناوچه آلمانی که ماه پیش راهی دریای چین جنوبی شد؛ اجازه ورود به یکی از بنادرش را نداده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت برلین می گوید که چین مانع از پهلو گرفتن کشتی جنگی آلمان در یکی از بنادرش شده است.

ناوچه «بایرن» ماه میلادی آگوست برای ماموریتی شش ماهه راهی دریای چین جنوبی شد. به گفته وزارت خارجه آلمان، چین تصمیم گرفت که نمی خواهد این کشتی از بندرگاهش بازدید کند.

نامی از بندر مورد اشاره آلمان برده نمی شود اما «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید انتظار می رود که کشورهای غیرمنطقه ای نقشی سازنده ایفا کنند و به تلاش های کشورهای منطقه برای حفظ صلح و ثبات احترام بگذارند.

وی افزود که چین به توسعه شراکت راهبردی همه جانبه با آلمان اهمیت زیادی می دهد ازجمله همکاری در حوزه نظامی.

این نخستین بار از سال ۲۰۰۲ به این سو است که یک کشتی جنگی آلمانی از دریای چین جنوبی عبور می کند. البته، آلمان ترجیح داده تا در عبور از دریای چین جنوبی، جوانب احتیاط را رعایت کند و به همین دلیل می گوید از فاصله مجاز ۱۲ گره دریایی با برخی سازه ها و جزایر واقع در این آبراه، عبور نخواهد کرد.

پیشتر هم دولت پکن گفته بود همه از حق آزادی کشتیرانی و پرواز در حریم هوایی آبراه دریای چین جنوبی برخوردارند اما این آزادی نباید به دستاویزی برای تضعیف حق حاکمیت و امنیت کشورهای واقع در این منطقه تبدیل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    2 0
    جرمنها با آن همه اهن و تلپ در جنگ کشورشان را به اشغال آمریکا رهن و اجاره داده اند دردریا دارند قمپوز داشتن ناو با خبر سازی جهانی را می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس