کد خبر 1266942
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
«نفتالی بنت» رئیس شاباک را تغییر داد

«نفتالی بنت» نخست وزیر دوره‌ای رژیم صهیونیستی، طی حکمی رئیس جدید دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک را معرفی کرد.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» روز چهارشنبه جانشین رئیس کنونی دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک را به عنوان جایگزین «نداف آرگمن» رئیس کنونی معرفی کرد. این شخص که نام او هنوز کامل منتشر نشده، با نام اختصاری «آر» معرفی شده است روز ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ جایگزین «نداف آرگمن» خواهد شد.  

رئیس جدید «شاباک»  

او سرباز واحد ویژه، تسیرت متکال، بوده است و پس از آن به شاباک وارد شده، در واحد عملیات مشغول به کار شده است. او در ابتدا در واحد اداری مشغول به کار شده، پس از آن در بخش اداری عملیات فعال بوده و پس از آن سال ۲۰۱۱ به ریاست بخش اداری رسیده است. او برای یک مأموریت اجرایی به موساد رفته و پس از آن دوباره به شاباک بازگشته است که در این دوره به عنوان رئیس مقر تعیین شده است.

گفته می شود او از نظر درجه نظامی سومین درجه بالای نظامی را در شاباک دارا است. او سال ۲۰۱۸ به عنوان جانشین رئیس شاباک تعیین شد و تاکنون در این جایگاه قرار دارد. گفته می‌شود وی کسی است که عملیات ترور شهید «احمد الجعبری» فرمانده سابق گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سال ۲۰۱۲ را طراحی کرده است.  

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از انتخاب رئیس جدید «شاباک» استقبال کرده، آن  را یک انتخاب ویژه توصیف می‌کند.  

دوره ریاست «نداف آرگمن» ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱ به اتمام می رسید که «نفتالی بنت» آن را یک ماه تمدید کرد و قرار است ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ وی این جایگاه را ترک کرده جای خود را به «آر» بدهد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس