پنجمین جلسه رای اعتماد مجلس به دولت سیزدهم

نماینده مردم مینودشت گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت براساس شاخص‌های متعدد، فردی است که توانایی مدیریت سیستم بهداشت و درمان و توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد.

به گزارش مشرق، در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم که از صبح امروز(دوشنبه) در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد، رضا آریان‌پور نماینده مردم مینودشت در موافقت با «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: نمایندگانی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی صحبت کردند در واقع دغدغه های خود را بیان کردند.

وی افزود: بیشترین مراجعات به نمایندگان از حوزه های انتخابیه از سوی افرادی است که با مشکلات درمانی، بیمارستانی و پزشکی روبرو هستند.

آریان‌پور نظام سلامت را یکی از پرافتخارترین حوزه های کشور خواند و گفت: در سطح بین‌المللی نظام سلامت ما حرف برای گفتن دارد. از دورترین روستاها تا بهترین بیمارستان‌ها در کلان شهرها پزشکان و پرستاران ما مشغول خدمت رسانی هستند. توریست درمانی و سفر از کشورهای اروپایی به ایران برای استفاده از نظام سلامت در سال‌های اخیر رونق زیادی داشته است.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما متأسفانه برخی از بیمارستان‌ها در شهرهای  کوچک از حداقل امکانات نیز برخوردار نیستند که باید فکری به حال آنها شود.

وی بزرگترین چالش دنیا و کشور ما را کرونا خواند و تأکید کرد: باید فردی را به عنوان محور مدیریت کرونا انتخاب کنیم که توانمندی لازم برای مدیریت این چالش بزرگ بهداشتی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را داشته باشد. قدرت مدیریت کرونا در واقع نشان دهنده قدرت حاکمیت کشورهاست. باید وزیری را برای این وزارتخانه انتخاب کنیم که در آینده به مدیریت و مهار کرونا امیدوار باشیم.

آریان پور با اشاره به انتقادات نمایندگان در مورد کمبود پزشک در مناطق محروم و کاهش ظرفیت پذیرش پزشک، تصریح کرد: آنچه مشکل کمبود پزشک را تشدید می‌کند عدم وجود برنامه برای حفظ پزشکان و پرستاران است. پزشکان انگیزه کار در اورژانس و مناطق محروم را ندارند. پرستاران از طریق کشورهای همسایه و اروپایی جذب می‌شوند. با  افزایش ظرفیت پذیرش پزشک، فقط میلیاردها هزینه می‌کنیم و نخبگان را تحویل کشورهای اروپایی می‌دهیم.

وی در خصوص ویژگی‌های عین‌اللهی گفت: وی از تجربه علمی و کاری خوبی برخوردار است و توانسته اکثریت آراء نمایندگان در کمیسیون بهداشت، آموزش و تحقیقات را برای رأی اعتماد جلب کند. عین‌اللهی توانایی مدیریت تیم بهداشت و درمان در مقابله با کرونا را دارد. او معاون وزیر و رئیس بیمارستان بوده و از نزدیک در حوزه بیمارستانی فعالیت کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس