کد خبر 1264585
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
مرگ ۲ نفر در ژاپن پس از دریافت دوز دوم «مدرنا»

دولت ژاپن می‌گوید که ۲ نفر در این کشور پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونای مدرنا جان باختند.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه، ۶ شهریور، اعلام کرد که طی ماه جاری میلادی، ۲ نفر در این کشور پس از دریافت دوز دوم واکسن «مدرنا» که اخیرا تزریق آن در این کشور به دلیل وجود مواد آلوده متوقف شده، جان خود را از دست داده‎اند.

بیشتر بخوانید:

واکسن های مدرنا حامل ذرات فلزی هستند

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت ژاپن، می‌گوید که ۲ مرد ۳۰ ساله در این کشور چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا، جان خود را از دست داده‎اند و علت مرگ آن‌ها در دست بررسی است.

به تازگی مقام‎های ژاپن اعلام کردند که تزریق ۱.۶۳ میلیون دُز واکسن کرونا مدرنا را پس از آن که یک هفته از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی در برخی از ویال‌های این واکسن می‌گذرد، متوقف کرده است.

این اقدام همچنین موجب شد تا چندین شرکت ژاپنی، واکسیناسیون کارکنان خود را که طبق برنامه ریزی برای روزهای اخیر تعیین شده بود، لغو کنند.

شرکت مدرنا در گزارشی به تایید این موضوع پرداخته که مواردی از وجود «ذرات خارجی» در ویال‌های واکسن کووید-۱۹ مشاهده شده است.

این شرکت در حال بررسی بیشتر گزارش‌هاست و همچنان متعهد است تا با شریک خود شرکت «تاکدا» که مسئولیت توزیع واکسن در ژاپن را بر عهده دارد، به همکاری ادامه دهد.

یک مقام وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرده است که شرکت «تاکدا» ابتدا در ۱۶ ماه آگوست از ویال‌های آلوده مطلع شده و این موضوع را به دولت گزارش کرده است.

این تاخیر به این دلیل بوده که شرکت «تاکدا» به زمان نیاز داشته تا اطلاعاتی را در مورد ویال‌های آلوده و اینکه در کدام استان‌ها توزیع شده، جمع آوری کند.

با این وجود دولت ژاپن و شرکت مدرنا اعلام کرده‎اند که هیچ گونه مشکل مربوط به ایمنی و یا کارایی مدرنا وجود ندارد و توقف تزریف این واکسن تنها یک اقدام احتیاطی بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 7
    نمی خوایین واکسن وارد کنین واکسن هراسی نکنین جان مردم عادی هیچوقت مهم نبوده
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      2 1
      خب از کجا بیاریم باید بدن دیگه
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      1 1
      تو کجای ایرانی واکسن نیست اگه نوبتت بشه حداقل سه نوع واکسن هست که تزریق کنی مگه اینکه جای دیگه ای باشی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 3
    اين كه چيزي نيست.صدها نفر درايران بعد از تزريق دوز دوم واكسنهاي سينوفارم و بركت و اسپوتنيك فوت كردن!!!!
  • بهروز IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 4
    دونفر نسبت به جمعیت ژاپن یعنی صفر
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      4 2
      جلوی تزریق رو گرفتن وگرنه بیشتر میمردن.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 1
    جاهای دیگه هم اگر کسی مرده صداش را در نیاوردن مگر ان دکتری که کرونا را کشف کرده بود ننداختن زندان که کشفیاتش را منتشر نکند - سرمایه دار ها می خوان با فروش واکسن و دارو به سودهای هنگفت مردم هم براشان مهم نیست هرجا دیدی سلبریتی جماعت دارد خودش را جر می دهد بدانید می خوان جیبتان را بزنن
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 2
    و مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین در همین روزها که عده ای به ناحق به رهبری عزیز اهانت می کردند و به دروغ می گفتن رهبری مانع ورود واکسن خارجی به کشور شده خداوند کاری کرد کارستان و حکمت و درایت این سید عزیز را به برخی که دروغ و تهمت می زدند نشان داد.
  • . IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 1
    راستی گوشت هم برای سلامتی مضره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس