اسرائیل

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست به نقل از منابع امنیتی ارشد در تل‌آویو اعلام کرد که بهای آرامش برای اسرائیل تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، «نوعام امیر» تحلیلگر نظامی صهیونیست در مقاله‌ای که در وبسایت روزنامه اسرائیلی «مارکور ریشون» منتشر شد اعلام کرد که در جنگ آینده دیگر فلسطینی‌ها ۴۵۰۰ موشک طی ۱۱ روز به سمت اسرائیل شلیک نخواهند کرد بلکه تعداد آن بسیار بیشتر خواهد بود.

وی در راستای پیش بینی آنچه که برای جبهه جنوبی فلسطین اشغالی رخ خواهد داد افزود، طی روزهای اخیر من تلاش کنم بفهمم چه اتفاقی در موسسه امنیتی و کابینه اسرائیل می‌افتد؟ «بنی گانتس» وزیر امنیت (جنگ) اسرائیل نیمه شب به رام الله رفته و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند و روابط اسرائیل را با این تشکیلات بهبود بخشیده و آن را تحکیم می‌کند.

وی افزود، از طرف دیگر در شهرهای اطراف نوار غزه اسرائیل اقدام به تشدید اوضاع کرده و بعد از گذشت ۴ شب متوالی از حوادث در حصار مرزی به جای محروم کردن غزه از تسهیلات و امکانات اجازه ورود کالاهایی را به نوارغزه داده که ورود آنها به این منطقه در گذشته ممنوع بود. همچنین هزاران کارگر فلسطینی اجازه ورود به اسرائیل را پیدا کرده‌اند.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه سوال کرد، واقعاً چه اتفاقی در موسسه امنیتی اسرائیل می‌افتد و چه اتفاقاتی در سطح سیاسی اسرائیل افتاده که با چنین تصمیماتی موافقت می‌کند. به نظر من اکنون اسرائیل و حماس در مسیر دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا هستند.

وی به نقل از محافل امنیتی ارشد در تل‌آویو تاکید کرد به نظر می‌رسد که اسرائیل تصمیم گرفته به توافق جامع برای حل و فصل کامل با حماس بازگردد و اقدامات دیگری که حماس طی چند ماه گذشته خواسته بود را انجام دهد. آنچه که اسرائیل بیش از هر چیزی می‌خواهد آرامش طولانی مدت است و این تنها بعد از حل پرونده تبادل اسرا و مفقودین می‌تواند اتفاق بیفتد. اسرائیل متوجه شده است که بهای رسیدن به آرامش آزادی اسرای فلسطینی است.

با این حال این کارشناس صهیونیست گفت که چنین آرامشی دو پیامد اصلی دارد: اول اینکه یک هدیه به حماس در قالب بازسازی نوار غزه و ارائه تسهیلات به این منطقه تلقی می‌شود و دوم این فرصت را در اختیار گروه‌های مسلح فلسطین قرار می‌دهد تا قدرت نظامی خود را افزایش دهند و همین امر دیر یا زود منجر به وقوع یک درگیری خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد، هیچ کس در ارتش، شاباک و موساد و شورای امنیت داخلی و حتی کابینه اسرائیل نمی‌داند که این پیامدها همان چیزی است که اتفاق خواهد افتاد. با این وجود به نظر می‌رسد که تسلیم شدن در برابر شماری از خواسته‌های حماس تنها راه برای برقراری آرامش در غزه و ثبات منطقه‌ای و آرامش سیاسی است.

این تحلیلگر اسرائیلی در پایان تاکید کرد، اما همه اینها به چه معناست؟ اول از همه اگر اسرای فلسطینی آزاد شوند حماس می‌تواند این را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای خودش نشان دهد. آنها همواره پشت حصار مرزی می‌گفتند که مقاومت منجر به آزادی اسرا خواهد شد. علاوه بر این و مهمتر از همه با امکاناتی که غزه دریافت می‌کند فلسطینی‌ها در جنگ بعدی طی ۱۱ روز بسیار بیشتر از ۴۵۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک خواهند کرد.

مصر از آغاز بازسازی غزه طی روزهای آینده خبر داد

«بسام راضی» سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عملیات عمران و بازسازی نوار غزه طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

راضی در گفتگو با "رادیو مصر"اعلام کرد که در نشست سه‌جانبه مصر، اردن و فلسطین که در قاهره برگزار شد، مسئله بازسازی نوار غزه، تثبیت آتش‌بس در غزه و توقف تجاوزات اسرائیل در قدس و کرانه باختری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین عنوان کرد که در این نشست بار دیگر بر موضع ثابت مصر و اردن در حمایت از مسئله فلسطین، راهکار تشکیل دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و احقاق تمامی حقوق ملت فلسطین طبق قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید شد.

بسام راضی عنوان کرد که در این نشست از جامعه بین‌الملل خواسته شد چشم‌اندازی سیاسی را برای احیای روند مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل در سایه روی کار آمدن دولتی جدید در آمریکا و اسرائیل ایجاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    3 1
    همش تن کثیفشون برای فتنه و جنگ میخاره. فتنه نباشه، احساس بیکاری و علافی به این موشها دست میده.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    4500 تا راکت برای 12 نفر تلفات!!! خوب شد گنبد آهنین حلبی بود و الا میخواست چیکار کنه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس