کد خبر 1267060
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
نارضایتی از مدیریت کرونا در ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن در بحبوحه انتقادها از او به دلیل مدیریت شیوع بیماری همه‌گیر کرونا اعلام کرده قصد دارد از قدرت کناره‌گیری کند.

به گزارش مشرق، مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در ژاپن انتقادهایی را برانگیخته است. منتقدان بر این باور هستند که واکنش دولت به شیوع بیماری «کووید-۱۹» کُند و نامتناسب بوده است. برگزاری مسابقات المپیک توکیو با وجود مخالفت افکار عمومی نیز بر ارزیابی رای‌دهندگان از عملکرد دولت تاثیر منفی گذاشت.

در روزهای گذشته مقامات ژاپنی از پیداشدن واکسن‌های آلوده شرکت مدرنا در ژاپن خبر داده‌اند که این مسئله باعث متوقف‌شدن استفاده از برخی محموله‌های این شرکت تا مشخص‌شدن نتایج تحقیقات شده است.

چند روز پیش استان کاناگاوای ژاپن اعلام کرد که یک ویال دیگر واکسن کرونا را که مشکوک به آلودگی با ماده خارجی است پیدا کرده است و همین موضوع باعث متوقف شدن تزریق این سری محموله واکسن شده است. در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد مقامات استان اعلام کردند که یک پزشک ذرات سیاه‌رنگ متعددی را در یک ویال واکسن مدرنا پیش از استفاده آن پیدا کرد.

ژاپن هفته گذشته استفاده از ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن مدرنا را به‌دلیل آلودگی برخی از این محموله‌ها به ذرات سیاه‌رنگ متوقف کرد. شرکت مدرنا و همچنین شرکت اسپانیایی Rovi معتقدند که این مسئله می‌تواند به‌دلیل بروز مشکلات در فرایند تولید باشد و در همین رابطه کارشناسان بخش ایمنی اروپا تحقیقات در این باره را آغاز کرده‌اند.

استان کاناگاوا اعلام کرده است که شرکت دارویی تاکدا که مسئول توزیع این واکسن است ویال آلوده را جمع‌آوری کرده است. به‌گفته مقامات این استان "تاکنون ۳۷۹۰ نفر از همین محموله واکسن استفاده کرده‌اند".

در دو منطقه دیگر ژاپن نیز استفاده از واکسن‌های مدرنا به‌طور موقت متوقف شده است. در برخی موارد ذرات خارجی در ویال‌های استفاده‌نشده پیدا شد و در برخی دیگر نیز به‌نظر می‌رسد ورود ناصحیح سوزن به داخل ویال باعث این اتفاق شده باشد.

خبرگزاری کیودو نوشته «سوگا یوشیهیده»، نخست‌وزیر ژاپن در بحبوحه انتقادها از او به دلیل مدیریت کشور در بحبوحه شیوع بیماری همه‌گیر کانادا امروز جمعه اعلام کرد که قصد دارد از سمتش استعفا کند. این در حالی است که کمتر از یک سال از حضور او در قدرت می‌گذرد.

حزب لیبرال دموکرات که حزب حاکم در ژاپن است اعلام کرده انتخابات ریاست‌جمهوری روز ۲۹ سپتامبر برگزار خواهد شد و تبلیغات برای انتخابات از روی ۱۷ سپتامبر شروع می‌شود. سوگا به خبرنگاران گفت: «من قصد داشتم ادامه دهم ولی رسیدگی به کرونا و انتخابات به انرژی خیلی زیادی نیاز دارد. به این نتیجه رسیدم که راهی برای اینکه هر دو را پیگیری کنم وجود ندارد.»

محبوبیت دولت سوگای ۷۲ ساله، طی ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته بود.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد. به این ترتیب رهبر آینده این حزب مسئولیت اداره دولت را نیز برعهده گرفت.

کناره‌گیری سوگا از قدرت به حزب لیبرال دموکرات ژاپن این امکان را می‌دهد تا با چهره‌ای جدید کارزار خود برای انتخابات پیش‌رو را آغاز کند. یوشیهیده سوگا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ جانشین آبه شینزو شد که به دلیل «مشکلات سلامتی» از قدرت کنار رفت.

فومیو کیشیدا، وزیر خارجه اسبق ژاپن اکنون با کناره‌گیری یوشیهیده سوگا نامزد اصلی رهبری حزب لیبرال دموکرات محسوب می‌شود. با این حال احتمال نامزدی تارا کونو، وزیر اصلاحات اداری و شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع پیشین نیز وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 1
    برییییییییییییییییییییییییییییییییییییین پی کارتون. سایونارااااااااااااااااااااااا پول هنگفت از المپیک لمبوندین بد نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان یادتون اومده غلط کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ژاپن= پول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس