تظارات ضد استعماری یمنی‌ها در اعتراض به ورود نظامیان انگلیس به «المهره»

مردم یمن در استان المهره این کشور در اعتراض به استقبال از نظامیان انگلیس توسط نظامیان سعودی در این استان، دست به تظاهرات ضد سعودی، اماراتی و انگلیسی زدند.

به گزارش مشرق، اهالی استان «المهره» در شرق یمن علیه اشغالگران عربستان سعودی و امارات عربی متحده و انگلیس دست به تظاهرات زدند.

رسانه‌ها جمعه گزارش دادند که اهالی استان المهره (هم مرز با عمان) در ادامه اعتراضات خود به حضور نظامیان سعودی و اماراتی در این بخش از خاک یمن تظاهراتی ترتیب داده و از آن‌ها خواستند به کشورهایشان برگردند.

این تظاهرات بنا به درخواست دیروز «شورای نجات ملی یمن جنوبی» برپا شده است. دیروز این شورا طی فراخوانی از اهالی استان المهره خواست در تظاهرات ضد اشغالگری علیه نیروهای بیگانه در شرق یمن مشارکت داشته باشند.

همزمان نیز در شبکه های اجتماعی فراخوان و هشتکی با عنوان «خیزش المهره علیه اشغالگران» راه اندازی شده است.

فراخوان مذکور بعد از آن داده شده که برخی از منابع یمنی از رسیدن نیروهای انگلیس به فرودگاه «الغیضه» در استان المهره خبر دادند.

در تصاویری که بین کاربران یمنی در توییتر دست به دست می‌شود، نظامیان سعودی از نیروهای انگلیس در این فرودگاه استقبال می‌کنند.

فردی به نام «محسن بن محسن» در حساب توییتری خود نوشت: «در فرودگاه الغیضه، واقع در استان المهره یمن، کسی که به فرودگاه می‌رسد، انگلیسی است، استقبال کننده، سعودی است و یمنی هم از دو در حال عکس گرفتن است. درود به میهمانان از راه رسیده! [حقیقتا] شیر تو شیر شده است.»

تحلیلگران و ناظران یمنی حضور نیروهای بیگانه را محکوم کرده و می گویند «اشغالگران برای توجیه اشغالگری خود به بهانه های واهی و باطل متوسل می‌شوند».

تصاویر و فیلمهای منتشر شده نشان میدهد که استقبال خوبی از این فراخوان شده و زنان و مردان المهری در این تظاهرات ضد اشغالگری مشارکت داشته‌اند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، بر مخالفت خود با هرگونه تروریسم، اشغالگری و افراطگرایی تأکید کرده و خواهان مقابله نیروهای ملی با نقشه های اشغالگران شده‌اند.

همزمان با این تحولات، برخی از اهالی در استان المهره، از عربستان سعودی خواستند که اعضای دولت فراری منصور هادی را از هتل‌های خود اخراج کنند.

معترضان میگویند زمانی که مردم یمن در گرسنگی، فقر و فلاکت به سر می‌برند، این افراد بدون هیچ دغدغه‌ای در هتل‌ های ریاض جا خوش کرده‌اند.

استان المهره یمن دومین استان بزرگ این کشور بعد از حضر موت است و به دلیل وسعت زیاد که شامل کل شرق یمن بوده و  با عربستان و عمان هم مرز و به دریای عرب راه دارد، از اهمیت زیادی برخوردار گشته و ریاض از چند سال پیش در صدد است با اشغال این منطقه به ساحل یمن در دریای عرب دست رسی پیدا کرده و خطوط نفت خود را در این استان احداث کند.

عربستان سعودی و امارات از  ابتدای سال ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت فراری منصور هادی به یمن لشکر کشی کرده و جنوب و شرق این کشور را به اشغال خود درآورده‌اند. در طول این مدت، تصاویر از حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی در یمن دیده شده که در حال ارائه مشورت و کمک به نظامیان متجاوز سعودی و اماراتی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس