کد خبر 1265358
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
اولین مورد مرگ ناشی از واکسن فایزر در نیوزیلند

نیوزیلند امروز (دوشنبه) اولین مورد مرگ و میر مرتبط به استفاده از واکسن فایزر را ثبت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز،  وزارت بهداشت نیوزیلند این اطلاعات را پس از آن منتشر کرد که تحقیقات مستقلی درباره مرگ یک زن پس از دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر توسط یک گروه انجام شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به آلودگی واکسن‌های وارداتی در ژاپن

البته وزارت بهداشت نیوزیلند اشاره‌ای به سن زن فوت شده نکرده است. گروه تحقیقاتی معتقد است که علت مرگ این زن به دلیل التهاب عضله قلب بوده که یکی از عوارض جانبی واکسن کرونای شرکت فایزر است. التهاب عضله قلب می تواند توانایی قلب در پمپاژ خون را کاهش داده و تغییراتی در ریتم ضربان قلب ایجاد کند.

وزارت بهداشت نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اولین مورد مرگ و میر در نیوزیلند پس از آغاز واکسیناسیون و مرتبط به واکسن کرونای شرکت فایزر. تیم رسانه‌ای فایزر تاکنون حاضر به اظهارنظر دراین رابطه نشده است.

پیش از این نیز استفاده از واکسن های آلوده شرکت مدرنا در ژاپن منجر به مرگ دو نفر شده بود. مشاهده ذرات ناشناخته در ویال این واکسن باعث شد که تزریق واکسن تامین شده با سه شماره سریال در سراسر ژاپن متوقف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    2 3
    شاید به نظرتون بد بیاد، اما یه جورایی دوس دارم فایزر و مدرنا و جانسون و... بیاد تو ایران، غربزده ها استقبال خوبی میکنن و یه مدت بعد کشور از شر مغزهای استعماری خلاص میشه.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 0
    اولين مرك بعله اينجا هم روزانه ششصد به بالا در اثر كرونابراي اولين بار ميميرند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    2 1
    ذرات ناشناخته نانو ربات بودن !!؟ حالا میگن متوهم !! ولی بمن بگید مگه نانو دارو و داروی هوشمند نداریم ؟! چطور نمیشه تو این مقیاس سلاح ساخته نشه ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس