بنت به بایدن قول داد: آشکارا به مبارزه علیه برجام نمی‌پردازم - کراپ‌شده

لاف‌زنی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار مشترک، با تعحب ناظران رسانه‌ای مواجه شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: جو بایدن دیروز در دیدار نفتالی بنت مدعی شد در صورت شکست دیپلماسی در قبال ایران، گزینه‌های دیگر را در نظر می‌گیریم. او گفت: ما دیپلماسی را در بازدارندگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در اولویت قرار داده‌ایم و باید دید که ما را کجا خواهد رساند اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده‌ایم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.

دولت‌های قبلی آمریکا نیز همواره مدعی بوده‌اند همه گزینه‌ها (اشاره به گزینه نظامی) روی میز است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در این ملاقات از سخنان بایدن درباره «گزینه‌های دیگر» استقبال کرده و گفت: همین الان که ما اینجا نشسته‌ایم ایرانی‌ها دارند سانتریفیوژهایشان را می‌چرخانند و ما باید این چرخه را متوقف کنیم».

بنت گفت اسرائیل یک استراتژی برای متوقف کردن اقدامات خصمانه ایران در منطقه و جلوگیری دائمی از رسیدن ایران به آستانه تولید سلاح هسته‌ای طراحی کرده است. اسرائیل انتظار ندارد آمریکا برایش بجنگد اما از حمایت ایالات متحده قدردانی می‌کند.

بنت بیشتر در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته بود که عملیات مخفی علیه برنامه هسته‌ای ایران در دولت او ادامه پیدا خواهد کرد.

در همین حال پایگاه خبری اکسیوس نوشت: نفتالی بنت در دیدار خود با جو بایدن در آمریکا ضمن تأکید بر فوریت مسئله برنامه هسته‌ای ایران از طرح خود با عنوان «مرگ با هزار ضربه چاقو در قبال ایران» گفته است.

به گزارش اکسیوس، مقامات اسرائیلی این راهبرد اعلام شده از سوی بنت به بایدن را شامل مقابله با ایران از طریق ترکیبی از اقدامات کوچک در چندین جبهه اعم از نظامی و دیپلماتیک به جای یک حمله چشمگیر توصیف کردند.

بنت در دیدار با بایدن گفت ایالات متحده و اسرائیل باید علاوه بر برنامه هسته‌ای، تجاوزات منطقه‌ای ایران را هم به عقب براند. در این راستا، وی از بایدن خواست نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه خارج نکند.

گربه رقصانی‌های رسانه‌های مقامات آمریکایی و صهیونیستی با ادبیات تهدید نظامی در حالی است که اولاً آمریکا بدترین شرایط امنیتی و نظامی را در منطقه سپری می‌کند؛ به نحوی که فارغ از نقشه جدید برای افغانستان، تمام محافل سیاسی اتفاق نظر دارند آمریکا در اقدام نظامی 20 ساله در افغانستان، شکست فضاحت‌باری خورده و در باتلاقی که تحت عنوان «ویتنام شوروی» برای روس‌ها در افغانستان تدارک دیده بود، گرفتار شده است.

نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه نیز اوضاع بهتری ندارند و روزی نیست که این نیروها گرفتار ضربات امنیتی و نظامی نشوند. بنابراین در حالی که آمریکا رسماً در جنگ‌های منطقه، شکست تحقیرآمیزی را به جان خریده، تهدید کردن ایران، صرفاً تصویری «احمق‌تر»، از بایدن به دست می‌آید. در عین حال برخی محافل می‌گویند بایدن و تیم او، با این ادبیات بی‌پشتوانه، صرفاً دنبال بازی دادن مقامات اسرائیل هستند.

از آن طرف، رژیم صهیونیستی نیز در بحران امنیتی و نظامی بی‌سابقه‌ای دست و پا می‌زند؛ به نحوی که آخرین بار موشک‌های مقاومت فلسطین با عبور از آبکش موسوم به گنبد آهنین، تصویری تحقیرآمیز از وضعیت نظامی و پدافندی صهیونیست‌ها به دست دادند. این موشک‌باران در حالی اتفاق افتاد که قبل و بعد از آن، خرابکاری‌های امنیتی علیه مراکز حیاتی صهیونیست‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شدت یافته و به موازات آن، کشتی‌های متعلق به این رژیم، در منطقه، آماج هدف قرار گرفته است.

و بالاخره فارغ از بازی صهیونیست‌ها با کلمات، این جمهوری اسلامی ایران و متحدانش بوده‌اند که با مقاومت جانانه، نقشه جدید غرب آسیا را ترسیم کرده و شکست‌های بزرگی را از عراق و سوریه تا لبنان و فلسطین، به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرده‌اند. طبعاً هر کس در اتاق‌های فرماندهی آمریکا و اسرائیل می‌خواهد به درگیری با ایران و متحدانش فکر کند،‌حتماً تصاویر این شکست‌های تحقیرآمیز زنج2یره‌ای را قبل از هر چیز به یاد می‌آورد؛ ولو خیلی کودن باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    29 7
    اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد اما امان از دشمنان فریب خورده وخیانتکار اصلاح طلب که 8سال به نیابت از اسرائیل دزدیدند و خوردند وکندند وسوختن وبردند ونابود کردند ورفتند. اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      8 1
      انقدر که چیزی نگفتیم بهشون دارن رجز میخونن....
    • a IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      7 2
      طرح کشتن با خزار ضربه مال تو نیست بنت اگه تو دولت قبل یه چیزی خوردی حالا فرق میکنه یه ضربه بزن بعد ببین جایی داری در بری شنا یاد داری بنت ؟
    • بنده خدا US ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      7 1
      نرفتند. هنوز هستند و لجن پراکنی و خرابکاری و یاس افکنی میکنند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 4
      فقط لب و دهن هستید
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    10 7
    خخخخ اسراییل غلط اضافه کنه کلا محو میشه با یه موشک
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    14 6
    مرده شور خودتو و قیافتونو و گزینه هاتونو ببره که دنیا را به لجن کشیدید
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    4 4
    این ادبیات تازگی ندارد و دور از انتظار هم نبود . که در جمع . اونهم به اسرائیل ِ بگه . بما چه . تو هم. تو این هیری ویری که ما دچارشیم . عوض یار شاطر باشی . بار خاطر میشی. باید سخنی بگه .که بنت. اینهمه راه اومده خوشش بیاد و قدری آرام بگیره از دلهره هاش شاید قدری کاسته شود . هشیاران متوجه اند . نقدا همین خروج از افغانستان است . که نشانگر درستی . از آمریکا. دارد . مقداری عجیب بود . که بنت تو این وضعیت و بلبشوی آمریکا . که بایدن و دولت او تحت فشار داخلی و خارجی هستند . رفت آمریکا . که توقعات از آمریکا داشته باشه . تازه یک روز هم بتعویق افتاد . یعنی فردی با این درک و درایت . چطور طرحی با خود داشته . که حتی ضرورت و فوریت هم شاید داشته . ... حالا ده روزی صبر میکردی. ..... حالا شاید . شاید بشود . حدس هائی زد . که بموقعش گفته میشه . الان لازم نیست .
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    6 5
    فوقش ایران هم چهار تا موشک به اسرائیل میزنه و تمام میشه
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    8 6
    وقتی دو تا چاقو به دست با هم درگیر میشن، چاقو زنی برندست که هم سرعت عمل و هم تحمل بیشتری نسبت به زخم داشته باشه. به نظر نخست وزیر اسراییل اگه چاقوی اول را به ایران بزنه،اسراییل تحمل چندتا چاقوی متقابل را داره؟ قطعا وقتی ظرفیتها را بسنجه میبینه که شاید ایران ده تا چاقو بخوره اما تحمل میکنه ولی آیا اسراییل تحمل ده تا چاقو را داره که در مقابل بخوره؟ هزار چاقو زدن وقتی جواب میده که بتونی حداقل جلوی ده تا چاقو که میخوری دوام بیاری و اسراییل این توان را نداره اونم اگه چاقوش مال زنجان باشه.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      5 2
      کافیه یک دونه موشک بخوره تا فرق سرشون. بجای جنگیدن جیغ بنفش میکشند. مال این حرفها نیستند. فعلا از صبر و خویشتن داری ایران نهایت استفاده را میبرند.
  • NZ ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    5 3
    تا جواب متقابل و هم وزن داده نشه هيچ فايده ای ندارد.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    6 2
    یعنی اینکه از این به بعد قصد پنجه کشیدن به سر و صورت ما را دارند ولی حمله نمیکنتد. باید این پنجه ها با ناخن ها رو کوتاه کرد.
  • .... IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    4 0
    مبارزه با آمریکا اسرائیل....درست وقابل قبول اما مبارزه با مردم ایران و هرروز زخم جدیدی بر جسم مردم زدن غیر قابل قبول متاسفانه نیروهای حمله ور به مردم عبارتند از : رانتخواران جاسوسان آقازاده گان اختلاسگران محتکران لیبرال‌های خاین
  • بنده خدا US ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    6 1
    چقدر حرف از گزینه نظامی میزنن. دیگه مضحکه دنیا شدن اینقدر تکرار میکنن و عمل نمیکنن. هم آمریکا هم اسرائیل. تندترین دولت ممکن که ترامپ و پمپئو و بولتون بود هم جرات حمله به ایران پیدا نکرد حتی بعد از زدن پهپاد و موشکباران عین الاسد
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 1
    به نظر بنده اتفاقا قضیه بر عکسه! "مرگ با هزاران ضربه چاقو" راهبرد ایران برای نابودی اسرائیل است و سالهاست که دارد دنبال می شود. ایران به جای تدارک یک حمله بزرگ برای نابودی اسرائیل، که ممکن است باعث تنش زیاد و متحد شدن کشورهای جبهه کفر در برابر ایران و جهان اسلام شود. راهبرد حملات کوچک و کم هزینه و با تنش کم را دنبال می کند تا باعث فروپاشی اسرائیل از درون شود.
  • مجید IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 4
    مقصر اصلی اینجا ایرانه که یه ضربه سهمگین به اسراییل خونخوار وارد نمیکنه که اینقدر گربه رقصانی نکنه
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 1
    بعله همه گرفتارن
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 3
    فقط لب و دهن هستید
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 5
    ترکیه آشغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس