کد خبر 1267742
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
فست فود نمایه

یک متخصص تغذیه، خواستار حذف چیپس و پفک از سبد تنقلات کودکان شد.

به گزارش مشرق، سهراب گلبن، محدود کردن دسترسی کودکان به تنقلات پرکالری برای کنترل وزن را مورد تاکید قرار داد و گفت: تنقلاتی مانند چیپس و پفک انرژی خیلی زیادی تولید می‌کنند و بسیار چاق کننده هستند، ولی حاوی مواد مورد نیاز رشد کودک مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی نیستند، بهتر است این نوع خوراکی‌ها در دسترس کودکان قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید:

تغذیه قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چگونه باشد؟

وی ادامه داد: برای کنترل وزن و مهم‌تر از آن تضمین سلامت کودکان باید استفاده از فست فودها و غذاهای آماده را کاهش دهیم.

گلبن گفت: فست فودها و غذاهای آماده مانند همبرگر، مرغ سوخاری، پیتزا، سوسیس و کالباس و انواع کنسروها حاوی انرژی و نمک بسیار زیاد و مقدار قابل توجهی چربی اشباع هستند. این مواد غذایی برای سلامتی مضر است و احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها را در بزرگسالی افزایش می‌دهد، مصرف این گروه از غذاها بهتر است به حداکثر دو بار در ماه محدود شود.

وی ادامه داد: میوه و سبزیجات را جایگزین تنقلات پرکالری و ناسالم کنید، میوه‌ها و سبزی‌های تازه را همیشه در دسترس کودک قرار دهید و او را به مصرف این مواد غذایی تشویق کنید، میوه‌ها و سبزی‌ها منبع بسیار خوب ویتامین‌ها و املاح هستند.

سهراب با اشاره به اینکه انواع مغزها مانند پسته، بادام و بادام زمینی حاوی چربی‌های مفید، املاح و آنتی اکسیدان های مفیدی مانند ویتامین E هستند، گفت: بهتر است در برنامه غذایی انواع مغزها جایگزین تنقلات با ارزش غذایی پایین مانند چیپس و پفک شوند.

وی افزود: از آنجایی که مغزها، چربی نسبتاً زیادی دارند نباید در مصرف آنها زیاده روی شود چون می‌توانند باعث افزایش وزن شوند، ضمناً بهتر است تا حد امکان مغزها را به صورت خام، بی نمک و بدون افزودن شکر مصرف کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این موضوع که لبنیات منبع بسیار خوب پروتئین و کلسیم هستند، خاطرنشان کرد: این گروه از مواد غذایی برای رشد کودکان ضروری است، توصیه می‌شود لبنیات از نوع کم چرب تهیه شود، همچنین جایگزین کردن شیر با شیرکاکائو و یا شیرهای طعم دار که حاوی شکر زیادی هستند می‌تواند عامل بروز چاقی باشد.

سهراب افزود: باید بدانید ماست‌های میوه‌ای هم عموماً" پرچرب بوده و حاوی شکر افزوده هستند، بنابراین بهتر است اگر کودک تمایل به مصرف ماست میوه‌ای و یا شیر کاکائو دارد در خانه و از انواع کم چرب تهیه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس