کد خبر 1262231
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
دیدار

نخست‌وزیر عراق در دیدار با امیر کویت به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های گسترش آن در جهت رسیدن به مرحله ای پیشرفته از انسجام و تقویت همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در کویت با نواف الاحمد الجابر الصباح امیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت و صباح خالد الحمد الصباح نخست وزیر این کشور برگزار شد، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های گسترش آن در جهت رسیدن به مرحله ای پیشرفته از انسجام و تقویت همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری، صنعت و تجارت و غیره پرداختند.

نخست وزیر عراق در این دیدار از موضع «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر فقید کویت و دیدگاه امیر کنونی این کشور در حمایت از عراق و کمک به آن و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور برادر قدردانی کرد.

وی همچنین از امیر، دولت و ملت کویت به دلیل مواضع برادرانه در قبال عراق و حمایت از این کشور که آخرین آن کمک برای مقابله با ویروس کرونا بود، تشکر کرد.

الکاظمی به چالش های منطقه از جمله کرونا و شرایط اقتصادی سخت و تنش های منطقه ای و غیره اشاره کرد و گفت این چالش ها موجب می شود اعتقاد بیشتری به لزوم همکاری و افزایش سطح هماهنگی بین دو کشور داشته باشیم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت عراق در تلاش است تا کشورش به مرکزی برای دیدار، گفت وگو و تبادل دیدگاه ها بین طرف های مختلف و تشدید تلاش ها برای تقویت همکاری بین المللی برای حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همجوار تبدیل شود.

الکاظمی در پایان اعلام کرد که بغداد در اواخر ماه جاری میزبان سران کشورهای همجوار عراق و منطقه در کنفرانس منطقه ای بغداد خواهد بود و تمایل عراق برای مشارکت کویت در بالاترین سطوح در این کنفرانس را ابراز داشت.

از طرفی دیگر امیر کویت نیز ضمن استقبال از مصطفی الکاظمی و هیئت همراه او، برای تقویت همکاری بین دو کشور برادر ابراز امیدواری و تاکید کرد که کویت همواره حامی عراق و دولتش در مقابله با بسیاری از چالش ها و حاضر در کاهش موانع برای تقویت بهترین روابط که ضامن منافع دو ملت باشد، خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس