بایدن: تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده‌ایم

جو بایدن در دیدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تهدیدآمیز خطاب به کشورمان، از پیگیری اقدامات غیردیپلماتیک در صورت عدم موفقیت فشارهای دیپلماتیک خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این دیدار گفت نخست‌وزیر اسرائیل یکی از متنوع‌ترین کابینه‌ها را رهبری می‌کند و درباره تعهدی که آمریکا درباره امنیت اسرائیل و تهدید ایران وجود دارد،‌ بحث خواهد کرد.

جو بایدن در ادامه و در اظهاراتی تهدیدآمیز افزود: اگر دیپلماسی در بازدارندگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کار نکرد، ما اقدامات دیگری خواهیم داشت.

بنت نیز در ابتدای سخنانش به ابراز همدردی با قربانیان آمریکایی انفجار روز پنجشنبه کابل پرداخت و ادامه داد: ما به حمایت شما اطمینان داریم و اسرائیل می‌داند که ما متحدی بهتر و قابل اطمینان‌تر از آمریکا نداریم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ‌اسرائیل برای اینکه خوب باشد باید قدرتمند باشد. ما نمی‌توانیم حتی یک لحظه هم این واقعیت را نادیده بگیریم که در یکی از سخت‌ترین مناطق جهان زندگی می‌کنیم. بسیاری از همسایگان‌مان می‌خواهند ما را بکشند و این موضع، دلیل آن است که ما باید از تمام دشمنان‌مان قدرتمندتر باشیم.

وی با ابراز خرسندی از شنیدن اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و در صورتی که دیپلماسی موثر نبود،‌گزینه‌های دیگر وجود دارد، ادامه داد: در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم سانتریفیوژهای ایران در حال چرخیدن است که باید متوقف شوند. ما راهبردی را برای توقف ستیزه‌جویی‌های ایران در منطقه و جلوگیری دائمی از گریز هسته‌ای ایران به سوی سلاح هسته‌ای فراهم کرده‌ایم. بنت در پایان اضافه کرد: ما از آمریکا نمی‌خواهیم که برای ما بجنگد اما از شما بابت حمایتی که از ما انجام می‌دهید تشکر می‌کنیم. 

* واکنش شمخانی به اظهارات بایدن و بنت

اظهارات و تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با واکنش ایران مواجه شد و دبیر شورای عالی امنیت ملی از پاسخگویی متقابل علیه «گزینه‌های در دسترس» خبر داد. دریابان علی شمخانی در توئیتی با اشاره به دیدار مذکور نوشت: «نخستین ملاقات بنت و بایدن و تاکید بر استفاده از گزینه‌های دیگر علیه ایران، ضمن آنکه تهدید غیرقانونی یک کشور دیگر است، حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی متقابل علیه «گزینه‌های در دسترس» را تثبیت می‌کند».

* حقوق ایران در برابر هر گونه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی محفوظ است

سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل نیز در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت به تهدیدات رژیم اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران اعتراض کرد.

زهرا ارشادی در این نامه نوشت: من این نامه را پیرو نامه مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران برای شما می‌نویسم که طی آن شما را از اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ مطلع کرده بودم. آن اقدام فعالیت این تأسیسات حساس هسته‌ای را که تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت گسترده آن است، مختل کرده بود.

در این نامه آمده است: نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه اخیر خود، هر چند به طور ضمنی، به حملات پنهان آن به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعتراف و با گستاخی اعلام کرده است این رژیم به چنین حملاتی ادامه خواهد داد. در پی آن، تهدیدهای بی‌شرمانه دیگری از سوی وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای حمله به ایران انجام شد و همچنین رئیس ستاد کل این رژیم نیز از برنامه اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت.

وی تصریح کرده است: هدف قرار دادن یک مرکز هسته‌ای بسیار حساس حفاظت‌شده با خطر بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو توسط رژیم اسرائیل یک اقدام جنایتکارانه تروریسم هسته‌ای محسوب می‌شود و مصداق روشن دیگری از تداوم نقض حقوق بین‌الملل توسط این رژیم می‌باشد. با توجه به تهدید فزاینده و مداوم تروریسم هسته‌ای رژیم اسرائیل علیه صلح و امنیت بین‌المللی، جامعه بین‌المللی باید چنین اقدامات تروریستی جنایتکارانه‌ای را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کند.

در پایان این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اراده قاطع خود در استیفای حقوق مسلم خویش در استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز در تمام جنبه‌های آن، نسبت به هر گونه محاسبه اشتباه احتمالی یا اقدام ماجراجویانه رژیم اسرائیل هشدار می‌دهد. همان‌گونه که در نامه‌های قبلی ما به شورای امنیت نیز آمده است، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود بر اساس حقوق بین‌الملل برای انجام تمام اقدامات لازم جهت حفاظت و دفاع از شهروندان، منافع، تأسیسات و حاکمیت خود در برابر هر گونه اقدامات تروریستی یا اخلالگرانه را محفوظ می‌دارد. 

منبع:وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 7
    این پیر خرفت وقت نیست دیگه بمیره؟
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      3 1
      اینها همه مهره و خادم صهیونیسم هستند با مرگ جو بایدن چیزی تعقیر نخواهد کرد کل سیستم آمریکا و غرب تحت کنترل و در سیطره کامل یهودیان افراطی صهیونیست ها هست یا بهتر بگویم یهودیان افراطی این کشورها رو گروگان گرفتند چاره ای جز اطلاعات هم ندارند !
  • دهه هشتادی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 1
    مردک ساعتت ۴۲ سال عقبه از خواب پاسو عمو بایدن دوران اربابی شما به این مردم تموم شده اولا بفهم و به بنت هم بفهمون که به فتوای رهبر ما ساخت سلاح اتمی حراممم است حالیت شد یا نه ؟ نمی دونم فهم یه حکم ساده چقدر سخته که نه تو نه اسرائیل هنوز نتونستید درک کنید حرام است یعنی چی بعدم اگر آقا اجازه بدن و ما بخواهیم نه تو نه گنده تر از تو و نفتالی هیچ شکری نمی تونید بخورید نه ما رعیت باباتونیم که نیاز به اجازه شما آدم خورا داشته باشیم نه الان دوران ورود ایرانی و سگ ممنوعه که کسی شما ها رو پخی حساب کنه و برا خودتون کسی باشید ترامپ هم لاف زد ایران رو میزنم کو کجاست ؟ نه اون تونست غلطی بکنه نه رژیم دزد اسرائیل می تونه غلطی بکنه
  • ایران iran IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 1
    ما ایرانیان هزاران سال ساکن و مالک و آقای این منطقه بوده و هستیم، خواهیم بود شما جهودها میهمان ناخوانده منطقه ما هستید و از جغرافیایی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکا به منطقه ما مهاجرت و با ترور و دسیسه و کشتار ملت های منطقه رژیم غصبی و جعلی صهیونیستی اسرائیل رو کمتر از 80 سال پیش تاسیس کردید چقدر هم خوبه که می‌دانید ملت های منطقه از شما جهودهای اشغالگر متنفر و هستند و بقول معروف نمی‌خواهند سر به تن شما باشد ! چرا کشور جعلی اسرائیل رو در منطقه ما تاسیس کردید؟ همان آمریکا گزینه خوبی برای شما غاصبان سرزمین بود اتفاقا" ما ایرانیان هم استقبال میکردیم خشنود می‌شدیم شما آمریکا رو بعنوان کشور اسرائیل اعلام می‌کردید.. هم میهنان گرامی فارغ از هر دین و باوری فارغ از هر تفکر و ایدولوژی .. فقط باید به ایران عزیز بیاندیشیم باید متحد و یکپارچه در برابر دشمنان تاریخی ایران ( جهود و تازی و غرب ) بایستیم، ایران باید هم به لحاظ اقتصادی قوی و قدرتمند باشد و مهمتر این که از لحاظ نظامی و دفاعی باید بهترین و مار آندترین نیروی نظامی و تجهیزات نظامی بازدارنده حتی اتمی داشته باشیم هر نوع تسلیحاتی که دشمنان قسم خورده ملت و میهن ما دارند ما ایرانیان نیز باید بهترینش رو تولید و داشته باشیم و به لطف خدا، خوشبختانه هم داریم ،. خوبش رو هم داریم، باشد تا وقت و زمان خودش ... دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم قانون جنگل ضعیف محکوم به فناست ... تنها راه بقا و حیات هر ملتی اتحاد و همبستگی و قوی شدن ... قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است .. پاینده ایران ، جانم فدای ایرانم ..
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 1
    باید مدام از ایران و ایرانیان سیلی خورند .. کوچکترین غلطی بکنید پاسخ دندان شکن و محکم ایران و جبهه مقاومت را در سرزمین های اشغالی دریافت خواهید کرد خون در برابر خون ..
  • DE ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 1
    جو خابالو...
  • عباس پسر قربونعلى IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    3 1
    به والله بخاطر رو كم كنى اين دوتا جونور هم كه شده ما بايد سلاح اتمى بسازيم ، من ميفهمم كه سلاح اتمى قابل استفاده نيست اما بازدارنده كه هست ! بخدا من حاضرم جواز شو از مرجع تقليد ديگرى بگيرم ،تا ببينم اين حرومزاده ها چطور ميخوان جلوى ما رو بگيرند ؟! فقط كافيه ايه الله خامنه اى اين كار رو نديد بگيره ، بعد هم ميتونه سازنده رو از كار بركنار كنه يا حتى منو مجازات كنه . از اين راه حلّ بهتر ؟!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      0 1
      داریم ، خدا رو شکر به همت بزرگان و دلسوزان میهن خوبش رو هم داریم ...
  • mojtaba SE ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 6
    آره ,میدونیم جنایت و مشق خوب بلدید خط بزنید.این ماهیت انگلیسی زبانانهاس و هنری جهارم هم سنبل آن از قرن 15..درد داره از وحشت بخواهی تظاهر به کنترل کنی.اما این بار بخوری پاته نخوری پاته به جفنگ افتاده....امریکا مرده است..دوران بردن نفت مجانی تمام شد.وقتی مبصر کلاس مزدورهای عرب و یار فاحشه سیاسیت فرانسه وزیر خارجه ایران است..یعنی فرانسه آمده که دنبال انحصار حداقل قسمتی از نفت منطقه باشه بدون توجه به دستورات امریکا و فقط دنبال تضمین ایران است .پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • حجت IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 1
    جو، اینقدر ک و ف ت نکن آب جو. ب ت م ر گ سر جات
    • BE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      0 1
      اگه بشینه دیگه نمیتونه نفس بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس