کد خبر 1265313
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
یک مورد آلودگی دیگر در واکسن‌های مدرنا در ژاپن

یک مورد دیگر آلودگی در واکسن‌های تولیدی شرکت مدرنا در یکی از مناطق نزدیک پایتخت ژاپن گزارش شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در تازه ترین مورد شناسایی واکسن های کرونای آلوده در ژاپن یک گزارش مبنی بر مشاهده آلودگی در واکسن کرونای استان گونما در نزدیکی توکیو ثبت شد.

مشاهده ذراتی کوچک و سیاه رنگ در ویال های واکسن شرکت مدرنا باعث شد که واکسیناسیون با استفاده از واکسن های این شرکت متوقف شوند.

بیشتر بخوانید:

مشاهده ذرات خارجی جدید در شیشه‌های واکسن مدرنا

وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه اعلام کرد که دو نفر پس از دریافت واکسن های کرونای شرکت مدرنا که استفاده از انها متوقف شده بود جان خود را از دست دادند.

با اینحال دولت ژاپن اعلام کرده که تنها به دلیل احتیاط استفاده از این واکسن ها را متوقف کرده و دلایل مرگ این دو نفر درحال بررسی است.

هفته گذشته ژاپن استفاده از ۱.۶۳ میلیارد دوز واکسن کرونا که به ۸۶۳ مرکز واکسیناسیون ارسال شده بود را پس از آن متوقف کرد که شرکت دارویی تاکدا گزارشاتی مبنی بر الودگی در برخی از ویال های واکسن کرونا دریافت کرد.

با اینحال مقامات استان گونما اعلام کرده‌اند که سری واکسن آلوده شناسایی شده در این استان با واکسن هایی که قبلا به دلیل آلودگی متوقف شده بودند متفاوت است. این سری واکسن تاکنون بر روی ۴۵۷۵ نفر تزریق شده اما مقامات تاکنون گزارشی مبنی بر بیماری ناشی از دریافت آن دریافت نکرده‌اند.  

روز شنبه نیز در یک مرکز بزرگ واکسیناسیون در استان جنوبی اوکیناوا ذرات خارجی در واکسن مدرنا مشاهده شد. یک داروساز ذرات سیاه رنگی را در یک سرنگ حاوی واکسن مدرنا مشاهده کرد.

پس از آن نیز در یک سرنگ و یک شیشه واکسن مدرنا ذرات سیاه رنگ مشاهده شد. در یک سرنگ دیگر حاوی این واکسن ذرات صورتی رنگ یافت شد. استانداری اوکیناوا واکسیناسیون در این مرکز را متوقف و اعلام کرده بود که روز یکشنبه نیز واکسیناسیونی در آن انجام نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 1
    من فایزر می خوام
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    بزودی هدیه میشه به ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس