کد خبر 1263016
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

به گزارش مشرق، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: اخوان حکیمی حق بزرگی بر جوانان قبل از انقلاب در معرفی اسلام اصیل که معرف تشیع حقیقی به دور از خراقه و غلو است داشتند. *استاد محمد رضا حکیمی* فقیه، مجتهد، اسلام شناسی که عالمی پارسا، زاهد و گریزان از شهرت بود در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

او را *فیلسوف عدالت* نامیدند در حالی که مکتب معارفی خراسان که او مکتب تفکیک را برای آن نام نهاده بود، ضد فلسفه و فلسفه را منهدم کننده اسلام می دانست. زیرا تفکیکی ها بر این باور بودند که باید سه روش معرفتی، قرآن، فلسفه و عرفان را باید از هم جدا کرد.

استاد محمدرضا حکیمی عمر خود را به ترویج معارف قرآنی و سیره و سلوک امیرالمؤمنین علی (ع) و پاسداشت عدالت، مبارزه با فقر و حمایت از محرومان کرد. او گریزان از نام و شهرت بود. در سال ۱۳۸۸ در مراسم کتاب سال، اثر او برگزیده شد اما از قبول شرکت در مراسم و پذیرش جایزه خودداری کرد، همانطور که در سالهایی که معاون سیما بودم خیلی تلاش کردم که در مراسم چهره های ماندگار به ما افتخار بدهد که با مهربانی و بزرگواری خاص خود عذرخواهی کرد.

آثار و تألیفات او ماندگار و اثر گذار است؛ الحیاة، خورشید مغرب، عقل سرخ، عاشورا: مظلومیتی مضاعف، تفسیر آفتاب، فریاد روزها.

در ویراست جدیدکتاب جریان شناسی سیاسی در ایران درباره مکتب تفکیک و نقدهای وارده بر آن نوشته ام.

او خردمندی پارسا و فقیهی عالم بود، خدایش بیامرزد.

مردی که شهرتش در گمنامی‌اش بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    15 1
    دیگه کار ما آریاییان عصر نو برعکسه. اونایی که یه ورق درست نمی تونن بنویسند سَکو و تریبون و موضع و تلویزیون اینتر ناسیونال دارن. اونایی که دایره المعارف و صدها کتاب دارن در گمنامی می زیند! تازه اگر کسی بعد از فوتشان اینهمه معارف را بخواند از ایشان. جالب قضیه اینه اون آریاییهای یک ورق از خود نداشته کلی هم نقد و نظر بی سند دارن به همه چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    6 0
    روحش شاد . چقدر چهره اش شبیه مینیاتورهای اقای فرشچیانه خیلی پاک و مهربون
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    24 0
    شادی روحش فاتحه اخلاص مع صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس