نشست خبری مشترک رئیسی و الکاظی

نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان، گفت: باید نقاط اشتراک را تبدیل به اموری کنیم که به مصلحت دو کشور منجر شود.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق عصر امروز در نشست خبری مشترک با حجت الاسلام رئیسی، گفت: امروز مجموعه‌ای از پرونده‌ها را در چارچوب گسترش روابط دو جانبه و تاکید بیشتر بر این روابط بررسی کردیم تا نقاط اشتراک را به اموری که به مصلحت و منفعت دو کشور منجر شود، تبدیل کنیم.

ببینید:

فیلم/ تشکر مصطفی الکاظمی از ایران

وی با اشاره به اینکه همواره گفته‌ام که میان ما و جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد، اظهار داشت: اما روابط ما بسیار عمیق‌تر و گسترده‌تر از این مرز مشترک است و عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و حوزه‌های دیگر را شامل می‌شود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: عنصر جغرافیایی مشترک میان ما در عین حال خاستگاه اخلاقی، دینی، فرهنگی و تمدنی دارد و این روابط با تاریخ بسیار درازی از روابط مشترک توام است.

الکاظمی افزود: در مذاکرات امروز همچنین تبادلات تجاری دو کشور و گسترش و افزایش آن را بررسی کردیم به نحوی که به مصلحت دو کشور باشد.

لزوم تقویت روابط عراق باهمسایگان/ موضع ما نسبت به ایران پایدار است

وی گفت: ملت ما در چارچوب ایجاد فرهنگی دموکراتیک در عراق خواهان تقویت روابط با همه همسایگان است و به خاطرآنکه از تبعات جنگ‌های بیهوده و بی اساسی که در دوره دیکتاتوری آغاز شد رهایی یابیم،  گسترش روابط با همسایگان را تحسین می‌کنیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: از جمهوری اسلامی ایران که در لحظه نخست در مبارزه با نیروهای سیاه کنار ما ایستادند سپاسگزاری می‌کنم.

لزوم تقویت روابط عراق باهمسایگان/ موضع ما نسبت به ایران پایدار است

الکاظمی موضع کشورش را در قبال روابط با جمهوری اسلامی و ملت ایران پایدار و ثابت دانست و تاکید کرد: حکومت و ملت عراق در همه چالش‌ها، مشکلات و شرایط مختلف در کنار ملت و حکومت ایران می‌ایستد.

وی گفت: عراق تلاش‌های جمهوری اسلامی را در تقسیم روابط با مناطق مختلف جهان و گفتگوهایش در این خصوص تشویق و از آن حمایت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس