کد خبر 1265247
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸
خبر ویژه

روزنامه مجیزگوی دولت «نیمه‌تعطیل روحانی» طلبکار دولت جدید و رویکردهای مردمی آن شد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی به قلم مدیرمسئول می‌نویسد: اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی، عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت زهرا، نیمه‌شب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنجشنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب می‌دهند که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمت‌ها را کاهش بدهند و مرگ و میرهای کرونایی را به طرف صفر شدن ببرند. در غیر این صورت دولت سیزدهم هم می‌شود مثل دولت‌های دیگر مخصوصا دولت‌های نهم و دهم که محور اصلی آنها نمایش بود و رئیس آن دو دولت می‌گفت صبحانه فقط نان و چایی شیرین می‌خورم ولی نهادینه شدن اختلاس و اختلاف و دروغ از همان زمان شروع شد. میثاق بستن با امام خمینی، بسیار خوب است ولی برای این کار نیازی به حضور دست‌جمعی با مارش نظامی و دسته‌گل و تشریفات و زیارت‌نامه خواندن در مکانی که با هزینه سرسام‌آور به صورت اشرافی ساخته شده و با روح ساده‌زیستی رهبر انقلاب و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی در تضاد می‌باشد.

نویسنده در ادامه خطاب به آقای رئیسی می‌افزاید: درست مثل شما اولین سفر استانی آقای روحانی بعد از رئیس‌جمهور شدنش به خوزستان بود که دیروز شما به آنجا رفتید، ولی خوزستان هنوز تشنه و تب‌دار است و در انتظار انجام وعده‌ها. شما هم اگر «سفرمحور» باشید نه «عمل‌محور» هیچ مشکلی از خوزستان حل نخواهد شد.

... آقای رئیس‌جمهور، وزرایتان به هنگام صحبت در مجلس برای کسب رای اعتماد، به اعضاء دولت قبل از خود با این اسم رمز که فساد را از وزارت متبوع ریشه‌کن خواهند کرد بسیار تاختند. واقعیت اینست که اعضاء دولت قبل، فاسد نبودند حتی با فساد مبارزه هم کردند ولی چون فساد به ارث رسیده از دولت‌های نهم و دهم در لایه‌های مختلف جامعه جا خوش کرده و همچون اژدهای هفت‌سر همه جا را فرا گرفته، نتوانستند بر آن چیره شوند. شما هم با این وزرا که تعداد قابل توجهی از آنها را از آن دولت‌ها وام گرفته‌اید نمی‌توانید بر اژدهای فساد چیره شوید. نمی‌خواهم کسی از وزرایتان را متهم کنم ولی به شما توصیه می‌کنم با ماجرای فسادستیزی برخورد عمیق داشته باشید و به شعارها و بله قربان گفتن‌ها اعتنا نکنید.

درباره این نوشته پرتناقض، چند نکته سزاوار یادآوری است: نخست اینکه، زبان 8 سال قفل‌شده این روزنامه ـ ولو بی‌موقع ـ گشوده شده و انتقاداتی را که به دولت مستقر 8 ساله متوجه کرده یا به دولت

تازه تاسیس متوجه می‌کند و یا به دولت ماقبل دولت روحانی؛ انگار که اصلا در این 8 سال، دولت روحانی مستقر نبوده و نویسنده مطلقا از رکوردهای سوءمدیریت و بی‌عرضگی در دولت مدعی تدبیر و امید خبر ندارد. به نظر می‌رسد این مدل تحلیلگری، بلندترین رکورد پرش طولی باشد که می‌شود به لحاظ زمانی انجام داد.

ثانیا دلجویی از کادر زحمتکشی که بدون توقع و با ریسک بالای جانی، در میانه میدان خدمت در بهشت زهرا(س) قرار دارند، یک اقدام انسانی و اسلامی است و فقط عناصر برخوردار از روحیه اشرافی، نسبت به آن ترش می‌کنند. همین‌طور است اقداماتی مانند سفر به استان خوزستان و پرس‌وجو از مشکلات مردم، با معطل نکردن در تشکیل جلسات دولت و شروع خدمت.

ثالثا آیا نویسنده این یادداشت مغرضانه، بعد از چند ده‌ سال کار رسانه‌ای، آیا نمی‌تواند تشخیص دهد که کاهش روند 8 ساله تورم (گرانی لجام‌گسیخته) یا مهار آثار سوءمدیریت کرونایی در همین چند ماه اخیر، زمان می‌برد و این زمان بردن، مانع از این نیست که دولتمردان مشکلات مردم و کادر درمان و همه خدمتگزاران کف میدان را نشنوند؟!

عجیب است بوی وقاحت و توهین نسبت به شعور مخاطب می‌دهد، این که کسانی 7-8 سال ماله به دست گرفته و همه وعده‌دادن‌های دروغین، پشت هم‌اندازی‌ها و سوءمدیریت دولت مستقر را بزک کرده باشند و حالا که یادگاری‌های همان مدیریت در قالب رکوردهای تورم، کسری بودجه، ضریب جینی، ‌بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری و 7 تا 8 برابر شدن قیمت ارز و مسکن و خودرو و لبنیات و گوشت و مرغ و سیمان و... پدیدار شده، دولت جدیدی را طعنه‌باران کنند که حتی 8 روز هم از تشکیل آن نمی‌گذرد! همین کج‌فهمی و جابه‌جا و نابه‌جا سخن گفتن، درباره تخطئه سفر رئیس‌جمهور به خوزستان هم دیده می‌شود و حال آن که نویسنده حامی دولت روحانی، باید شرمنده عملکرد روحانی و استاندار متخلفش در قبال خوزستان مظلوم باشد.

رابعاً گویا نویسنده تحلیل، سر به زیر برف کرده و خبر ندارد که مدیریت اشرافی برند کدام دولت است و فسادهای صندوق ذخیره فرهنگیان، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، برادر و دستیار رئیس‌جمهور، داماد و دختر و پسر چند وزیر، حیف و میل 18 میلیارد دلار ارز به همراه ده‌ها شرکت و کارخانه بزرگ دولتی (ماشین‌سازی تبریز، آلومینیوم المهدی، ‌نیشکر هفت‌تپه، کشت و صنعت مغان و...) در همین دولت مدعی تدبیر و امید اتفاق افتاد و این آقای رئیسی بود که با وجود کارشکنی و تهدیدهای امثال روحانی و دیگران، پای مفسدان دانه‌درشت را به محکمه کشاند؟! شاید هم نگران این هستند که با استقرار آقای رئیسی در دولت، مبارزه با مفاسد دانه‌درشت‌ها چند برابر جدی‌تر و گسترده‌تر خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    حرفهای مسیح مهاجری من را به یاد ....
  • SE ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    حرفهای مسیح مهاجری من را به یاد ........
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی دارد نقش رهبر اپوزیسیون را بازی می کند در حالیکه اصلا در قد و قواره حتی یک سمپات هم نیست .
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    باز هم تأکید می شود آنچه که امروزه به عنوان تحلیل در باره دولت آقای رئیسی از اصلاح طلبان تهـ.... آور در روزی نامه های زنجیره ای شان می بینیم بیشتر برآمده از ناکامی ها و آرزوهای برباد رفته شان است که امید دارند تحقق یابد! ضمن این که نباید از نظر دور داشت که این جماعت برای دریافت لقمه نانی از پهلوی اختلاس ها، ویژه خواری ها و دزدی هایی که توسط رهبران این نحله در هشت سال حکومت روحانی مرتکب شده اند، مجبورند قلم فرسایی کنند ولو اباطیل باشد! به هرحال از شدت حسادت دارند دق می کنند!
  • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    از آقای مصی مهاجری بیشتر از این توقع نداشته باشین.
  • شیرازی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    این بیچاره دنیا و آخرت خود را به هاشمی و خاندان او فروخت.نباید به دست و پا زدن هایش توجه کرد.
  • مانی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    واقعا از معجزات این دولت شفای آدمهای لاله !!! آقای مهاجری الحمدلله که شما هم جزو این شفاگرفتگان هستید !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس