کد خبر 1267683
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
حماس: «شیخ قبلان» حامی و مدافع همیشگی فلسطین بود

جنبش حماس ضمن تسلیت درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مردم این کشور، وی را حامی و مدافع همیشگی ملت فلسطین دانست.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس درگذشت «شیخ عبدالأمیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را به خانواده و دوستداران وی، جنبش «أمل» و به ملت لبنان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درگذشت

دفتر اطلاع رسانی  جنبش حماس در لبنان اعلام کرد که شیخ قبلان همیشه مدافع و حامی مسئله فلسطین بود و ملت فلسطین امروز کسی را از دست داده است که در همه تریبون‌ها فریاد دفاع از ملت فلسطین در بازپس‌گیری سرزمین و مقدساتشان با همه راه‌های ممکن و در رأس آن مقاومت را سر می‌داد.

رسانه‌های لبنان شنبه شب گزارش دادند که شیخ قبلان بعد از تحمل سال‌ها بیماری امشب در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نخستین موسسه رسمی شیعه در جهان است که به همت و تلاش امام موسی صدر در سال ۱۹۶۹میلادی پایه گذاری شد. امام موسی صدر از ابتدای تشکیل تا زمان ربوده شدنش در سال ۱۹۷۸، ریاست آن را بر عهده داشت.

به دنبال ناپدید شدن امام موسی صدر، شیخ «محمد مهدی شمس‌الدین» ریاست این شورا را بر عهده گرفت و در ۱۳۷۲ هجری خورشیدی به طور رسمی به عنوان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان انتخاب شد.

پس از درگذشت وی در سال ۱۳۷۹ شیخ عبدالامیر قبلان که در دوره ریاست شیخ مهدی شمس الدین نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود رهبری این مجلس را برعهده گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس