علامه محمدرضا حکیمی، حکیمی بی‌نظیر در جهان اسلام

استاد علامه محمدرضا حکیمی، عالم و متفکّر برجسته جهان اسلام شامگاه یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره بیماری بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، دانشمندی جامع، ادیبی چیره‌دست، اندیشه‌ورزی نوآور، و اسلام‌شناسی عدالتخواه این‌ها تعابیر رهبر معظم انقلاب از علامه محمد رضا حکیمی است، اندیشمندی دینی که از وی با عناوینی، چون فیلسوف عدالت و و مرزبان توحید هم یاد می‌شود.

به همین منظور گزارشی از این علامه برجسته تهیه شده است:

دانلود

استاد حکیمی در در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد و از سال ۱۳۲۶ به مدت ۲۰ سال در حوزه علمیه خراسان در محضر اساتیدی، چون محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی شاگردی کرد.

این عالم بزرگ از اولین حامیان نهضت امام خمینی در خراسان بود و عمر پر برکت خود را در خدمت معارف والای قرآن گذراند.

عقاید عالم در قالب ۴۰ جلد کتاب به رشته تحریر درامده که مهمترین آن‌ها مجموعه ۱۲ جلدی الحیاه است، دایره المعارفی که به مهمترین مباحث زندگی انسان از منظر آیات و روایات پرداخته است.

بیدارگران اقالیم قبله، فریاد روزها، کلام جاودانه، خورشید مغرب، عقل سرخ، عاشورا- مظلومیتی مضاعف و منهای فقر از جمله شاخه و برگ‌هایی به جا مانده از آن نخل تنومند معرفت و معنویت است.

این فقیه محدث در ماه‌های اخیر به علت ابتلا به کرونا و ضعف جسمانی در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت، و در آخرین شب مرداد ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی دنیای فانی را وداع و سر منزل مقصود سفر کرد.

علامه حکیمی قرآن‌شناسی دردمند و حدیث‌دانی برجسته بود که به قله‌های کمال و حیات طیبه انسانی چشم دوخته بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس