کد خبر 1264805
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
فیلم/ حضور رئیسی در محله منبع آب اهواز

روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی در اقدامی هماهنگ، خبر و تصویر سفر مهم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به خوزستان را از صفحات اول خود حذف کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه‌هایی مثل اعتماد، آرمان، شرق، آفتاب یزد و... یا کلاً هیچ تیتر و عکسی از حضور دولتمردان در میان مردم خوزستان و رسیدگی به مشکلات آنها در صفحه اول خود درج نکردند و یا به درج یک تیتر بسیار ریز بسنده کردند.

این اقدام غیرحرفه‌ای در حالی است که رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان و چاره‌جویی برای آنها بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید، حائز اهمیت خبری بسیار بالایی است. اما گویا برای نشریات زنجیره‌ای، اخبار خوزستان و سایر مناطق صرفاً وقتی مهم است و باید در صفحه اول این نشریات به شکل برجسته منعکس شود که مدیران به مشکلات رسیدگی نکنند و در اثر انباشت آنها و نارضایتی مردم، التهابات سیاسی اتفاق بیفتد و دشمنان روی امواج بی‌کفایتی برخی مدیران اسکی بروند.

جالب اینکه روزنامه شرق به موازات سانسور مطلق سفر آقای رئیسی و هیئت همراه در صفحه اول خود، در سرمقاله‌ای نوشت: «بعید است مجلس و دولت بتوانند رابطه جدیدی از دولت- ملت تعریف کنند. رابطه‌ای که در دو دهه گذشته آسیب فراوانی دیده است. البته این نگرانی هم وجود دارد که آنان اصلاً باور راسخی به ایده دولت- ملت نداشته باشند؛ دولت- ملتی که براساس منافع ملی شکل می‌گیرد و به ندرت در دولت‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

اینک در هیچ جای دولت سیزدهم که با انتقاد از دولت روحانی روی کار آمده است، مردم نمود عینی ندارند. از مجلس انتظاری نبوده و نیست؛ اما چرا اعضای کابینه هیچ یک سخنی از هویت ملی و مردم نگفتند. آن هم در دوره و زمانه‌ای که مردم سودای بازگشت به هویت ملی خویش را در سر می‌پرورانند و این سودا را به یکی از جنبه‌های مهم فرهنگ سیاسی خود بدل کرده‌اند. این همان فاصله معرفتی است که بین نمایندگان، کابینه و مردم وجود دارد؛ یعنی کابینه برداشت دقیقی از جهت‌گیری‌های مردم نسبت به نهادها و ساختارهای سیاسی و عملکردشان ندارد.»

نویسنده نابغه توضیح نداده که آیا مردم در فضا و خلأ یا مثلاً در کنسرت‌های اشرافی تعریف می‌شوند، یا همین مردم کوچه و خیابان که قبل از هر چیز، گوشی برای شنیدن و به کار بستن درد دل‌های خود می‌خواهند و متأسفانه در دولت غربگرای اشرافی، از آنها دریغ شد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    11 0
    به عمل کار برآید
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      8 0
      بگذارید از فرط حسد و رشک دق کنند! نظر مردم به تأیید یا تکذیب این نحله تهوع آور در مورد دولت برآمده از توده های مسلمان بستگی و پیوند ندارد!
    • دیدگا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      0 0
      رابطه ملت دولت یا رابطه ملت مردم و یا رابطه دولت مردم و یا دولت ملت!؟ مسأله این است!! چرا روابط خودتون رو گسترش نمیدید؟! مردم نیاز دارن بیشتر درگیر این چیزا بشن و سریعتر کابوس هشت ساله روحانی رو فراموش کنن!
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    20 7
    هنوز ملتفت نشدین بابا این جماعت یه مشت مزدور بی بی سی و من و تو هستن هرچی شارلوتها و سپاستینهای گاندو بگن اینام تیتر میکنن یه لقمه نون میندازن جلوشون... اینا بویی از آبادی وطن و خدمت به مردم نبردن چن وقت دیگه چشماشون از آرامش مردم میترکه و دق میکنن به لطف خدا از شرشون خلاص میشیم
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 1
      مردم زندگی راحت و آسوده میخوان و براشون فرقی نمیکنه کی رییس دولته، روحانی یا رییسی. اصل کار کردنه و مملکت را اباد کردن. اگر شما تا لحظه آخر زندگیتون اینو بفهمید
    • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 1
      جناب 08:18 ـــ نظر را نخواستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسین IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    4 18
    داری جو سازی می کنی ! روحانی نرفت ولی معاون اولش چند بار رفت ! از این بحث های سیاسی بیاین بیرون!
    • ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 0
      عجب...............................................!!!!!!!!!!!
    • ایران من IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      3 0
      هر چی آب بریزی روی اردک مثال مربوط به امثال شماست،پر رو های نجومی
    • GB ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      2 0
      آها همون که با کفش رفت رو فرش بیچاره ها؟!!!
  • GB ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    5 2
    زنجیره ای ها باید بسته شوند. لیبرالها، اصلاحات و زنجیره ای بازوی راست صهیونیسم علیه مملکت است.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    3 1
    منم دیدم همه چیز داره گرون و گرونتر میشه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      0 0
      دست پخت دولت لیبرال تون هست .ماشاالله دولت غربگرای اشرافی اینقدر افتضاح به بار آورده که تا سال های سال باید تلاش بشه تا شاید مشکلات را حل نمود.
  • افشار IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    3 1
    اینا یه مشت مزدور بی خاصیت اند که تا تو قدرت اند انتقاد میکنند تا بیرون قدرت اند هم انتقاد. مطالبات مردم و توسعه کشور را 24 سال است که بخاطر اینا به تاخیر افتاد. ننگ براینها
  • احمدیان IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    من نمی دانم استاندار چکاره است یک استاندار یا فرماندار باید کار ریاست جمهور را انجام دهند دولت باید برای کشور برنامه ریزی کند وکار اساسی انجام دهند ././.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    مشکل خوزستان را همه می‌دانند باید جلسات مستمر وکارشناسی گذاشته شود و حِل؛ حل ؛حل شود برنامه ریزی واراده قوی برای اجرا می‌خواهد حضور فیزیکی جز خستگی و اتلاف وقت وبی اعتمادی حاصلی ندارد .....رسالت مطبوعات متعهد به مردم هدایت است نه تملق وچاپلوسی...بی اعتمادی می‌آورد.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 1
    رئیسی به میان مردم رفت / زنجیره‌ای‌ها سانسور کردند/// بس که حقیر و ذلیل و بدبختن این غرب پرستا.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    [مردم زندگی راحت و آسوده میخوان و براشون فرقی نمیکنه کی رییس دولته، ] اشتب کردی داداش. اون گاوه که جز چریدن راحت و آسوده دغدغه دیگه ای تو این دنیا نداره. مردم ایران اگه اینطور بودن بچه هاشون رو به جبهه نمی فرستادن و 4 یا 5 شهید نمیدادن یا داوطلبانه به سوریه نمی رفتن. البته اگه جمله تو اصلاح کنی و و بگی " بیشتر غربزده ها زندگی راحت و آسوده میخوان و براشون فرقی نمیکنه دنیارو آب ببره و ایران به فنابره و فقط براشون منافع مادی خودشون مهمه" اونوقت باهات کاملا موافقم.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    این خاصیت منحرفین است که گاهی زنجیر پاره میکنند وهیاهو وگاهی در حالی که زنجیر هم ندارند اخر لانه قایم میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس